نمایشگاه کتاب تهران (۲۵۲)

یک میلیون و ۲۶۵ هزار تراکنش در ۱۰ روز نمایشگاه

عصر نمایشگاه- مشاور منابع و امورانسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازانجام ۲۲۵ هزار تراکنش در دهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه کتاب خبر داد.

یک میلیون و ۲۶۵ هزار تراکنش در ۱۰ روز نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نیکنام حسین پور گفت: روز جمعه 24 اردیبهشت دستگاه‌های کارتخوان بانک شهر تعداد 225 هزار تراکنش را ثبت کردند.

    وی ادامه داد: تا پایان دهمین روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 265 هزار تراکنش در نمایشگاه به ثبت رسیده است. البته تمامی این تراکنش‌ها مربوط به بانک شهر است و از آنجا که برخی از غرفه‌ها ار کارتخوان‌های دیگر نیز استفاده می‌کنند، تعداد این تراکنش‌ها بیشتر از تعداد است.

    حسین‌پور در پایان تاکید کرد: بن کارت‌ بانک شهر صرفا تا ساعت 21 امروز (25 اردیبهشت) اعتبار خواهند داشت و پس از این تاریخ مسدود می‌شوند.
    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

    تبادل کتاب میان ایران و تاجیکستان ضروری است
    مدیر بخش نقد ادبی دانشگاه تاجیکستان نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای ارایه و گسترش ادبیات فارسی برای همه افراد به خصوص فارسی زبانان است و تبادل کتاب بین ایران و تاجیکستان ضروری است.

    مبشر اکبرزاد مدیر بخش نقد ادبی دانشگاه تاجیکستان با اشاره به وسعت عظیم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای گسترش ادبیات فارسی برای همه افراد به خصوص فارسی‌زبان‌ها است. نمایشگاه کتاب امکانی برای تبادل کتاب بین ایران و تاجیکستان را فراهم می‌آورد.
    ‌ وی با اشاره به حضور ناشران کتاب‌های حوزه‌های گوناگون در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: من برای بار چهارم است که در نمایشگاه کتاب حضور دارم کتاب‌های مورد نیاز را به راحتی می‌‌توانیم تهیه کنیم چون کتاب‌های هر بخش به صورت جداگانه مرتب شده است.

    وی ادامه داد: این کتاب‌ها برای مطالعه افراد و محققان به کشور تاجیکستان منتقل می‌‌شود.

    وی با اشاره به ترجمه صحیح آثار از خط فارسی به خط سیریلیکی افزود: از پنجاه سال پیش تاکنون کارهای زیادی در زمینه ترجمه آثار ایرانی به تاجیکی انجام شده است و امیدواریم آثار بیشتری به تاجیکی برگردانده شود.

    اکبرزاده با اشاره به نمایشگاه کتاب دوشنبه در تاجیکستان اظهار کرد: نمایشگاه ها کتاب بین‌المللی دوشنبه که معمولا در تابستان هر سال برگزار می‌‌شود و قدمی به سوی مطالعه تاجیکی‌ها به امر کتابخوانی است. نمایشگاه کتاب تهران نسبت به نمایشگاه کتاب دوشنبه بزرگ‌تر و وسیع‌تر است و این نشان دهنده علاقه ایرانی‌ها به امر کتاب‌خوانی و مطالعه است.

    این مدیر بخش ادبی دانشگاه تاجیکستان با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب یادآور شد: در چند باری که من به نمایشگاه آمدم مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران بود. ولی امسال با نقل مکان به شهر آفتاب فضای بیش‌تری هم در اختیار غرفه‌داران و هم در اختیار مردم قرار گرفته است. تاجیکستان خواستار تبادل بیشتر در زمینه کتاب‌های فارسی زبان به خصوص در زمینه شعر و ادبیات است.
    وی در پایان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای ادبیات فارسی و فارسی زبانان جهان است.

    فیلم دلبری برداشتی آزاد از کتاب اینک شوکران است
    عباس غزالی بازیگر و سید جلال اشکذری کارگردان فیلم «دلبری» در نمایشگاه کتاب تهران از خاطره‌های کتاب‌خوانی‌شان گفتند.

    بیست و چهارم اردیبهشت ماه آخرین نشست «جهان کتاب من» با حضور عباس غزالی بازیگر و سید جلال اشکذری کارگردان فیلم «دلبری» در سرای اهل قلم بین‌الملل برگزار شد.

    در ابتدای این نشست عباس غزالی از اولین مواجه‌اش با کتاب و کتابخوانی گفت و اظهار داشت: من از زمان کودکی و تحصیل با کتاب آشنا شدم. ولی قبل از این‌که به مدرسه بروم خانواده برایم کتاب قصه می‌خواندند.
    وی در ادامه اظهار داشت: شکل کتاب‌خانه و قوه تصور و تماس چشمی بیشتر بر روی کودک اثر می‌گذارد. من نیز مستثنی نیستم و ارتباطم با کتاب‌خانه این‌گونه آغاز شد.

    او همچنین از نقش مدرسه و معلم‌هایش بر کتابخوان شدنش گفت: در مدرسه معلم پرورشی‌ام، من را به شدت به کتاب‌خوانی مخصوصا نمایش‌نامه‌خوانی تشویق می‌کرد، همچنین در آن دوران چند نمایش‌نامه نیز کار کردیم.
    غزالی همچنین از کتاب‌های مورد علاقه‌اش گفت: کتاب‌های مختلفی در ذهن من است ولی با توجه به شرایط فعلی جامعه که همه به دنبال خوشبختی، آرامش، ثروت و امثال این موارد هستند، کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» اثر ساموئل کلاسون را خواندم. همچنین این کتاب را نیز به دیگران پیشنهاد می‌کنم. همین‌طور کتاب چهار اثر، تالیف «فلورانس اسکاول شین» و چشم‌هایش اثر «بزرگ علوی».

    وی در انتهای سخنانش به فضای جدید نمایشگاه و استقبال مردم اشاره کرد و گفت: امسال در نمایشگاه یک سری مشکلات بود که امیدوارم این مشکلات برای سال بعد حل شود. ولی یک سری مشکلات نیز قابل پیش‌گیری بود. شوق کتاب‌خوانی همیشه در مردم ما بوده و امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و به آمار کتابخوانی کمک کنیم.

    سید جلال اشکذری دیگر مهمان این نشست در رابطه با اولین مواجه‌اش با کتاب و کتابخوانی گفت: اولین کتابم در خاطرم نیست ولی سال پنجم دیستان سعی کردم کتاب‌خوانی حرفه‌ای باشم ولی قبل از آن کتاب‌ها را به خاطر اسم و طرح روی جلد آن می‌خواندم.

    وی همچنین به افراد تاثیر گذار بر کتابخوانی‌اش اشاره کرد و گفت: مادرم در خانواده ما بسیار اهل کتاب خواندن بود همچنین معلم‌هایم بر کتابخوان شدنم تاثیرگذاشتند.

    اشکذری نیز در طی این نشست از کتاب‌های مورد علاقه‌اش گفت: یک کتاب یکی از دوستانم که خود نویسنده آن کتاب بود قبل از اینکه چاپ شود به من هدیه کرد که در نمایشگاه کتاب نیز موجود است. همچنین کتاب «شغل شریف» که مجموعه‌ای از داستان‌های اجتماعی است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده را خواندم و دوست دارم.

    وی در پایان از کتابی که بر روی او و آثارش تاثیر گذار بوده گفت و تصریح کرد: کتاب «اینک شوکران» مجموعه‌ای از کتاب‌های انتشارات روایت فتح است که زندگی شهدای جانباز را از زبان همسرانشان روایت می‌کند و فیلم «دلبری» نیز برداشتی آزاد از این کتاب است.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت