بایدهـــــا و نبایدهـا در گرافیک نمایشگاه تجاری

عصر نمایشگاه- اگر صفحه نمایش خود را مشخص کرده‌اید، باید بدانید هنوز کارتان تمام نشده است. اکنون زمان طراحی گرافیک است. هر روزه طرح‌های تکمیل شده گرافیکی را می‌بینیم که پیش از این بسیاری از آنها را نشان داده و برجسته کرده‌ایم.

بایدهـــــا و نبایدهـا در گرافیک نمایشگاه تجاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برخی از آنها خیره‌کننده هستند و برخی دیگر چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. این در حالی است که شما طرحی منحصربه‌فرد می‌خواهید. در ادامه، به 10 نکته در زمینه طراحی گرافیک اشاره شده است تا در نمایشگاه بعدی خود در نظر داشته باشید.

    1. توجه به بالا: به فضای بالای غرفه توجه کنید. ببینید در ارتفاع 2 متری یا نزدیک کف غرفه ترجیح می‌دهید چه اجزایی بیشتر دیده شوند. قسمت‌های مهم را کف غرفه قرار ندهید. آنچه که در سطح بالاتری قرار دهید، بیشتر به چشم مشتریان می‌آید. باید توجه بیشتری به این نکته بکنید.

    2. استخدام متخصص: فردی را استخدام کنید که طراحی گرافیک تجاری را خوب درک می‌کند. اکثرا اینطور نیستند. پس، چند هزار دلار خود را صرف صفحه نمایشی نکنید که گرافیک خسته‌کننده و غیر‌حرفه‌ای نمایش دهد، چون درست مثل این می‌ماند که پس از تلاش فراوان برای داشتن شکم 6 تکه، پیراهنی گشاد بپوشید. طراح گرافیک حرفه‌ای منابع فایل‌های مربوط به کیفیت را می‌شناسد، آنها را فرمت می‌کند، طراحی گرافیک را انجام می‌دهد و در موعد مقرر به شما می‌رساند. اگر چیزی از رزولوشن، رنگ PMS، هنر وکتور و حاشیه‌بری نمی‌دانید، به شما قول می‌دهم قادر نخواهید بود که مسئولیت طراحی گرافیک را خودتان به عهده بگیرید. فردی را استخدام کنید که بر کار خود مسلط است. گرافیک اگر مهم‌تر از صفحه نمایش نباشد، به همان اندازه اهمیت دارد و می‌تواند قدرت ارائه شما را قوت ببخشد یا تضعیف کند.

    3. یک اشتباه خطرناک: صفحه نمایش شما بروشور کاغذی نیست. این بزرگ‌ترین اشتباه اکثر غرفه‌داران است. شما می‌خواهید پیام خود را روشن، مختصر و با جزئیات دقیق انتقال دهید. اطلاعات دقیق را در ضمیمه‌های چاپی ارائه دهید. هیچ کس نمی‌خواهد متنی طولانی بخواند، پس بگذارید ساده و تاثیرگذار باشد. از کپی رایت استفاده کنید و از موارد کلیشه‌ای و عبارات خسته‌کننده، مانند ابتکاری و منحصر‌به‌فرد، اجتناب کنید. به ریشه مشکلات اشاره کنید و راه‌حل ارائه دهید. اگر پیام شما در 15 ثانیه یا کمتر قابل هضم باشد، میزان تاثیرگذاری صفحه نمایش تا حد بسیار زیادی گسترش پیدا می‌کند.

    4. اهمیت کیفیت: کیفیت تصویر خیلی مهم است. عکس‌ها، مخصوصا لوگو، باید با رزولوشن بالا یا وکتور مانند باشند. همیشه برای پروژه‌ای که در نظر دارید، کارهای هنری بومی و تمیزی داشته باشید. این نکته مهمی است! باقی پول را صرف گرفتن عکس با کیفیت بالا کنید. چندان گران نیست و تغییر بزرگی را در غرفه ایجاد می‌کند. این فقط یک بیلبورد نیست؛ مردم به آن نزدیک می‌شوند و حتی آن را لمس می‌کنند. آنچه‌ بیش از هر چیزی باعث می‌شود طراح گرافیک یکه بخورد، این است که کارت تجاری خود را به او بدهید و بخواهید از آن یک لوگو طراحی کند. اگر با طراح کار می‌کنید و می‌خواهید هویت شرکت شما را شکل دهد، طرح‌های بومی را از او بخواهید. شما ممکن است نتوانید آنها را باز کنید، اما این بدان معنا نیست که طراح شما هم قادر به این کار نخواهد بود. اگر خاطرتان باشد، به همین دلیل است طراح حرفه‌ای استخدام کرده‌اید.

    5. اهمیت جزئیات: جادو در جزئیات است. گرافیک صفحه نمایش را مشاهده کنید. گاهی اوقات، اجزای غرفه بر گرافیک شما تأثیر می‌گذارند. تا زمانی که آنها را نبینید، متوجه نمی‌شوید، بنابراین حتما قبل از چاپ آنها را بررسی کنید. مطمئن شوید لوازم جانبی مانند قفسه‌ها و مانیتورها کجا قرار گرفته‌اند. اندازه‌گیری دقیق بسیار مهم است. اغلب اوقات، گرافیک‌ها به دست ما می‌رسند‌ و به نظر جالب، جذاب و کامل هستند... تا اینکه می‌بینید در مانتیور نیمی از طرح لوگو نمی‌افتد. بررسی گرافیک باعث می‌شود تا از اشتباهات جلوگیری کنید و این ارزش صرف زمان بیشتر را دارد.

    6. ایجاد جریان: یک جریان ایجاد کنید. گاهی، مشتریان میلیون‌ها ایده از زوایای مختلف دارند. اینکه صفحه نمایش شما چهار سطح گرافیکی مختلف دارد، به این معنا نیست که همانگونه باید با آنها رفتار کنید. اطمینان حاصل کنید که گرافیک‌های شما داستان منسجمی را بیان می‌کنند. اگر ارباب رجوع بخواهد هر چهار محصول، ‌ روی صفحه نمایش‌های جدا، برجسته شوند، ایده خوبی است. راهی پیدا کنید تا آنها را به هم وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که طرح رنگ و طراحی و نیز کپی آنها با هم هماهنگ هستند. برای هر پنل چرخ جدا کار نگذارید. شما می‌خواهید کل طرح با هم کار کند‌ و نامرتب نباشد.

    7. دوست یا دشمن: رنگ دوست شماست ... یا شاید دشمن شما. زمانی که تطبیق رنگ برایتان اهمیت دارد، نمونه‌های پانتون را در نظر بگیرید. این قضیه، در صورت امکان، به همکاری با متخصص حرفه‌ای بر می‌گردد. نمایشگاه‌های تجاری به علت بازدهی بالای پروژه‌ها شناخته شده هستند. هیچ کس نمی‌خواهد که گرافیک به طور مستقیم به نمایشگاه ارسال شود، در حالی که زرد خردلی که در نظر داشتند رنگ هلویی یا سبز نخودی از آب درآمده باشد.

    8. اهمیت فونت: از چند فونت استفاده نکنید. یک یا دو فونت کافی است. باور کنید سه فونت هم زیاد است. بیشتر از آن هویت شما را گنگ می‌کند. خوانا بودن ویژگی مهم هر طرح گرافیکی است، به ویژه وقتی که از دور مشاهده می‌شود. دنبال فونت تمیز و آسان برای خواندن باشید و اگر می‌خواهید بیشتر دیده شود، از فونتی خاص استفاده کنید، اما زیاده‌روی نکنید. و لطفا، خواهش می‌کنم، از خط شکسته یا دست‌خط همه جا استفاده نکنید. اصلا این کار را نکنید. و نکته مهم دیگر اینکه از فونتی که اسم دارد، مانند Giddy-up،  استفاده نکنید.

    9. اهمیت مقیاس: مقیاس همه چیز است. شما این فرصت را دارید که گرافیک بزرگی را بسازید. وقت‌تان را به هدر ندهید. یا کار بزرگ انجام دهید یا به خانه‌تان برگردید. وقت خود را صرف طراحی گرافیک 6 متری نکنید که تنها از 2 متری قابل رویت باشد. باز هم، بگذارید از سهم جزییات و چشم‌انداز کوچک‌تر شما استفاده کنند. ببینید می‌خواهید مردم از سه راهرو چه چیزی را ببینند. چیزی را به آنها نشان دهید که باعث شود آنها از غرفه شما بازدید کنند.

    10.  کاهش هزینه‌ها: هزینه‌های خود را کاهش دهید. اگر ارباب رجوع می‌خواهد کار بیهوده‌ای را انجام دهد و شما به شکل سنجیده‌ای او را نصیحت کرده‌اید، دیگر اجازه دهید کار خود را انجام دهد. از کار خود درس می‌گیرد. تا چکش زدن را بخواهند یاد بگیرند، باید چند بار به انگشتشان ضربه بخورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت