حضور ۱۵ شرکت خارجی در نمایشگاه فن بازار امسال

فضای ۱۵۰۰ متر مربعی دانشگاه آزاد اسلامی

عصر نمایشگاه:دبیر فن بازار ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به استقبال گسترده دانشگاه‌ها از فن‌بازار، بر نقش پررنگ و فعال دانشگاه آزاد اسلامی در فن‌بازار امسال تأکید کرد.

حضور ۱۵ شرکت خارجی در نمایشگاه فن بازار امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر مجید متقی‌طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر فن بازار ملی جمهوری اسلامی ایران، درباره فن‌بازار امسال گفت: «سال گذشته 3 هزار مترمربع به فن بازار اختصاص داده شد اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی، کل نمایشگاه یعنی 10 هزار مترمربع، برای فن‌بازار در نظر گرفته شد. همچنین سامانه‌ای طراحی شد تا تمامی دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد که قصد دارند در جشنواره فن بازار شرکت کنند در این سامانه ثبت‌نام کنند.»

    او اعلام کرد: «دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید طرح‌های خود را در سامانه ثبت‌ می‌کردند. تاکنون 3 هزار طرح در این سامانه ثبت شده که این طرح‌ها مساحتی حدود 5 هزار متر مربع را به خود اختصاص دادند. این بخش از نظر کیفی و کمی بسیار بهبود داشته و تقریبا این میزان 2 برابر و نیم سال گذشته است.»

    متقی طلب ادامه داد: «امسال تمام طرح‌ها مطابق سطح آمادگی فناوری و استانداردهای بین‌المللی ممیزی شده‌اند و سطح آمادگی فناوری طرح‌ بر اساس 45 الی 46 سوال موحود در سامانه سنجید شد.»

    او افزود: «همچنین امسال 3 الی 4 وزارتخانه مهم در هفته پژوهش و فناوری شرکت کردند که به تحقق نقشه جامع علمی کشور کمک شایانی می‌کنند. همچنین ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های علمی بی‌شماری در هفته پژوهش برگزار می‌شود، 10 ورک شاپ در حوزه فن بازار و تعدادی ورک شاپ‌ در حوزه‌های دیگر برگزار خواهد شد.»

    دبیر فن بازار خاطر نشان کرد: «امسال 15 شرکت خارجی در هفته پژوهش و فناوری حضور داشتند که تاکنون ویزای 6 نفر از مدیران این شرکت‌ها صادر شده و قرار است تا شروع هفته پژوهش و فناوری ویزای 9 نفر باقی مانده نیز صادر شود.»

    او درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از دانشگاه‌های موثر و فعال در فن‌بازار است، امسال نیز مانند سال گذشته حضور گسترده و فعالی در هفته پژوهش داشت که 1500 متر مربع فضا برای بخش فن‌بازار در اختیار دانشگاه آزاد قرار دارد.»

    رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزود: «در گفتگویی که روز گذشته با دکتر ثمری داشتیم امسال علاوه بر غرفه 1500 متر مربعی، قرار شد فضایی 200 تا 250 متر مربع نیز برای طرح‌های با TRL شش به بالا در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده شود، البته با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 500 طرح دارد درخواست کرد که این فضا افزایش پیدا کند. قرار است با وزارت صنعت رایزنی‌ صورت گیرد تا در صورت امکان این فضا را افزایش دهیم.»

    او در پایان خاطر نشان کرد: «طبق صحبت‌های انجام شده با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، قرار شد شرایطی فراهم شود که دانشگاه آزاد اسلامی امسال بیشتر بتواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت