مادرید میزبان نمایشگاه 'تجلی‌ هنر ایرانی در بارگاه رضوی' شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه 'تجلی‌ هنر ایرانی در بارگاه رضوی' به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران و همزمان با دهه کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، در مادرید افتتاح شد .

مادرید میزبان نمایشگاه 'تجلی‌ هنر ایرانی در بارگاه رضوی' شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، در مراسم گشایش این نمایشگاه که در سالن اصلی‌ مجموعه فرهنگی‌ 'خانه کانتابریا' از روز پنجشنبه به مدت یک هفته بر پا خواهد بود ، «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا ، اعضای سفارت و رایزنی کشورمان افزون بر جمعی از ایرانیان و اسپانیایی های دوستدار ایران ، حضور داشتند .
    «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی در اسپانیا طی‌ سخنانی در این مراسم، گفت: سابقه تاریخی ایران با سابقه هنری آن ، همزمان است و این نشان از تاریخچه ای دیرینه در تاریخ ایران دارد .
    وی افزود: با پذیرش اسلام در ایران ، هنر هم رشد بسیار زیادی کرد .یکی‌ از مکان هایی‌ که می‌ توانیم نمونه های مختلف آثار هنری را در آنجا ببینیم ، مکان های مقدس و زیارتی ماست .
    اسماعیلی با بیان اینکه این روزها ، همزمان با ولادت امام هشتم ما شیعیان می باشد ، این ولادت خجسته را تبریک و تهنیت عرض کرده و تصریح نمود که بارگاه امام رضا (ع)، یک محل بسیار ارزشمندی برای آثار مختلف هنری هم هست ، آثاری از رشته های معماری ، آینه کاری ، نقاشی ، گرافیک و رشته های مختلف هنری که هنرمندان با عشق و علاقه ای که به امام رضا داشتند ، آنها را طرح کردند .
    رایزن فرهنگی‌ کشورمان با اشاره به اینکه هر نقطه ای از بنای بارگاه امام رضا ، تجلی‌ هنرهای مختلف است ، خاطرنشان ساخت که در این نمایشگاه ، تعدادی تابلو که نمادی از هنرهای مختلف در بارگاه رضوی است ، به نمایش گذاشته شده و اسم این نمایشگاه را تجلی‌ هنر ایرانی در بارگاه رضوی گذشته ا‌ند .
    بنا بر این گزارش ، آثار در نظر گرفته شده در این نمایشگاه ، در برگیرنده الهام از فضای قدسی‌ بارگاه حضرت ثامن الحجج است که بر مبنای توجه به احادیث و روایات مربوط به آن حضرت شکل گرفته است .
    این نمایشگاه ، در کنار برنامه بزرگداشت دیگری در حسینیه امام رضا (ع) شهر سویا در اسپانیا تدارک دیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت