مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد

قم فضای مناسب نمایشگاهی در اختیار ندارد

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی و فرهنگی و معنوی دنیای تشیع و مرکزیت حوزه‎های علمیه جهان تشیع، متاسفانه فضای مناسب نمایشگاهی در اختیار ندارد.

قم فضای مناسب نمایشگاهی در اختیار ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، حجت‎الاسلام والمسلمین عباس دانشی اظهار کرد: متاسفانه باید گفت که این شهر، محروم تر از شهرهای محروم کشور در عرصه نمایشگاهی است.

    وی افزود: از همه ظرفیت‎های رویدادهای بزرگ فرهنگی در این شهر استفاده نمی‏‌شود و بسیاری از رویدادها در حجم کوچکتری از حد ممکن برگزار می‏‌شود؛ در سال گذشته مجبور شدیم که نمایشگاه کتاب را برای اینکه از کمیت و کیفیت مناسب برخوردار باشد در مصلای قدس برگزار کنیم که برای اولین بار، این نمایشگاه در حجم و وسعت و گسترده مطلوبی قرار برگزار شد.

    مدیرکل ارشاد استان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ماه رمضان، گفت: با اینکه همکاری خوبی بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری و اداره کل ارشاد انجام شد ولی بازهم نشان دهنده ظرفیت‎های فرهنگی و قرآنی این شهر نیست، زیرا محدودیت‌های خاصی در این زمینه از نظر سخت افزاری وجود دارد. این کار بزرگ با توجه به محدودیت منابع و مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد به تنهایی انجام شدنی نیست و نیازمند عزم عمومی بخش دولتی و غیر دولتی است.

    دانشی بیان کرد: مجموعه‎ای که در اتوبان قم و تهران پیش‌بینی شده، در حال ساخته شدن است ولی از آهنگ رشد مناسبی برخوردار نیست و به نظر می‎رسد طی سه سال آینده به بهره برداری نرسد.

    وی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در ماه رمضان، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از فردا تا روز 15ماه مبارک رمضان، در بخش‌های مختلف دایر خواهد بود؛ نمایشگاه امسال آمیزه‎ای از همکاری بخش دولتی و بخش عمومی غیر دولتی (شهرداری) است. مکان برگزاری این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‎های استان قم واقع در بلوار امام موسی صدر، جنب استانداری قم است که در بخش‎های مختلف دایر خواهد بود و نمایشگر تولیدات و محصولات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی حوزه قرآن و عترت است.

    دانشی بیان کرد: حضور موسسات قرآنی، ناشران قرآنی استان و هنرمندان فعال در عرصه‎های قرآنی از جمله بخش‎های این برنامه خواهد بود؛ بخش ویژه کودک و نوجوان محل ارایه فعالیت‎های ناشران این عرصه است؛ در عرصه رسانه‎های دیجیتال و نرم افزار علوم قرآنی، بیش از 1000 نرم افزار قرآنی و دستگاه‌ها و تجهیزات قرآنی در غرفه مناسب و به صورت یکپارچه ارایه می‌شود.

    وی اظهار کرد: در این نمایشگاه نشست‎های تخصصی در عرصه قرآن، رونمایی از آثار برتر قرآنی، کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان در سطح شهر و همچنین جلسه تفسیر قرآن کریم در برخی از مساجد از جمله مسجد انصارالحسین(ع) با حضور استاد بهرام‌پور برگزار می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم بیان کرد: نمایش‎های عروسکی و تئاتر خیابانی و فعالیت‎های هنری دیگر ویژه نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در سطح شهر برگزار می‎شود. علاوه بر این نمایشگاه که به طور مشارکتی برگزار می‎شود، جشن رمضان نیز در سطح شهر قم برگزار می‎شود که در روزهای آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

    دانشی خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه فردا پس از افطار از ساعت 22 در محل برگزاری نمایشگاه با حضور مقامات استان برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه ساعت بازدید از 21.30 تا 1.30 بامداد خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت