معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد

برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در تهران

عصر نمایشگاه- هفته فرهنگی ترکمنستان از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه با اجرای برنامه های موسیقی، شعر، ادب و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در تهران برگزار می شود.

برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمد حسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز یکشنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: مراسم رسمی هفته فرهنگی ترکمنستان 28 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ ترکمنستان و هیات 50 نفره از هنرمندان این کشور و مقامات ایرانی در تالار وحدت گشایش می یابد.

    وی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در فرهنگستان هنر، فیلم سینمایی و مستند، نشست های ادبی و شیب شعر و موسیقی زنده در برج میلاد از مهمترین برنامه های هفته فرهنگی ترکمنستان است.

    هاشمی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادها و مناسبت های ملی و فرهنگی، منجر به توسعه روابط فرهنگی ایران و ترکمنستان می شود، ادامه داد: تمامی برنامه ها برای بازدید عموم مردم آزاد و رایگان است.

    معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: برای توسعه روابط فرهنگی با کشورهای دیگر، تا پایان امسال هفته فرهنگی تاجیکستان، پاکستان، تونس و الجزایر در ایران برگزار می شود.

    به گفته هاشمی، بر اساس موافقت نامه های فرهنگی امضا شده میان ایران و ترکمنستان ، برنامه های فرهنگی و همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور توسعه می یابد.

    وی افزود: در برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان نوعی فرهنگ دیرینه تهران و عشق آباد به نمایش گذاشته می شود.
    احمد قربان اف سفیر کشور ترکمنستان نیز در این نشست گفت: برگزاری هفته فرهنگی گام های موثری در روابط فرهنگی دو کشور است و این گونه مراسم ها باعث توسعه روابط تنگاتنگ می شود.

    وی با بیان اینکه هفته فرهنگی ترکمنستان همزمان با بزرگداشت مختوم قلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن در تهران برگزار می شود، افزود: 80 نفر از نخبگان فرهنگ و هنر ترکمنستان ، هنرمندان و اصحاب رسانه ها برای اجرای برنامه ها به تهران سفر می کنند و مهمترین خواننده های ترکمنی، موسیقی آیینی اجرا خواهند کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت