در نگارخانه «سهراب» ؛

برگزاری نمایشگاه آثار نقاش «رنگ‌های خاموش»

عصر نمایشگاه- نگارخانه «سهراب» در ادامه‌ی برپایی نمایشگاه‌های اساتید هنر ایران این‌بار به‌سراغ رامیز شهوق که یکی از چهره‌های مطرح هنر معاصر است، رفته و آثار این هنرمند فقید را به‌نمایش درآورده است.

برگزاری نمایشگاه آثار نقاش «رنگ‌های خاموش»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، در نمایشگاه آثار رامیز شهوق که به نقاش «رنگ‌های خاموش» مشهور است، 40 اثر از این هنرمند گردآوری شده است. جسارت شهوق در نقاشی، تلفیق مواد، بخصوص استفاده از شیشه‌خرده‌های خودرو، سبک او را خاص جلوه می‌دهد. استفاده‌ی او از رنگ‌های خاموش و عمق بخشی به بوم با مواد در زمانه‌اش جسارتی تازه و متهورانه بود که اگر می‌ماند، به نوعی به هنر نقاشی عمق می‌بخشید و می‌توانست نوع جدیدی از نقاشی تلفیق را از آن خود کند.

    گفتنی است ،شهوق 26 ساله بود که در نمایشگاه فرهنگ ‌و هنر شرکت کرد. در این نمایش، شیشه‌های خُردشده خودرو روی بوم و حجم‌سازی و برجستگی‌هایی از رنگ، سبک خاصی را نشان می‌دهد. یک سال پس از آن (سال 1352) نیز در نمایشگاه گروهی پاکستان شرکت می‌کند. انتخاب اثری از او در نمایشگاه «نقاشان اهل ایران» به مناسبت هفتمین دوره‌ی بازی‌های آسیایی و اخذ جایزه‌ی ویژه این جشنواره، نگاه‌ها را به سوی این نقاش متفاوت جلب می‌کند، چون او در میان بسیاری از هنرمندان تثبیت‌شده‌ی معاصر، این جایزه را از آنِ خود کرده است. بسیار آشکار است که مرگ او در 33 ‌سالگی، پایان غم‌انگیز بر آثار نقاشی است. توانایی‌ها و خلاقیت پرتوان او برای هنر معاصر ایران محرز بود. رامیز شهوق در این جهان کم زندگی کرد. او در هفتم فروردین 1325 متولد شد و در 11 آبان 1358 درگذشت.

    شایان ذکر است ،نمایشگاه آثار این هنرمند از 24 اردیبهشت تا 4 خردادماه در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی فلکه سوم نیلوفر، پلاک 5، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت