دنیایی پر از رنگ

عصر نمایشگاه- شرکت Soulution۲، با ساخت غرفه‌ای مملو از رنگ و پر از نوآوری در نمایشگاه بازی لندن توجه بسیاری را جلب کرد.

دنیایی پر از رنگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،با ماریجا ایرزن، مدیر عامل این شرکت درباره پروسه ساخت این غرفه به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

    درمورد پروسه ساخت این غرفه  توضیح دهید‌.   
    در اکتبر 2017 ما در مناقصه ‌طراحی و ساخت یک غرفه‌ نامتعارف و جدید‌، برنده شدیم‌. صاحب پروژه یک شرکت بین‌المللی فناوری  بازی‌سازی بود‌‌ که سال‌ها ما با این شرکت کار کرده بودیم‌. طراحی برای حضور درنمایشگاه بازی‌های نهایی بود که در فوریه ‌2018  در محل ExCel لندن  برگزار می‌شد‌. ‌ از آنجایی که این نمایشگاه محل اصلی برگزاری ‌(B2B) مذاکرات  رو‌در‌رو‌ی صاحبان  صنعت  بازی‌سازی آنلاین و آفلاین ا‌ست، صاحب پروژه  تمایل داشت از تاثیر‌گذار‌بودن ظاهر غرفه مطمئن باشد.
    مراحل طراحی و ساخت چنین غرفه‌ای چگونه بوده است‌؟
    ابتدا ما مدارک مناقصه ‌مربوط به این پروژه را حدود 7ماه قبل از برگزاری نمایشگاه دریافت کردیم‌. این مدت زمان مطمئنا کافی بود تا بتوانیم کاری واقعا منحصر‌به‌فرد را طراحی و تولید کنیم‌. بازدیدکنندگان نمایشگاه ICE  حتما از غرفه‌ IGT بازدید  می‌کنند‌،بنابراین هدف ما جلب بازدید‌کننده نبود بلکه می‌خواستیم هر کس وارد غرفه می‌شود، از دیدن غرفه متحیر شود.  یک گروه شش‌نفره از شرکت Soulution2  برای انجام این کار تعیین شد‌. هدایت این گروه به عهده‌ مدیر اجرایی ما‌، به‌علاوه‌ مدیر پروژه و سرپرست طراحی بود. در طول انجام پروژه‌، گروه ما ارتباط منظمی با گروه 10نفره‌صاحب پروژه داشتند ‌که در 3کشور و در 5شهر مختلف حضور داشتند‌. هدف ما خلق یک طرح نو و منحصر‌به‌فرد برای  IGT   بود‌‌  که با ارزش‌های برند آنها منطبق باشد و از طرفی یک هویت ظاهری خاصی را به وجود آورد که آنها را از رقبایشان در آمریکای شمالی‌، متمایز کند و می‌خواستیم ظاهری متحیر‌کننده را به وجود بیاوریم که هیچ‌کس نتواند با آنها رقابت کند‌. مشخصات طرح پیشنهادیشان این بود‌‌: فضایی برای قراردادن  200 عدد از محصولاتشان‌، 8 اتاق برای جلسات خصوصی‌،بخش مخصوص VIP ‌‌و قسمت پذیرایی در همکف‌. درخواست این بود که‌، ظاهر غرفه هم  باعث جلب توجه بازدید‌کننده باشد و ‌هم اینکه فضایی  خوشایند برای حضور اورا فراهم کند‌‌ و اینکه از تمام محیط و ارتفاعی که به گروه IGT   اختصاص داده شده، نهایت استفاده شود. طرح  درخواستی ترکیبی بود از وجود اجزای ضروری و لیست خریدی برای طراحی قسمت‌های هیجان‌انگیز مانند آبنمای دیواری دیجیتالی و قسمت‌های مختلف آبشار‌‌، یک  لوگوی سه‌بعدی به بلندی 4 متر‌ و  صفحه‌های پارچه‌ای رنگی که در کنار هم قرار می‌گرفتند‌. زمانی‌که  جایزه به این قرارداد تعلق گرفت‌، ما بسیارخوشحال شدیم که شرکت IGT  این طرح‌ها را در طراحی نهایی اضافه کرده بود‌. سپس کار اصلی شروع شد. از ماخواسته شده بود که درمورد کارهای اصلی روزانه با صاحب پروژه در ارتباط باشیم و  در انجام تغییرات لازم در نقشه‌های اصلی و طراحی‌ها‌، همکاری کنیم‌. همچنین باید یک  هماهنگی کامل بین ارتش کوچکی از شرکت‌هایی که در زیر‌مجموعه ‌این قرارداد  با ما همکاری می‌کردند‌، به وجود آوریم‌‌ که در ساخت داخلی غرفه  و مدیریت پروژه و گروه‌های ساخت غرفه‌، مشارکت داشتند‌‌. تمام این کارهای سخت در یک هفته  اجرای پروژه درمحل  نمایشگاه در جریان بود‌. 850متر پارچه‌، 3000  متر کابل دیتا‌، 180‌متر مربع فلز‌، دو راه‌پله رفت و برگشت و غیره را به‌کار بردیم‌.
    از چه نظر این کار را ویژه می‌دانید؟
    این پروژه‌ عالی و ویژه‌ای بود که حضور در آن (از طرح اولیه تا ساخت کامل‌) برای ما مهم بود‌‌ و اینکه واقعا اجرای آن برای ما لذت‌بخش بود‌. همکاری با گروهی که از طرف صاحب پروژه در محل حضورداشتند، واقعا خوشایند بود‌‌ و انگار ما جزئی از خانواده‌ IGT   بودیم‌. هر صاحب پروژه‌ای این کار را نمی‌کند که در روز دوم یک کار هفت‌روزه‌، به هر فردی کارت تشکر بدهد. این رفتار قبل از پایان پروژه باعث می‌شد‌، تا ما برای اجرای بی‌نظیر پروژه تشویق شویم‌ وچیزی که بیشتر به ما انگیزه می‌داد‌، اطمینانشان به ما بود. گاهی انجام کار اعصاب‌خرد‌کن می‌شد‌. علتش هم  تنظیم و ساخت بعضی قسمت‌ها‌‌ و بیشتر به خاطر این بود که طرحی  خلاقانه و نو را اجرا می‌کردیم که هم انجامش جرات می‌خواست و هم اینکه تلاش برای اجرای آن هیجان‌انگیز بود‌.
    باعث افتخار ماست که برای انجام این پروژه سخت کار کردیم. هم به خاطر کاری که گروه خودمان انجام دادند و هم به خاطر کار دشواری که گروه سومی که حامی پروژه بودند‌، انجام دادند و ما در اجرای کار به آنها اعتماد کردیم.  این گروه نیز در اجرای جزئیات به اندازه‌ ما دقیق‌، پر شور و به انجام کار افتخار می‌کردند. در پایان کار‌، هم از طرف صاحب پروژه و هم از طرف همکاران ما در این زمینه‌، نتایج به دست آمده  با عکس‌العمل‌های بسیار مثبتی روبه‌رو شد ‌و این زمانی است که ما از خوشحالی سرشار از غرور می‌شویم‌.

    *مترجم: مریم صادقی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت