به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی در گرگان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی هنرجویان گرگانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با ۸۰ اثر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه نقاشی در گرگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نمایشگاه آثار هنرجویان آموزشگاه آزاد نقاشی رنگین کمان با شرکت 30 هنرجو و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان تا 16 خرداد همه روزه از ساعت 15عصر تا 20 آماده بازدید هنرمندان و هنردوستان است.
    از نکات قابل توجه این نمایشگاه خلق برخی آثار زیبا از سوی هنرجویان نونهال 3 تا 7 سال است.
    در آیین گشایش این نمایشگاه شخصیت های برجسته هنری و اداری چون استاد صمیمی از چهره های نام آشنای عرصه نمایش و سینما، فرماندار بندرگز و رییس ارشاد اسلامی گرگان حضور داشتند.

     درخشش هنرمندان گلستان درجشنواره تئاتر بومی تیرنگ
    در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ که در ساری برگزار شد، نمایش 'آیین صحرا' از شهرستان گنبدکاووس مقام کسب کرد.
    براساس اعلام فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، طبق آرای هیات‌ داوران، در بخش تئاتر پژوهشی (کارگردانی و اجرای پژوهشی) رضا فقیهی کارگردان نمایش پژوهشی 'رشکی و ماسی' از همدان مقام اول جشنواره و اسفندیار قرنجیک کارگردان نمایش پژوهشی آیین صحرا از شهرستان گنبدکاووس مقام دوم را به خود اختصاص داد.
    اسفندیار قرنجیک از هنرمندان مطرح عرصه نمایش با بیش از پنجاه اثر نمایشی است که تاکنون موفق به کسب عنوان های مختلف در جشنواره های استانی و کشوری شده است.
    نمایش آیین صحرا با موضوع معرفی آداب و رسوم قوم ترکمن است که اسفندیار قرنجیک به عنوان بازیگر و قربان محمد روان به عنوان نوازنده این نمایش در جشنواره تیرنگ هنرنمایی کردند.

    هنر بهترین انتقال دهنده مفاهیم دینی و فرهنگی
    عضو شورای سیاست گذاری و رییس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هنر را زبان گویا و بهترین انتقال دهنده مفاهیم دینی و ملی هر کشوری دانست.
    علی اصغر کار اندیش به برگزاری جشنواره با موضوعات مختلف فرهنگی هنری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ دینی و رضوی در داخل و خارج کشور است.
    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری هفت دوره جشنواره ملی پویانمایی رضوی را موفق ارزیابی کرد و افزود: پویانمایی در کشور ما سابقه زیادی ندارد، به همین دلیل کمتر در این حوزه، آن هم با موضوع دینی و اهل بیت کار شده است.
    وی در توضیح حمایت مادی و معنوی از جشنواره ملی پویانمایی رضوی نیز بیان کرد که هر یک از جشنواره هایی که در استان ها برگزار می شود از سه جایگاه حمایت خواهند شد.
    کاراندیش یادآور شد: در برگزاری هرچه بهتر جشنواره پویانمایی سازمان سینمایی کشور، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به عنوان متولی جشنواره و مدیران استان گلستان که میزبانی را بر عهده دارند،حمایت لازم را خواهند داشت.
    وی با تاکید بر این نکته که تاثیر این جشنواره باید در زندگی مردم دیده شود، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با هدف اثرگذاری و ترویج فرهنگ رضوی بر مردم راه اندازی شده است.
    استان گلستان هفت دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی بر عهده دارد.
    به گفته کارشناسان نسبت به آغاز کار، هم اینک آثار با کیفیت بیشتری برای این جشنواره با موضوع رضوی ارسال می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت