اوحدی در کمیسیون فرهنگی:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بزرگترین مجموعه فرهنگی کل کشور دانست و گفت: بر اساس مصوبه مجلس ۴ درصد از درآمدهای شهرداری تهران متعلق به این سازمان است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نشست امروز (یکشنبه، 6 خرداد ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌ها و برنامه‌های خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری این سازمان را بزرگترین مجموعه متمرکز و یکپارچه در سطح کشور برشمرد و گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری دارای 500 مرکز فرهنگی در شهر تهران شامل فرهنگسراها، موزه ها، باغ موزه‌ها و سایر مراکز فرهنگی دیگر است.

    وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری 38 فرهنگسرای بزرگ مانند فرهنگسرای خاوران را تحت مجموعه خود دارد و دارای 10 خانه موزه مثل خانه موزه شهید مطهری، طالقانی، بهشتی و شریعتی است؛ همچنین این سازمان 4 باغ موزه هنر ایرانی، قصر (زندان قصر)، موزه امام علی(ع) و عکاسخانه شهر را نیز در اختیار دارد که دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار بالایی است.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: یکی از برنامه‌های سال جاری سازمان این است که با توجه به امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد امام خمینی و وزارت آموزش و پرورش، تورهای گردشگری را در سطح شهر تهران از میان دانش‌آموزان و علاقه‌مندان برپا کنیم و این تورها نهایتاً به باغ موزه قصر که دارای پندها و آموزه‌های بسیاری برای نسل سوم انقلاب است ختم شود.

    اوحدی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری دارای 372 کتابخانه در شهر تهران است و از این میان تعداد 76 کتابخانه آن در نهاد کتابخانه ملی دارای رنکینگ است، گفت: همچنین این سازمان از 150 خانه فرهنگ بهره می‌برد که با توجه به تعریف دقیقی که برای این خانه‌های فرهنگ صورت گرفته است، این مراکز اقدامات فرهنگی مناسبی در کنار مساجد در هر یک از محله‌ها انجام می‌دهند.

    وی با یادآوری اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دارای 40 سالن سینما در سطح شهر تهران از جمله سازمان‌های پردیس ملت و باغ کتاب است، افزود: یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر تهران بهره بردن از ظرفیت باغ کتاب است که چنین مجموعه‌ای در سطح خاورمیانه و بین‌الملل نیز کم نظیر به شمار می‌آید.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به تأسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال 1374 با تدبیر مقام معظم رهبری اضافه کرد: این سازمان به صورت مستقل و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و بر اساس مصوبه مجلس 4 درصد درآمدهای شهرداری تهران متعلق به این سازمان است البته در دوره مدیریت دکتر قالیباف مجلس اصلاحیه‌ای گذراند که بر این اساس این 4 درصد میان تمام مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مجموعه‌های زیر نظر شهرداری تهران به صورت عام تخصیص یافت.

    وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نظر دارد با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سال 97 به حوزه سبک زندگی، حقوق شهروندی و آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند و این مسائل را حل و فصل نماید.

    این مقام مسئول یادآور شد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در 2 ماهه نخست سال 97 تعداد 100 عنوان تیزر را در حوزه آسیب‌های اجتماعی تهیه کرده و از ابتدای ماه مبارک رمضان تا 21 این ماه در پارک شهر تئاتر دریادلان را با موضوع غواصان و دفاع مقدس برگزار می‌کنند.

    اوحدی با بیان اینکه در ایام ماه رمضان در میدان امام حسین سفره افطاری ساده پهن می‌شود و از حدود سه هزار و 500 نفر هر شب استقبال می‌شود و از ساعت 18 برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی تا اذان در این محل‌ها برگزار می‌شود، افزود: تهیه سحری برای پارک بانان، رفته‌گران، پلیس، اورژانس و عواملی که خدمات رسان و بیدار هستند توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انجام می‌شود.

    اوحدی یکی از مشکلات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را تراکم نیروی انسانی در این سازمان برشمرد و افزود: در گذشته به دلایلی تعداد بالایی نیروی انسانی در این سازمان جذب شدند و در حال حاضر این سازمان حدود سه هزار و 500 نیرو زیر نظر خود دارد.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هر کار فرهنگی در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد، عنوان کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند جریان سازی کند لذا لازم است از حمایت‌های کمیسیون فرهنگی برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرد.

    در ادامه این نشست جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را سازمانی تأثیرگذار نه تنها در پایتخت بلکه در کل کشور دانست و یادآور شد: چنانچه برنامه‌های این سازمان به صورت هوشمند، هدفمند و به روز پیش برود می‌توانیم به اهداف اعلام شده در نشست امروز دست یابیم.

    نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآور سوابق مدیریتی اوحدی رئیس جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عنوان کرد: هویت شهر تهران امروز در حال تحریف است و یکی از مهمترین مسائلی که سازمان فرهنگی و هنری برای بهبود اوضاع فرهنگی شهر باید به آن ورود کند موضوع بازیابی هویت شهری است. متأسفانه امروز برخی افراد فاسد در تهران مثبت جلوه داده می‌شوند و برخی شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی مانند امام خمینی نیز تحریف می‌شوند که باید از این تحریف جلوگیری کرد.

    احمد سالک دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز یکی از نکات قابل توجه در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را عملکرد فرهنگسراها در کنار مساجد و نه در مقابل آنها دانست و تأکید کرد: باید به این نکته توجه جدی شود ضمن اینکه لازم است سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در کنار تمامی فعالیت‌های خود یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد.

    وی یکی دیگر از نکات مورد توجه در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را مردم محوری این سازمان دانست و تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهریکی از نکاتی است که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری باید نسبت به آن دقت بیشتری داشته باشد.

    سالک دارا بودن سازمان فرهنگی و هنری از 500 مرکز فرهنگی در سطح شهر تهران با توجه به جمعیت بالای شهر متناسب ندانست و بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این سازمان تأکید کرد.

    همچنین احمد مازنی دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز شکل‌گیری فرهنگسراها را به هیچ وجه در جهت مقابله با امور مساجد در محله‌ها ندانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه مأموریت‌های این سازمان و فعالیت آن پس از پیروزی انقلاب آغاز شده است چنین هدفی به هیچ وجه در برنامه‌های این سازمان نبوده و نخواهد بود.

    مازنی تأکید کرد: به کارگیری و استفاده از جوانان در مدیریت نیز یکی از نکاتی است که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت