مدیریت رویداد؛ راهنمای کمپین بازاریابی داخلی

عصر نمایشگاه- با وجود اینکه مفهوم بازاریابی داخلی نسبتا ساده است ( این مفهوم می‌گوید: محتوایی با کیفیت بالا ارائه دهید که توجه شرکت‌کنندگان جلب شود و مشتری شوند) بسیاری از تلاش‌ها در این فرآیند شکست می‌خورند. چرا؟ به این دلیل که بازاریابان راه خود را در دریایی از استراتژی‌های بیش از حد پیچیده، نکات مبهم و اطلاعات غلط گم می‌کنند.

مدیریت رویداد؛ راهنمای کمپین بازاریابی داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر بار موفق شوید و به اهداف خود برسید.
    برای ایجاد کمپین بازاریابی سه سوال اصلی وجود دارد که دائما از خود می‌پرسید: «برای چه کسی بازاریابی می‌کنم؟»؛ «چه ارزش افزوده‌ای ارائه می‌دهم؟»؛ «چگونه این ارزش را ارائه می‌دهم؟» بگذارید به هرکدام از این سوال‌ها نگاهی بیندازیم تا نسبت به اهمیت آنها در بازاریابی داخلی ذهنیت مناسب کسب کنید.

    سوال 1: برای چه کسی؟
    به یاد داشته باشید که درک ارزش افزوده در هسته هر کمپین داخلی نهفته است. اما هر فرد در این سیاره دارای اولویت‌ها، اهداف و آرمان‌های متفاوتی است؛ آنچه که برای فردی ارزشی زیاد دارد، ممکن است برای دیگری اینطور نباشد. 
    به همین دلیل است که باید مشتری هدف خود را به طور دقیق در نظر بگیرید و طبق یافته‌های خود شخصیت واقعی را تصور کنید. فرض کنید در حال نگاشتن رمان هستید، اما به جای تخیلات خود، باید از شواهد واقعی برای شکل‌دهی شخصیت داستان استفاده کنید. این شخصیت چه چیزی دوست دارد؟ چه چیزی توجه او را جلب می‌کند و حتی باعث می‌شود او تعلل کند؟ آیا چیزی هست که او واقعا نفرت داشته باشد؟
    شما باید مدام شخصیت خریدار خود را پالایش کنید، تا با روند جدید و تغییرات بازار همسو شوید. این کار ساده‌ای نیست، اما پایه هرچیز دیگری است.

    سوال 2: چه چیزی؟
    بار دیگر، «ارزش» واژه کلیدی است. محتوای این واژه آنگونه که ما می‌خواهیم، اهمیت ندارد. در عوض، آن چیزی مهم است که از دید مشتریان آینده ارزش دارد. آنچه که ارائه می‌دهید باید با شخصیتی که ترسیم کرده‌اید، همسو باشد. برای مثال، نمی‌توان از نوجوانان و محتوایی که از دیدشان بیشترین ارزش را دارد، غافل شد.  بدین ترتیب، انتخاب بهترین محتوا، کار آزمون و خطای همیشگی است. شما می‌توانید ایده خوب را از کسانی بگیرید که مخاطبان مشابهی را جذب کرده‌اند. به هر حال، تنها از طریق تجربه و تجزیه و تحلیل بسیاری از معیارهای مهم مانند سهم اجتماعی و بازدیدکنندگان است که یاد می‌گیرید چگونه افراد را جذب کنید.

    سوال 3: چطور؟
    با یافتن پاسخ اولین و دومین سوال، نزدیک‌شدن به مشتریان آینده آسان می‌شود. استراتژی بازاریابی داخلی شما مانند یک قیف بزرگ با سر گشاد است که رفته رفته باریک‌تر می‌شود. ابتدای قیف نشان‌دهنده نوع محتوا و ابزار توزیع است که برای هر تعداد شرکت‌کننده امکان‌پذیر است. همانطور که قیف باریک‌تر می‌شود، باید مخاطبان خود را نسبت به ویژگی‌های شخصی به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. تست الف / ب (مقایسه دو دیدگاه، تجربه کنترل شده با دو معیار متفاوت) به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه افراد زیادی را از دست بدهید، انتخاب‌های کارآمد را پیدا کنید.   وقتی به آخر قیف می‌رسید، طرف مقابل را متقاعد کرده‌اید که محتوا یا محصول شما دقیقا همان چیزی است که مخاطب (و احتمالا همه افراد) به آن نیاز دارند.

     

    منبع: Evenesis

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت