در جلسه کارگروه بانوان مطرح شد؛

جشنواره ملی «مد و لباس» در لرستان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- جلسه کارگروه بانوان لرستان برگزار و در آن برنامه ریزی لازم برای برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در این استان صورت گرفت.

جشنواره ملی «مد و لباس» در لرستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، ظهر چهارشنبه جلسه کارگروه بانوان استان با دو دستورکار برگزاری جشنواره ملی مد و لباس و تشریح تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و آموزش و پرورش لرستان برای انجام طرح هایی در حوزه زنان برگزار شد.

    معاون سیاسی، امنیتی لرستان در این جلسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست محوریت برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در استان را به دست بگیرند و اظهار داشت: علاقمند هستیم انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه بانوان به ویژه در بحث عفاف و حجاب گسترش یابند لذا اگر موسسه زنده باد زندگی برای برگزاری جشنواره مد و لباس پای کار نیامد اداره کل ارشاد خود ورود کرده و آن را برگزار کند.

    سید سعید شاهرخی با تاکید بر اینکه تمام امکانات دولتی باید برای برگزاری این جشنواره مد و لباس بکار گرفته شود، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره فواید فرهنگی زیادی داشته و کمک دولت به موسسه بانی این طرح موجب ایجاد انگیزه برای فعالیت دیگر علاقمندان برای کار در حوزه های مختلف خواهد شد.

    وی خواستار ایجاد کمیته اجرایی برای برگزاری جشنواره مد و لباس در استان اشاره کرد و گفت: با محوریت اداره کل ارشاد لرستان، امور بانوان استانداری لرستان، اداره کل کار، دانشگاه علمی کاربردی و موسسه زنده باد زندگی باید کمیته ای تشکیل شده و موضوع برگزاری این جشنواره را از نظر فنی، اجتماعی و ... بررسی کنند.

    شاهرخی افزود: همه دستگاه های زیربط باید تلاش کنند جشنواره ای بسیار خوب و در سطح ملی در استان برگزار شود.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی لرستان و مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان آمادگی خود را برای همکاری با این موسسه زنده باد زندگی (به بانو) برای برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در استان را اعلام کردند.

    زهرا خادمی مدیر مجموعه مردم نهاد «به بانو» اظهار داشت: مجموعه «به بانو» در حوزه بانوان و بحث حجاب و عفاف کار می کند که یکی از برنامه های آن برگزاری جشنوراه ملی مد و لباس در استان است.

    وی زمان احتمالی برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در لرستان را شهریور ماه دانست و افزود: تاکید داریم لباس هایی که در جشنواره ملی مد و لباس عرضه می شوند استانداردهای لازم از نظر پوشش را دریافت کرده باشند و نباید اجازه حضور هر نوع لباسی را در جشنواره های مد و لباس داد.

    خادمی به وجود غرفه لباس عروس اسلامی، غرفه لباس اسلامی مهدکودک ها، و ... در جشنواره ملی مد و لباس استان اشاره کرد و گفت: اتاق فکر این جشنواره متشکل از تیم های روانشناسی، جامعه شناسی، زیبایی شناسی و ... بوده تا در نهایت لباس هایی ایرانی، اسلامی در این جشنواره عرضه شوند.

    وی با بیان اینکه جشنواره ملی مد و لباسی که قرار است در لرستان برپا شود با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: برای برگزاری جشنواره مد و لباس در هر استان حدود 800 میلیون تومان هزینه نیاز است که مطابق برآوردهای ما و دنبال کردن بحث اقتصاد مقاومتی و کمک دستگاه های اجرایی استان هزینه برگزاری این جشنواره بسیار کم می شود.

    مدیر مجموعه مردم نهاد «به بانو» با اشاره به اینکه در این جشنواره از برندهای برتر لباس های ایرانی، اسلامی دعوت شده است، بیان داشت: در این جشنواره کارگاه های آموزشی برای خانواده ها برگزار شده و غرفه های نمایشگاه در محل پارک کیو خرم آباد دایر می شوند همچنین مسابقاتی بصورت مجازی و مسابقات عکاسی و ... در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.

    وی به شاخص های جشنواره ملی مد و لباس اشاره کرد و گفت: لباس های ارائه شده در این جشنواره باید از تناسب طرح بر اساس معیارهای اسلامی، ایرانی و بومی را داشته، و در آن ها رنگ های شاد بکار رفته باشد همچنین باید از بکارگیری المان های غیر بومی در آن ها خوددداری کرد.

       

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت