با حضور انجمن‌ها و هلدینگ‌های دارویی ؛

برگزاری نشست هم اندیشی ستاد اجرایی دومین نمایشگاه« ایران فارما»

عصر نمایشگاه- نشست هم اندیشی ستاد اجرایی دومین نمایشگاه« ایران فارما» با انجمن‌ها و هلدینگ‌های دارویی برگزار شد شد و ضمن بیان جزئیات این دوره از برگزاری نمایشگاه، مهمترین اهداف و دستاوردهای آن از سوی شورای سیاستگذاری مطرح گردید.

برگزاری نشست هم اندیشی ستاد اجرایی دومین نمایشگاه« ایران فارما»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، دکتر عباس کبریایی‌زاده  رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در ابتدای این نشست که با حضور رئیسان انجمن‌ها و هلدینگ‌های دارویی برگزار شد، گفت: برخلاف نمایشگاه‌های داخل کشور که عمده بازدید شرکت‌کنندگان از غرفه‌ها صورت می‌گیرد، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی محور اصلی برگزاری نمایشگاه دارویی دنیا  است و خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران این دوره از برگزاری نمایشگاه «ایران فارما » شاهد تحقق این هدف هستیم.

    وی با بیان این موضوع که یکی از  اهداف  اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه این است که ایران فارما مقدمه‌ای برای برگزاری CPHI در ایران شود، خاطرنشان کرد: برخی از الگوهای  برگزاری نمایشگاه « ایران فارما» CPHI  است و با توجه به روند اجرایی آن تا کنون و پیشرفت قابل توجه مشارکت‌کنندگان در کمتر از پنج ماه زمان باقی‌مانده به شروع نمایشگاه، امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاه دارویی بی‌بدیلی در منطقه باشیم.

    در ادامه لیلا چگینی مدیر دومین نمایشگاه ایران فارما، در توضیح روند اجرایی برگزاری نمایشگاه تا کنون گفت: بر خلاف نمایشگاه‌های برگزار شده در کشور، تمام تلاش گروه اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما این است تا با  تعیین گروه‌های هدف خاص و از سوی دیگر مخاطبان خاص، این نمایشگاه را به یک رخداد ملی تبدیل کنند.

    وی افزود: تولیدکنندگان دارو، مواد اولیه و موثر دارویی، تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی و دارویی، تجهیزات مراقبتی و پزشکی، چاپ و بسته‌بندی،  تجهیزات و ماشین‌ آلات داروسازی، توزیع کنندگان و پخش‍‌کنندگان این صنعت  و داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی از جمله مهمترین گروه‌های هدف شرکت‌کننده و پزشکان، داروسازان، پژوهشگران ، محققان، سرمایه‎گذاران، صاحبان ایده و تکنولوژی از جمله مهمترین مخاطبان این دوره از برگزاری نمایشگاه هستند.

    مدیر دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ضمن تاکید بر اهداف برگزاری نمایشگاهی در این وسعت خاطرنشان کرد: گسترش خدمات تجاری و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است و در همین راستا ارتباط خوبی با بزرگترین شرکت‌های دارویی جهان برقرار شده است.

    تاکنون شرکت‌های دارویی اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و همچنین کشورهای آسیایی چون هند، کره جنوبی و چین در دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته (ایران فارما)  نسبت به رزرو غرفه اقدام کرده‌اند و  با توجه به تمایل شرکت‎های خارجی و داخلی  برای حضور در این دوره از نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود تا یکماه آینده فضای مفید نمایشگاهی به طور کامل واگذار گردد.

    از سوی دیگر، در این دوره از برگزاری نمایشگاه نظارت جدی از سوی بخش اجرایی نمایشگاه برای حضور شرکت‌های خارجی و داخلی صورت می‌گیرد و تلاش شده است تا انتقال تکنولوژی و تجهیزات دارویی اولویت حضور شرکت‌ها در نمایشگاه باشد.

    وی با اشاره به نه هزار متر فضای مفید نمایشگاه اظهار داشت: « ایران فارما» صرفا یک نمایشگاه نیست و در طول سه روز برگزاری این رخداد بزرگ دارویی  تلاش شده است تا برنامه‌های علمی و آموزشی مختلفی با محور نقاط قوت و ضعف صنعت دارو، فناوری نوین QR ، نگارش پرپوزال نویسی در صنعت دارو و روش‌های مشارکت بانکی در این صنعت از سوی متخصصان برای علاقه‌مندان در قالب ورکشاپ‌های تخصصی در سالنهایی با جمعیت 60 تا 100 نفر برگزار شود.

    همچنین بسیاری از انجمن‎های دارویی و علمی طی صحبتهای انجام گرفته با دبیرخانه نمایشگاه از برگزاری همایش‌های سالیانه  و اعطای بازآموزی به اعضای خود در حاشیه این نمایشگاه خبر دادند.

    چگینی در ادامه بیان کرد: بدون شک روند تبدیل مسیر نمایشگاه ایران فارما به نمایشگاهی در سطح CPHI  زمانبر خواهد بود، اما می‎توان امیدوار بود با برنامه‌ریزی هدفمند در سال دوم برگزاری نمایشگاه و سال‌های بعدی، شاهد تحقق این هدف باشیم. بخصوص که با حضور دبیرخانه نمایشگاه ایران فارما در سه دوره برگزاری نمایشگاه CPHI  در هند، چین، مادرید و استانبول مطالعات تطبیقی مناسبی در این زمینه انجام گرفته شده است.

    وی در پایان بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه ایران فارما در صدد آن است تا با همکاری  تمامی انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و هلدینگ‌های دارویی کشور « ایران فارما» را بعنوان یک رخداد بزرگ دارویی در تقویم کشور و جهان ثبت کند؛ نکته‌ای که بارها از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بر آن تاکید شده است و طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، شورای مشورتی متشکل از رئیسان اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با این نمایشگاه برای بهره‌مندی از تمامی نظرات تشکیل شده‌است.

    در ادامه شادمهر راستین عضو شورای راهبردی دومین نمایشگاه ایران فارما با اشاره به هدفمند بودن تبلیغات دومین نمایشگاه ایران فارما بیان کرد: علاوه بر کارگاه‌های آموزشی و علمی، غرفه‌ها بصورتی طراحی شده‌است تا اگر شرکتی تمایل به مذاکره با شرکت‌های خارجی را داشت، این امکان مقدور باشد و علاوه بر این  واحد حقوقی بین‌المللی جهت تسهیل روند مذاکرات و توافقات در ایران فارما پیش‌بینی شده‌است.

    همچنین به منظور انعکاس اخبار نمایشگاه در رسانه‌های داخلی و خارجی،  بولتن خبری  نمایشگاه روزانه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت