۳۰ نکته مهم در خصوص رفتار کارکنان در غرفه های نمایشگاه

عصر نمایشگاه- در تعریفی گویا و کوتاه نمایشگاه را می توان تبلیغ زنده نامید، زیرا در نمایشگاه عواملی چون: تولیدکننده، توزیع کننده، مصرف کننده کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند.

۳۰ نکته مهم در خصوص رفتار کارکنان در غرفه های نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ،نمایشگاه مکانی جهت به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های اقتصادی یک منطقه یا کشور در زمینه های گوناگون است.

    همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالارفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان می گردد. برای انجام صحیح، منطقی و ضابطه مند وظایف و مسئولیت های خود، لازم است کارکنان نکات ذیل را به عنوان رفتار مناسب در غرفه رعایت کنند: 1- از توقف بی مورد افراد متفرقه در غرفه جلوگیری کنید.2- نسبت به بازدید کنندگان بی توجه و بی تفاوت نباشید.3- به تمامی پرسش ها پاسخ دهید.4- در داخل غرفه، حالت استراحت به خود نگیرید. 5- غرفه را مکان خصوصی خود ندانید.6- هنگامی که در غرفه هستید، سر در گم و بی هدف نباشید.7- در داخل غرفه پر تحرک و پویا باشید.8- اطلاعات ناقص و نادرست ارائه ندهید.9- ظاهری آراسته داشته باشید و لباسهای مناسب بر تن کنید. 10- تند و بلند سخن نگویید.

    11- از استعمال دخانیات پرهیز کنید. 12- افراد ناآشنا را به جای خود دعوت نکنید. 13- شئونات اخلاقی را رعایت کنید. 14- از ملاقاتها و مذاکرات طولانی پرهیز کنید.15- نسبت به مردم و بازدیدکنندگان بی احترام نباشید.16- خوش برخورد باشید و از بنیه و طاقت کافی برخوردار باشید. 17- مسئول غرفه افزون بر امور مربوط به کالاهای غرفه باید اطلاعات جانبی سایر مکانهای نمایشگاه را نیز بداند. 18- ایستادن غرفه داران نباید مانع از رویت کالاهای درون غرفه گردد. 19- غرفه دار نباید با بازدیدکننده ای که هنوز مشتری بودن یا نبودنش معلوم نیست وقت زیادی صرف کند آنها باید دقت کافی داشته باشند تا بتوانند بازدیدکنندگان را ارزیابی کنند.20- از سیگار کشیدن در غرفه خودداری کنید.

    21- خود را با تلفن صحبت کردن مشغول نکنید.22- نباید اوراق تبلیغاتی و بروشورها را به همه ارائه دهید. 23- به شرکت خودتان و محصولات آن جدیت و علاقمندی نشان دهید. 24- دائما داخل غرفه در حال حرکت باشید.25- در نخستین گام، توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و تشویق به مکث کردن در برابر غرفه و کالاهای آن کنید. 26- حالت خوش‌آمد گویی به خود بگیرید.27- وانمود نکنید که شغل اصلی شما، این نیست.28- هرگز در لبه مدخل غرفه نایستید. 29- اگر شما کارکنان غرفه در یکجا جمع شوید و با هم مشغول صحبت باشید، بازدیدکننده به خود اجازه نخواهد داد وارد غرفه شود و جمع شما را به هم بزند. پس از این کار اجتناب کنید.30- برای آغاز سخن با بازدیدکنندگان از جمله " چه فرمایشی دارید" استفاده نکنید. بهتر است با جملات زیر شروع کنید: " آخرین پدیده صنعتی ما را دیده اید؟" و " شما در زمینه واردات فعالیت دارید؟"

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت