مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه محلات بیان کرد

بازدید ۱۲۰ هزار نفر از چهاردهمین نمایشگاه گل محلات

عصر نمایشگاه- مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه محلات گفت: ۱۲۰ هزار نفر از چهاردهمین نمایشگاه گل محلات دیدن کردند.

بازدید ۱۲۰ هزار نفر از چهاردهمین نمایشگاه گل محلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،غلامعلی ابراهیمی افزود: تعدادی از بازدید کنندگان گردشگرانی ازکشور هلند، اندونزی، روسیه، ترکیه، اتریش ، ارمنستان و افغانستان بودند. وی بیان کرد: 150 نفر از شهرداران، دو هزار و 500 نفر از تولید کنندگان گل از سراسر کشور، 400 مسئول، کارشناسان و مروجان کشاورزی و عموم مردم از این نمایشگاه دیدن کردند .

    مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه محلات اظهارکرد: نمایشگاه گل محلات هفتم اردیبهشت با حضور قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و مسئولان استانی افتتاح و بر اساس زمان تایین شده می بایست تا 11 اردیبهشت ماه ادامه داشت که به دلیل استقبال و حضور پررنگ بازدید کنندگان یک روز تمدید شد.

    وی افزود: نمایشگاه گل محلات با حضور 93 شرکت تولید کننده گل و گیاه داخلی و خارجی در پایانه گل و گیاه محلات دایر شده بود .

    ابراهیمی بیان کرد: این نمایشگاه در فضای نمایشگاهی در فضای باز و بسته به وسعت 30 هزار متر مربع در 101 غرفه در سالنهای مجزا با عناوین سالن نمایش، سالن فروش و عرضه مستقیم گل و گیاه و صنایع وابسته و سالن نمایش تجهیزات پارکی و ماشین‌آلات باغبانی برپا شده بود.
    وی رویکرد نمایشگاه امسال را صادراتی بیان کرد و افزود: هر ساله نمایشگاه گل محلات شهریور ماه برگزار می شد اما امسال با توجه به فصل بهار، تنوع گل‌های این فصل و ماندگاری بیشتر گل، در اردیبهشت ماه برگزار شد.

    وی ادامه داد: محلات به واسطه برخورداری از گلخانه‌ها و فضاهای طبیعی بسیار، در اردیبهشت‌ماه فضایی نمایشگاهی پیدا کرده و زیبایی های بسیاری را به بازدیدکنندگان عرضه می کند و حال و هوای بهاری این شهر به کیفیت برگزاری نمایشگاه افزود.

    ابراهیمی ادامه داد: نمایشگاه گل محلات امسال به صورت خودگردان و بدون کمکهای مالی دولت برگزار شد.
    وی گفت: شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است .

    وی افزود: 18 درصد از سطح زیر کشت، 12درصد از تولید گل شاخه بریده ،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.

    گفتنی است ،تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است و همچنین افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات مشغول به کارهستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت