حضور تماتیک برخی از پاویون های شرکت کننده در اکسپو ۲۰۱۹ پکن

عصر نمایشگاه- ساخت تمدن اکولوژیکی به آینده بشریت مربوط می شود. ساختن خانه سبز رویای عمومی نوع بشر است. چین به یکی از شرکت کنندگان مهم، مشارکت کننده و رهبر در ساخت تمدن اکولوژیکی جهانی تبدیل شده است. اکسپو در حال برگزاری پکن یک اقدام مهم برای اجرای تفکر جی پینگ از تمدن اکولوژیکی، یک فرصت مهم برای توسعه مفهوم سبز، و ترویج تغییر حالت های توسعه اقتصادی و شیوه زندگی ساکنان و همچنین عمل زنده سازی برای ساخت چین زیبا می باشد.

حضور تماتیک برخی از پاویون های شرکت کننده در اکسپو ۲۰۱۹ پکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه اکسپو پکن با تم "زندگی سبز، زندگی بهتر" و زیر تم "توسعه سبز، باغبانی در زندگی، ادغام و غنا، آموزش و آینده، و خانه ذهن"، انسجام چند فرهنگی را ترویج می دهد و رویای مشترک و پیگیری انسان ها را برای ساخت خانه سبز نشان می دهد که به طور گسترده توسط جامعه بین المللی شناخته شده است. در این مقاله به قلم پریا مشک آبادی سعی شده است به بررسی پاویون برخی از کشورهای شرکت کننده در اکسپو 2019 پکن از نقطه نظر معماری و تم اکسپو پرداخته شود.

    پاویون چین
    مفهوم سبز و حفاظت از انرژی را می توان در همه جا در ساخت پاویون ها و باغ ها مشاهده کرد. پاویون چین در مرکز نمایشگاه اکسپو 2019 با سازه برجسته ای ساخته شده است. شبیه به یک یشم سبز رنگ است (یک شی زینتی که نماد شانس خوب است) که در یک میدان تراس بندی شده دستی نشسته است. این پروژه به عنوان یک پنجره برای نمایش تاریخچه و فرهنگ باغبانی چین به دنیا عمل خواهد کرد. بر طبق اظهارات جینگ کوان (Jing Quan)، رئیس آکادمی معماری گروه تحقیقات و طراحی معماری چین، بخش بزرگی از پاویون چین تحت میدان های تراس بندی شده دستی ساخته شده است. چنین طراحی معماری با مقیاس بزرگ می تواند به حفظ رطوبت و مقاومت در برابر گرما کمک کند در نتیجه انرژی مصرف شده برای گرمایش یا سرمایش را کاهش می دهد.
    سازه به سیستم جمع آوری آب باران روی پشت بام و یک استخر آب باران زیرزمینی مجهز شده است. پس از جمع آوری، آب باران بازیافت شده برای آبیاری زمین های تراس بندی شده استفاده خواهد شد. با بهره گیری از مجاری هوای بیرونی و سیستم تهویه طبیعی داخلی، سازه به پیش خنک سازی هوا در فصل تابستان و پیش گرمایش هوا در زمستان دست می یابد و در نتیجه مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع را کاهش می دهد. روی سقف فلزی ساختمان آن 1024 قطعه از شیشه فتوولتائیک نصب شده اند که به این پاویون کمک می کنند تا بازده جذب انرژی خورشیدی را افزایش دهد.
    جینگ کوان درباره ساختار پاویون چین چنین می گوید که "زندگی دارد و می تواند نفس بکشد و به طور کامل فلسفه معماری سنتی چین و حکمت چینی را که با شرایط زمانی و مکانی سازگار است را نشان می دهد."
    تأسیسات محوطه سازی طبیعی با استفاده از مواد خام بومی را می توان در همه جا در پاویون چین، پاویون تجربه زندگی و دیگر پاویون ها و باغ ها یافت، از جمله دیوارهای با تور سنگی که با مواد بومی پوشیده شده، دیوارهای زمین کوبیده شده و جاده های سنگی. دریاچه گینه در قسمت مرکزی سایت اکسپو به استخر ماهی تغییر کرد. زمین استخر که کنده شده بود برای کپه کردن 25 متر بلندی تپه تیان تیان، مرتفع ترین نقطه سایت اکسپو، که بازدیدکنندگان بتوانند کل پارک را مشاهده کنند، مورد استفاده قرار گرفت. پاویون چین تکنیک های جذابی را با تکنولوژی های تعاملی چند رسانه ای مدرن ترکیب می کند تا تپه های سبز زیبا و رنگی ایجاد کند.
    یه داهوا، معاون مدیر کل BIHECB، اظهار داشت: سایت اکسپو 2019 باید یک مدل اکولوژیکی سبز و با کربن پایین باشد. سایت اکسپو حداکثر بافت کوهستان اصلی، رودخانه ها و زمین های زراعی را در این منطقه حفظ می کند تا اختلال اکوسیستم اصلی را کاهش دهد در حالی که تنوع زیستی را مطرح می کند.
    در نمایشگاه تجربه زندگی می توانید تجربه های تعاملی روابط بین هواشناسی، هوافضا و نیز باغبانی و زندگی را داشته باشید، تمام انواع احساسات جدید و رویایی بین باغبانی و تکنولوژی را تجربه کرده و باغبانی مجازی خصوصی خود را شخصاً طراحی کنید. منظر اکولوژیکی واقعی این پاویون گیاه شناسی، جامعه گیاهان گرمسیری را نشان می دهد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا جوامع گیاهی بومی و سایر گیاهان گرمسیری را در گلخانه گیاهان درک کنند.
     


    پاویون آلمان
    پاویون کشور آلمان با موضوع یا تم "بذرپاشی آینده" به طور کامل مفهوم توسعه پایدار را نشان خواهد داد. باغ نمایشگاه آلمان در اکسپو 2019 پکن، مساحتی بر بالغ بر 2016 مترمربع را پوشش می دهد و دارای پاویونی با مساحت 425 مترمربع است. باغ نمایشگاه آلمان با عنوان بذرپاشی آینده قصد دارد نقش باغبانی مدرن و علم و فناوری پیشرفته را به توسعه پایدار شهرها نشان دهد و نقش مهم باغبانی را در زندگی مدرن از طریق مواد خام قابل تجدید و محصولات نشان دهد. پاویون آلمان به لایه های بالایی و پایینی تقسیم شده است و شش منطقه نمایشگاهی برای تفسیر مفهوم توسعه پایدار برپا خواهد کرد. در عین حال هتل های حشرات، جعبه های آشیانه، گردش آّب، اکوسیستم های جنگلی، باغ های عمودی و دیگر مناطق نمایشگاهی در باغ نمایشگاه آلمان وجود دارند.

    پاویون امارات متحده عربی
    پاویون امارات متحده عربی یک لوگوی خلاقانه دارد که نشاندهنده سبزسازی بیابان است و وضعیت کشور را به عنوان یک پیشرو در برنامه ریزی آینده به ویژه در بخش کشاورزی نشان می دهد. مشارکت امارات متحده عربی در اکسپو همچنین بر تعهد خود نسبت به توسعه اقتصادی و باغبانی به عنوان روشی برای پیشبرد تمدن و تضمین رفاه جوامع تأکید خواهد کرد.
    پاویون امارات متحده عربی مساحت 1850 مترمربع را پوشش می دهد و در حول تعدادی از مفاهیم بنیادی طراحی شده است که ماهیت امارات متحده عربی، درختان نخل و کشاورزی سنتی و همچنین دستاوردها و نوآوری های این کشور در کشاورزی را نشان می دهد.
    بازدیدکنندگان از این پاویون با یک مستند کوتاه که ابتکارات، دستاوردها و ابتکارات امارات متحده عربی را پوشش می دهد، ارائه می شوند؛ این نمایشگاه بر رویکرد خود برای پیشبرد توسعه پایدار با افزایش فضای سبز متمرکز است. همچنین بازدیدکنندگان از پارک بازدید خواهند کرد که شامل دره ها و کوه ها (یا کویر) می شود که از منظره زیست محیطی امارات متحده عربی تقلید می کند و تغییراتی را که کویر را طی سال ها به محیط سبز و خانه گونه های مختلف گیاهان تبدیل کرده است، نشان می دهد. بازدیدکنندگان همچنین از بخش های فرهنگی می توانند بازدید کنند که نشان دهنده سنت ها و میراث امارات متحده عربی و مردم آن است. بازدیدکنندگان در راه خروج از پاویون فرصتی خواهند داشت تا آمادگی امارات متحده عربی برای میزبانی اکسپو دبی و سایت در دست اقدام را بررسی کنند.


      
    پاویون آذربایجان
    این پاویون تحت عنوان "آذربایجان: هماهنگی طبیعت و هنر" طراحی و ساخته شده است. طرح این پاویون متمایز بوده و طراحی داخلی آن، آداب و رسوم این کشور را نشان می دهد. شکل مارپیچ پاویون، توسعه پایدار و پویای آذربایجان را مشخص می کند و درخت انار در خارج پاویون نماد آینده پربار کشور است. این پاویون به چهار بخش مربوط به مدارس فرش آذربایجان با نام های کاراباخ، تبریز، گنجه-گازاخ، گوبا-شیروان تقسیم شده است. همچنین غذاهای سنتی، فرش های دستبافت و عکس هایی از نقاط دیدنی را در معرض نمایش قرار داده است. بازدیدکنندگان نیز می توانند فیلم های انیمیشنی را تماشا کنند که فرهنگ آذربایجان را نشان می دهند.

           
    پاویون قطر
    یکی از بزرگترین پاویون این اکسپو، پاویون قطر با نام زیر سایه درخت سدرا است. گیاهان نمایشی از چندین باغ که نشانگر درخت سدرا، نمادی از میراث قطر هستند، گرفته شده است. پاویون قطر شامل پنج درخت سدرا در مساحتی حدود 2100 مترمربع از جمله باغ درمانی، پارک AL و پارک الهلال می باشد. این پاویون تحت نظارت شهرداری و محیط زیست برای منعکس کردن میراث و فرهنگ قطر طراحی شده است.
    فاطمه صالح الخلافی، مدیر QBG، گفت: "باغ گیاه شناسی مشتاق است تا در نمایشگاه های بین المللی مربوط به باغبانی و پایداری زیست محیطی شرکت کند تا جامعه را به حفظ محیط زیست تشویق کند و میراث فرهنگی اسلامی را احیا کند. همچنین یک پل در سراسر جهان را گسترش می دهد و مسئولیت اجتماعی را به سمت محیط زیست ارتقا می دهد."
    QBG، نشاندهنده یک مدل منحصر به فرد از باغ ها و باغبانی است که بازتاب مفهوم متمایز از باغ های تمدن اسلامی است. این باغ یک باغ اسلامی مستطیلی است که چهارباغ ایرانی یا "چهار باغ" را دنبال می کند که منعکس کننده دیدگاه مسلمانان اولیه و ترجمه آن ها از "ایده باغ" برای چهار رودخانه است که در مرکز باغ به هم می رسند.


       
    پاویون ترکیه
    این پاویون با یک فضای نوآورانه، یک تونل از گیاهان بومی و دارویی و معطر، و باغی که تراس های خصوصی سلاطین عثمانی را نشان می دهد، از جمله واحدهایی هستند که باید در داخل پاویون نمایش داده شوند. نمایشگاه ترکیه با موضوعی که آینده سبز را در بر می گیرد، منعکس کننده خواست کشور برای رهبری یک جهان سبزتر و پایدارتر است. لذا در همین راستا، پاویون ترکیه برای انعکاس حیات طبیعی منحصر به فرد آناتولی و احترام به طبیعت مطابق با تم اصلی اکسپو طراحی شده است. آناتولی، سرزمین کشاورزی و بشریت، مکان منحصر به فردی با موقعیت جغرافیایی، تنوع فلوریستیک، طبیعت، تاریخ و نشانه هایی است که ده ها تمدن در آن زندگی می کنند. با در نظر گرفتن دانش و تجربه منتقل شده توسط این 12 هزار سال از تاریخ، تم این پاویون با هاس باغچه (Hasbahce) که بازتاب فرهنگ ریشه دار ترکیه در باغبانی این سرزمین ها، با استفاده از شعار "استقبال از آینده با سبز" شکل گرفته است.
    این پاویون در مساحتی بالغ بر 2400 مترمربع ساخته شده است که شامل 3 بخش اصلی از مناطق باز، نیمه باز و بسته بوده و 9 واحد است: در سه بخش اصلی که به عنوان منطقه استقبال، منطقه میزبانی و منطقه تجربه ساز طراحی شده اند، هاس باغچه، یکی از مهمترین نمونه های باغبانی ترکیه است، تونل گیاهان بومی آناتولی که حاوی نمونه های نادری از تنوع گیاهی غنی از آناتولی است، نوآوری و حوزه پایداری که متشکل از کارهای خلاقانه است که برای آینده سبزتر انجام می شود، تالاری که در آن بازدیدکنندگان می توانند در نمایش ها و کارگاه های آموزشی حضور داشته باشند، یک بخش از گیاهان دارویی معطر که برای سلامت انسان هستند و 7 منطقه اقلیمی که خانه ها و ساختارهای سنتی ترکیه را به عنوان بازتابی از تنوع زیستی در جغرافیا و فرهنگ را نمایش می دهند، باغچه ای که در آن بازدیدکنندگان با مهمان نوازی ترک پذیرایی خواهند شد، زمین بازی که در آن کودکان می توانند وقتشان را به خوشی بگذراند، باغ سبزی که منابع غذایی مردم آناتولی و فروشگاه های سوغاتی است.
    نمایشگاه ها و وقایع مبتنی بر تم در واحدهای بسته و نیمه باز برگزار می شوند؛ در حالی که در بقیه واحدها مثال هایی از باغ ها و درختان زینتی، تجهیزات مورد استفاده در منظرسازی ترکیه و نیز بازتاب های فرهنگی و اقلیمی مناطق مختلف جغرافیای ترکیه ارائه می شود. در ورودی اصلی پاویون، بازدیدکنندگان از پله های آبی و شگفتی های طبیعی توریستی پاموک قلعه و با پیام پاویون استقبال می شوند.


      
    نتیجه:
    این اکسپو نیز همانند اکسپوهای قبلی نگاهی به آینده طبیعت و زندگی بشریت دارد و از جهانیان خواسته است تا دستاوردهای خود را در زمینه این موضوع مهم و حیاتی بیان دارند. هر کشوری با توجه به سابقه باغبانی، باغداری و کشاورزی اقدام به ساخت پاویون و طراحی سایت نموده است. اگر از دید معماری بدان بنگریم مشاهده می کنیم که در ساخت پاویون ها سعی شده است از مصالح همساز با طبیعت و سبز استفاده شود. حتی فرم و حجم کلی آن ها از توپوگرافی و خطوط زمین تبعیت شده اند. تکنولوژی نیز در جهت استفاده از منابع طبیعی و قابل تجدید بکار گرفته شده اند. لذا شرکت در این گونه اکسپوها هر چند کمرنگ باشد نشانی از تلاش، تمرکز و اهمیت این امر در بین کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه است و تمرینی است عملی که می توان داشته های خود را با دیگران سنجیده و با ادغام آن ها در جهت هر چه بهتر شدن زندگی و دنیای بشریت گام برداشت.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت