استاندار هرمزگان خبر داد

برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان درعمان

عصر نمایشگاه- استاندار هرمزگان از برگزاری دومین نمایشگاه محصولات استان در عمان در خردادماه امسال خبر داد و گفت:این نمایشگاه از ۵ تا ۹ خرداد ماه سال جاری در شهر خصب استان مسندم عمان برگزار می شود.

برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان درعمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان با اعلام این خبر و با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری مناسب این نمایشگاه ، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در معرفی بیشتر محصولات هرمزگان و افزایش صادرات غیرنفتی این استان بسیار موثر است.

    وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه همه برنامه ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف شود، گفت: صادرات غیرنفتی باید در سال اقتصاد مقاومتی رشد چشمگیری پیدا کند.

    استاندار هرمزگان تصریح کرد: صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است چون اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون نگر و برون زاست و ضمن تولید داخلی باید محصولات خود را صادر کنیم.

    جادری خاطرنشان کرد: پارسال برای اولین بار تراز تجاری و بازرگانی کشور ما مثبت شد و در سال جاری نیز برای رشد 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در کشور هدف گذاری شده که باید راهکارهای تسهیل کننده در امر صادرات داشته باشیم.

    جادری با بیان اینکه ممکن است هرمزگان به عنوان یکی از استان های الگوی اقتصاد مقاومتی تعریف شود، اظهار داشت: این برنامه در دستور کار وزارت کشور است و باید آمادگی اجرای این برنامه را داشته باشیم.

    نخستین نمایشگاه توانمندی های هرمزگان با 40 غرفه از این استان چهارم بهمن ماه پارسال با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران و بازرگانان و همچنین مسئولان عمانی در بندر خصب استان مسندم این کشور گشایش یافت و به مدت سه روز برگزار بود.

    کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.

    کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.

    طبق آمار موجود در نیمه نخست سال 94 ارزش صادرات به کشور عمان 172 میلیون دلار بوده و ارزش واردات این کشور43 میلیون دلار گزارش شده که نشان دهنده موازنه مثبت تجاری با کشور عمان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت