مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر بیان کرد

گشایش نمایشگاه کشاورزی پایدار برای احیای دریاچه ارومیه در عجب شیر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه 'کشاورزی پایدار' برای احیای دریاچه ارومیه به منظور آشنایی کشاورزان حوضه آبریز این دریاچه با روش های کاهش مصرف آب در عجب شیر گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه کشاورزی پایدار برای احیای دریاچه ارومیه در عجب شیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،این نمایشگاه به صورت سیار در راستای احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی همراه با اجرای نمایش میدانی در روستاهای حاشیه این دریاچه گشایش یافته است.

    مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: الگوسازی مشارکت جامعه محلی در فرآیند احیای دریاچه ارومیه از اقدام های ضروری و الویت‌ دار دستگاه های مسوول است.

    فرامرز افشانی افزود: این نمایشگاه به منظور فراهم کردن بستری برای تبادل تجارب و اطلاعات بین کشاورزان تحت پوشش طرح، آشنایی بیشتر کشاورزان با روش های مرتبط با کاهش مصرف آب و نهاده های شیمیایی در سطح مزارع و انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به کشاورزان از طریق کارشناسان و محققان مستقر در نمایشگاه، در روستاهای این شهرستان که حاشیه دریاچه ارومیه قرار دارند، به مدت دو روز برگزار می شود.

    وی با تاکید بر نقش مردم و جوامع محلی در فرایند احیای دریاچه ارومیه، یادآور شد: در این نمایشگاه کشاورزان از نزدیک با فناوری های جدید بخش کشاورزی در زمینه آبیاری و نوع کشت آشنا می شوند.

    افشانی، ادامه داد: در این نمایشگاه نمونه هایی از مدل های قدیم و جدید آبیاری و برخی ادوات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است تا کشاورزان با مضرات روش های قدیمی و فواید روش های جدید آبیاری به صورت ملموس آشنا شوند.

    در این آیین، نمایش خیابانی با موضوع مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی با آموزش فناوری های کاهش مصرف آب و نهادهای شیمیای در سطح مزرعه اجرا شد.

    شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت