با حضور رئیس جمهوری دیپلمات های خارجی مقیم صربستان ؛

افتتاح نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد صربستان

عصر نمایشگاه- هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد صربستان روز شنبه در حضور رئیس جمهوری، دیپلمات های خارجی مقیم از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران، وزرای کشاورزی و بازرگانی صربستان، شهردار نووی ساد و جمع کثیری از مردم افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد صربستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، تومیسلاو نیکولیچ رئیس جمهوری صربستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اهداف راهبردی این کشور را در حوزه کشاورزی اجرای پروژه ها و استفاده از امکانات برای صادرات تولیدات و محصولات جهت توسعه کشور دانست.

    نیکولیچ، امکانات کشاورزی صربستان بخصوص در منطقه ووی وودینا در شمال کشور را بسیار گسترده و نمایشگاه سنتی کشاورزی نووی ساد را مهمترین رویداد در این زمینه در منطقه توصیف کرد.

    وی ایتالیا را شریک این دور از نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد خواند و با اشاره به اینکه این کشور پیشرو در تجهیزات صنایع غذایی است، گفت که نمایشگاه مکانی برای ارتباط تاجرین و محلی برای آشنایی ملت ها دانست.

    «سنژانا بوگوساولیویچ بوشکوویچ» وزیر کشاورزی و محیط زیست صربستان نیز در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد، آینده کشاورزی صربستان را در تولیدات اورگانیک دانست و به کشور ایتالیا بعنوان شریک این دوره از نمایشگاه بین المللی کشاورزی نوی ساد اشاره کرد و گفت: صربستان و ایتالیا توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن تولیدات غذایی و محصولات کشاورزی با شرایط مناسب صادر و شرکت های ایتالیایی در بخش های کشاورزی در صربستان فعالیت دارند.

    وی همچنین با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری در تولیدات محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری گفت که تولیدات کشاورزی صربستان مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است.

    «مجید فهیم پور» سفیر و «محمد جواد ایزدی» کارشناس سیاسی و اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند با تولید کنندگان شرکت دانه ذرت، دانه های روغنی و گندم نووی ساد که مدت طولانی با کشورمان همکاری دارند دیدار و درباره راه های گسترش همکاری به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

    گفتنی است ،در هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد در شمال صربستان که از امروز (شنبه 14 ماه 'می' /25 اردیبهشت ) شروع شد حدود یک هزار و 500 تولید کننده از 60 کشور تا یک هفته آینده تولیدات و محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.

    قابل ذکر است ،در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی در منطقه بالکان غربی بشمار می رود، کارخانه های مربوط به صنایع کشاورزی، دامداری، گوشت، آبیاری، تراکتورسازی و دیگر صنایع مربوطه از 60 کشور تولیدات و فرآورده های خود را به معرض نمایش می گذارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت