رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه نقاشی از آداب و رسوم منطقه بلوچستان

عصر نمایشگاه-رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: آداب و رسوم منطقه بلوچستان در قالب آثار نقاشی در معرض دید عموم قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاه نقاشی از آداب و رسوم منطقه بلوچستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، محسن ذوالفقاری در مراسم افتتاح  نمایشگاه عکس که در گالری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان دایر شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه آداب و رسوم مردم بلوچستان در قالب تابلوهای نقاشی از امروز به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفت.

    رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: آداب و سنن مردم بلوچستان با عناوینی همچون  همبستگی و نیکی به سایر اقوام و مذاهب آمیخته است و این سنت‌های کهن وحدت  همبستگی امروز را در جامعه رقم زده است.

    وی افزود: آداب و رسوم مردم استان سرمایه‌های درخشانی از یک تمدن کهن با رنگ و بوی اسلام را در اختیار جوانان گذاشته است تا با همکاری و مودت قله‌های افتخار را برای استان فتح نمایند و معرف چهره واقعی استان به دیگران باشند.

    ذوالفقاری تصریح کرد: آثار عرضه شده در این نمایشگاه گوشه‌ای از جشن‌ها و اعیاد ملی و مذهبی نظیر عیدسعید فطر، عید نوروز و عید قربان را که از نمادهای وحدت در استان بشمار می‌آیند به تصویر کشیده است.

    وی خاطرنشان کرد: خالق آثار فوق حسن یادگارزاده هنرمند بلوچ استان در رشته نقاشی و مجسمه‌سازی است که تا کنون نمایشگاههایی را در کشورهای سوئیس، سوئد و اسپانیا نیز دایر کرده است.

    رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند تا تاریخ 23 اردیبهشت هرروز صبح و عصر از نمایشگاه فوق که درمحل گالری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع درخیابان آزادی، جنب پارک شادیها دایر شده است، بازدیدکند.

    وی با اشاره به اجراء نمایش خیابانی توسط هنرمندان حوزه هنری استان عنوان کرد: همزمان با جشن‌های مبعث پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد (ص)، نمایش طنز خیابانی "برجک محلی" که اثری از هنرمندان دفتر هنرهای نمایشی حوزه‌هنری سیستان و بلوچستان می‌باشد در "پارک فرهنگیان" زاهدان اجراء شد.

    ذوالفقاری بیان کرد: نمایش خیابانی فوق با موضوع  دفاع مقدس، خانواده وآموزشی به صورت طنز اجتماعی، با قلم پژمان شاهوردی نگارش شده و  کارگردانی اثر توسط سعید بادینی انجام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت