پایان الکامپ با چاشنی آغاز یک دوره تخصصی تر

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین نمایشگاه کامپیوتر، الکترونیک و تجارت الکترونیکی در حالی این هفته به کار خود پایان داد که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از نزدیک به ربع قرن فعالیت، برای نخستین بار قدم در مسیری برای تخصصی تر شدن گذاشت.

پایان الکامپ با چاشنی آغاز یک دوره تخصصی تر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، الکامپ که بزرگترین رویداد بخش فناوری اطلاعات کشورمان است، کار خود را از ششم مرداد در 18 سالن و فضایی به مساحت حدود 27 هزار مترمربع آغاز کرد و شامگاه نهم مرداد به کار خود پایان داد؛ در این دوره نیز فعالان بخش فناوری اطلاعات همه داشته های خود را به معرض دید و قضاوت عمومی درآورند.
    الکامپ امسال با اینکه در روزهای کاری هفته برپا بود، از همان روز افتتاح با استقبال پرشور جوانانی روبه رو شد که مشتاقانه می آمدند تا ببینند چه دستاوردهای نوینی در بخش فناوری اطلاعات رخ داده تا از آن اطلاع داشته باشند.
    گرچه سایه مشکلات ارزی و احتمال بروز تحریم های یک جانبه آمریکا بر فضای عمومی کشور اثر گذاشته است و انعکاس آن را می شد در اظهارات فعالان بخش فناوری اطلاعات به وضوح دید اما شور و شعف جوانان و حضور گسترده کسب و کارهای نوین، روح امید را در این نمایشگاه جاری و ساری ساخته بود.
    در هر سالن و غرفه از نمایشگاه هیاهوی جوانان و استارتاپ ها انگار امان از مشکلات بریده بود و موج امید همه جا پر می زد.
    سالن هایی که به معرفی دستاورد های دولت الکترونیک و دولت همراه اختصاص یافته بود، پر از جمعیت مشتاقی بود که تلاش می کردند بدانند دولت الکترونیک و همراه چیست و چه دستاوردی برای آنان به همراه دارد.
    «محمدباقر اثنی عشری» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در افتتاحیه الکامپ 24 به افت و خیزهای این نمایشگاه اشاره و در عین حال گفت: در نمایشگاه امسال شاهد خیزش توسعه فناوری اطلاعات و مشارکت مردم در این حوزه بودیم که آثار آن را می توان در زندگی شهروندان ملاحظه کرد.
    گفت و گوی خبرنگار اقتصادی ایرنا با تعدادی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز مبین آن بود که آنان این دوره نمایشگاه را باوجود همه مشکلات از نظر کمی و کیفی، خوب ارزیابی می کردند.
    «کاظم آیت الهی» عضو شورای مرکزی نظام صنفی رایانه ای، در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه امسال آغاز خوبی برای توسعه دیجیتال در کشور به شمار می رود.
    وی نمایشگاه الکامپ و دستاورد های فناورانه آن را آغاز برای ریشه کنی فساد با بهره مندی از فناوری های نوین دانست.
    اما نمایشگاه امسال با وجود همه نکته های مثبت و منفی واجد یک خصوصیت دیگری بود و آن اینکه برای نخستین بار اپراتورهای تلفن همراه در آن اقدام به توزیع رایگان سیم کارت نکردند، موضوعی که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به آن اشاره کرد.
    وی در یک نشست هم اندیشی به این موضوع اشاره کرد و گفت: «امسال و برای نخستین بار در نمایشگاه الکامپ به جای آنکه شاهد توزیع رایگان پلاستیک و سیم کارت رایگان باشیم، شاهد حضور قوی و کسب و کارهای نوینی بودیم که تلاش های مجدانه خود را به نمایش در آورده بودند».
    با همه این احوال، الکامپ بیست و چهارم در حالی پرونده کاری خود را تا سال دیگر بست که تلاش شد امسال با توسعه اقدام های دولت در خدمات الکترونیک همراه، آغازی برای نمایشگاهی قوی تر و تخصصی تر در سال های آتی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت