توسعه روابط اقتصادی و گشایش نمایشگاه ایران محور سفر خسروتاج به مسکو

عصر نمایشگاه- مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مذاکره با همتایان روسی با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور و گشایش بزرگترین نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه، امروز وارد مسکو می شود.

توسعه روابط اقتصادی و گشایش نمایشگاه ایران محور سفر خسروتاج به مسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، قائم مقام وزیر و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راس یک هیات به مسکو سفر می کند.

    خسروتاج افزون بر شرکت در آیین گشایش نمایشگاه سه روزه ایران در مرکز نمایشگاهی مسکو و نشست با طرف های ایرانی و روسی برای بررسی رویکردهای افزایش روابط اقتصادی دو کشور، با همتایان خود نیز مذاکره خواهد کرد.

    همچنین یکی از موضوع های سفر هیات وزارت صنعت ایران به مسکو، پیگیری مباحث مطروحه در همایش فرصت های اقتصادی ایران و روسیه است که در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.

    نمایشگاه ایران در روسیه با هدف توسعه همکاری های بخش خصوصی دو کشور برای افزایش ارزش همکاری های بازرگانی و اقتصادی از سالانه حدود دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک، در مسکوبرگزار می شود.

    بزرگترین نمایشگاه ایران در تاریخ روابط بازرگانی دو کشور با حضور 110 شرکت و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف فردا (چهارشنبه) در حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع آغاز می شود.
    در همایش پنجشنبه آینده نیز فعالان اقتصادی دو کشور به رایزنی و بررسی راهکارهای توسعه روابط خواهند پرداخت.

    برنامه کلی مورد بررسی توسط دست اندرکاران روسی و ایرانی شامل چشم انداز های همکاری اقتصادی – تجاری، مباحث فنی و کاربردی در رابطه با جزئیات واردات کالا، لجستیک، بیمه، ترخیص، مباحث حقوقی و قانونی خواهد بود.

    تامین منابع مالی و حمایت از پروژه های سرمایه گذاری ایران – روسیه، بازاریابی اجناس ایرانی و راه ورود به بازارهای کشورهای مشترک المنافع، رفع موانع لجستیکی در صادرات کالا به بازار روسیه، حمایت های حقوقی از کسب و کار سرمایه گذاران خارجی و یژگی های ترخیص کالا در گمرک روسیه از دیگر محورهای مورد بررسی است.

    پروفسور ارنست ساناتروکویچ آروستمیان رئیس گروه مالی و سرمایه گذاری اروپا و معاون رئیس شورای نظارت بر واردات دولتی مجلس دوما، ماکسیم چرشنیف رئیس هیات مدیره شورای تجارت خارجی و روابط بین المللی اقتصادی، مارینا اُچینیکوا معاون مدیرعامل «شورای سرمایه گذاری اروپا» و عضو شورای نظارت بر واردات مجلس دومای روسیه، ناتالیا پادگرتسکایا مدیرعامل آژانس خدماتی صادرات – واردات DBK Direct سنت پترزبورگ و آلن تامپسون رئیس اتاق بازرگانی بریتانیا و روسیه در مسکو از جمله سخنرانان این نشست خواهند بود.

    همچنین رحمت الله بنار مدیرعامل اتحادیه مرکزی و هماهنگی تعاونی های روستایی و مهدی یکتا دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و پوشاک ایران در همایش فرصت های اقتصادی دو کشور سخنرانی خواهند کرد و با طرف های روسی در باره توسعه همکاری ها رایزنی می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت