نمایشگاه کتاب تهران (۹۶)

چاپ چهاردهم «ققنوس فاتح» به نمایشگاه کتاب می رود

عصر نمایشگاه- چاپ چهاردهم «ققنوس فاتح»مستند به ده ها برگ فیش خاطرات موجود در آرشیوهای ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و صدها دقیقه نوار از یاران نزدیک سردار شهید محسن وزوایی به همت نشر شاهد منتشر شده و در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.

چاپ چهاردهم «ققنوس فاتح» به نمایشگاه کتاب می رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبر فارسی ،حکایت های بازنویسی شده در «ققنوس فاتح»، مستند به ده ها برگ فیش خاطرات موجود در آرشیوهای ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و صدها دقیقه نوار، شامل: مذاکرات، جلسات نظامی، مکالمات بی سیم، مصاحبه راویان اعزامی دفتر سیاسی وقت سپاه به جبهه های غرب و جنوب و سرانجام مستندات محفوظ مانده در نزد برخی از یاران نزدیک سردار شهید محسن وزوایی است.

    اختصاص یافتن حدود یک سوم از کتاب را به تصاویر شهید وزوایی از ویژگی های منحصر به فرد این اثر است و از ماجرای اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان، مصاحبه وزوایی با خبرنگار یکی از شبکه های تلویزیونی اروپایی تا تسخیر لانه جاسوسی توسط این شهید و همرزمانش و فتح قله های بازی دراز و تحلیل های مختلف عملیاتها، در این کتاب به صورت مستند داستانی گنجانده شده است.

    "چشم به راه"، "شکست هیمنه"، "در محاصره سپاه ابرهه"، "خداجان ما آمدیم"، "این ها را به تو می سپارم"، "خیز پنج ثانیه"، "احمد، احمد، وزوایی"، "دیدار در بر قازه"، "از بازی دراز تا خرمشهر"، "حجله ای در یک کوچه"، "شجاعت یا تهور"، "داداشی"، "میوه دلم خداحافظ" و "درد شیرین" از جمله عناوین این کتاب است.

    از دیگر ویژگی های این کتاب که به معرفی جایگاه ارزشمند این شهید گرانقدر کمک شایانی می کند، بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان حوزه ادب و هنر پایداری(29 مهرماه 1387) است که در پشت جلد این اثر درج شده است:"... مثلا همان برخورد حاج احمد متوسلیان با شهید وزوایی، این خودش موضوع یک فیلم است و می شود از این واقعه یک فیلم درست کرد. اینها خیلی جالب است. بنده هم حاج احمد را می شناختم و هم شهید وزوایی را. یا همین رفتن گردان تحت حمایت فرماندهی شهید وزوایی به پشت جبهه ی دشمن؛ شبانه در فتح المبین و ... . این ماجراها، هر یک می تواند موضوع یک فیلم باشند و اگر آدم با ذوقی باشد، می تواند از هر یک از آنها یک رمان خوب دربیاورد."

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت