۱۰ راز موفقیت در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه روشی چند‌کاره و کم‌هزینه برای نمایش محصولات / خدمات شما به مشتریان است که به طور متوسط ۷۵ درصد آنها برای خرید آمده‌اند یا در آینده قصد خرید دارند. نمایشگاه فرصتی عالی برای برقرار کردن ارتباط و نمایش کسب و کارتان است. اما میزان قابل توجهی از زمان و پول را باید هزینه کنید، تا مطمئن شوید به حد کافی آماده هستید.

۱۰ راز موفقیت در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در اینجا 10 نکته آوردیم که به شما کمک می‌کند تا نهایت استفاده را از نمایشگاه ببرید؛ از طراحی غرفه تا مؤثرترین روش برای ارتباط با مشتریان بالقوه.

    1. برنامه
    گفته می‌شود: «اگر برنامه‌ریزی خوبی نداشته باشید، طرح‌تان با شکست روبه‌رو خواهد شد». این گفته چقدر در مورد نمایشگاه صدق می‌کند. ضروری است که همه چیز را برای حضور در نمایشگاه برنامه‌ریزی کنید. با اهداف واضح و قابل اندازه‌گیری شروع کنید، اینکه چرا در نمایشگاه شرکت کردید، چه چیزی را می‌خواهید به نمایش بگذارید و چگونه. برای استراتژی بازاریابی و کارکنان برنامه‌ریزی کنید و فراموش نکنید برای آن چه اتفاقی افتاده است. بعد از نمایشگاه نیز برنامه‌ریزی کنید، پیگیری کنید و عملکرد را بررسی کنید. رزرو بلیت از قبل به شما فرصت زیادی می‌دهد تا برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم را برای نمایشگاه انجام دهید. هرچه زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی این رویداد بگذارید، سازماندهی بیشتری در آن روز خواهید داشت.
    2. طراحی و ظاهر غرفه
    استفاده از تجهیزات مناسب، مانند گرافیک حرفه‌ای، بنر و رومیزی چاپی همراه طراحی خلاقانه در نمایشگاه نقش مهمی بازی می‌کند.
    جذب و جلب توجه مشتریان بالقوه باید هدف اصلی همه غرفه‌های نمایشگاه باشد. به منظور اطمینان از رسیدن به حداکثر تاثیر بصری، تعدادی از عوامل باید در طراحی شما در نظر گرفته شود. معمولا، متنی کوتاه و یک طراحی ساده به بهترین شکل جواب می‌دهند.
    منظور از طراحی غرفه شما لزوما کار هنری نیست، بلکه می‌تواند شامل لوازم مختلف و فناوری هم باشد. یک صفحه نمایش با ویدئو یا تصویر جالب در مورد محصولات و نورپردازی مناسب تکمیل طراحی هنری‌تان از عوامل مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان را جذب کنید.
    3. ظاهر کارکنان
    افرادی که در غرفه شما حضور دارند، نماینده شما و شرکت شما هستند و برداشت‌های اولیه نیز مهم هستند. ظاهر مهم است و کمک می‌کند تا میزان اثربخشی غرفه‌‌تان را بیشتر کنید.
    به کارکنان‌تان اجازه ندهید تا نامرتب یا آلوده در غرفه، در یک محیط چهره به چهره مثل نمایشگاه‌ها، حاضر شوند. شرکت‌کنندگان ممکن است از بازدید غرفه شما پشیمان شوند. اگر برای محل کار خود یونیفرم ندارید، برای نمایشگاه تهیه کنید که با شرکت شما سازگار باشد و همه اعضا به آسانی قابل شناسایی باشند. متناوبا، از ظاهر حرفه‌ای کارکنان‌تان، برای مثال، یونیفرم آنها، اطمینان حاصل کنید.

    4. آموزش کارکنان
    آموزش کارکنان بخش حیاتی آماده‌سازی نمایشگاه است. اگر تمام کارکنان آموزش صحیح ببینند، همیشه می‌دانند چه باید بکنند. کارکنان باید در صحبت با مشتریان آموزش دیده باشند. برای مثال، باید بدانند که برای سؤالات ناشیانه مشتری چه پاسخ درستی بدهند. کارکنان همچنین باید به طور کامل راجع به محصولات یا خدماتی که بازاریابی می‌کنند، آموزش دیده باشند. این مورد تضمین می‌کند که اگر مشتری سوالی پرسید، کارکنان شما قادر به پاسخ سریع و صحیح هستند.
    زیاد به متن از پیش تعیین‌شده تکیه نکنید، از نگاه بازدیدکنندگان ریاکارانه به نظر می‌رسد. هر جا که امکان دارد باید با بازدیدکنندگان مانند هر کس دیگری طبیعی صحبت کنید. این وضع به آنها کمک خواهد کرد تا کمتر احساس کنند مثل یک ربات هستید و گفت‌وگو را بیشتر ادامه دهند. با این حال، داشتن متن می‌تواند برای خوشامدگویی سریع و مناسب مفید باشد اما دیگر نباید برای کمک به متن مراجعه کرد.
    5. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی
    شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم هستند و می‌توانند برای حضور شرکت در نمایشگاه بسیار مفید باشند. از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید تا حد زیادی حضورتان را در نمایشگاه ارتقا دهید و تعداد بازدیدکنندگان بیشتر شود. قرار ملاقات‌ها را از قبل با هزینه کم یا بدون هزینه ترتیب دهید. رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه خواهند داد تا شرکت خود را به نمایش بگذارید و فرصتی در اختیار مشتریان قرار دهید تا به نمایشگاه بیایند و راجع به نمایشگاه شما بیشتر بدانند.
    رسانه‌های اجتماعی روشی عالی برای اطلاع‌رسانی و دعوت مشتریان بالقوه هستند. اگر مشتریان از نمایشگاه اطلاع نداشته باشند، نمی‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. باید از قبل، در حین و بعد از نمایشگاه به مشتریان اطلاع دهید که کجا هستید، چه محصولی را بازاریابی می‌کنید و نمایشگاه چگونه پیش رفته است.
    6. تعیین اهداف
    نه تنها باید اهداف خود را تعیین کنید، بلکه باید آنها را هوشمندانه انتخاب کنید. این اهداف باید دقیق، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و حساس نسبت به زمان باشند.
    برای تعیین هدفی دقیق 5 مورد را باید در نظر داشته باشید؛ چه کسی دخیل است؟ چه چیزی را می‌خواهم به دست بیاورم؟ کجا به سوی هدف حرکت می‌کنم؟ چه وقت به این هدف می‌رسم؟ چرا این هدف خاص را تعیین کرده‌ام؟
    هدف قابل اندازه‌گیری به شما کمک می‌کند تا به سوی هدف کلی حرکت کنید. سؤالاتی که باید برای تعیین هدف قابل اندازه‌گیری از خودتان بپرسید «چقدر یا چه اندازه» هستند. هدف دست‌یافتنی مخصوص شما و کارتان است، هدفی را که از دسترس شما خارج است، رها کنید، زیرا دست‌یافتنی نخواهد بود. اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید، عاقلانه برنامه‌ریزی کنید و موردی را در نظر بگیرید که در دسترس شماست.
    داشتن هدف مرتبط برای کار شما اهمیت دارد، زیرا اگر مرتبط نباشد، ممکن است در هر صورت به کار شما سودی نرساند.
    در نهایت، هدفی که نسبت به زمان حساس باشد، باید در یک چارچوب زمانی تنظیم شود. بدون یک چارچوب زمانی احساس فوریت وجود ندارد و تکمیل آن احتمالا به تعویق می‌افتد‌.
    هدفی با این ویژگی‌ها، می‌تواند با پایان نمایشگاه 25 بازدیدکننده جدید را جذب کند. این امر از طریق صحبت با بازدیدکنندگان در نمایشگاه محقق می‌شود. سعی کنید تا می‌توانید راجع به آنها اطلاعات جمع کنید، مانند نام، نشانی، شماره تلفن و ایمیل شرکت.
    7. فهرست کارکنان
    با داشتن یک فهرست اطمینان حاصل خواهید کرد که روزتان به آرامی و با موفقیت سپری خواهد شد. فهرست شما باید شامل زمان استراحت و صرف ناهار باشد؛ اینکه چه کسی چه بخشی را اداره می‌کند؛ کدام مشتری را دعوت کرده‌اید، چه زمانی وارد و خارج می‌شوند و مواردی از این دست بسیار مهم هستند. کارکنان شما نیاز به استراحت مکرر و کوتاه دارند تا اطمینان حاصل شود که سرحال و سرزنده هستند‌. مطمئن شوید که کارکنان ناهار و خوراکی خود را میل کرده‌اند.
    بدن ما در طول روز نیاز به انرژی دارد و آن انرژی از غذا به دست می‌آید. این مهم است که به طور منظم غذا صرف شود تا اطمینان حاصل شود که بدن انرژی لازم را به دست آورده و در طول روز متمرکز عمل می‌کند. اگر غذاها منظم میل نشوند، کارکنان شما خسته و خالی از انرژی خواهند شد.
    برنامه ناهار همه را مشخص کنید تا غرفه خالی نماند. نباید غرفه را خالی کنید، زیرا یا با ازدحام مشتریان مواجه می‌شوید که توجه لازم را دریافت نمی‌کنند و یا اینکه اصلا از بازدید غرفه صرف نظر می‌کنند.
    8. افزایش تعداد بازدیدکنندگان
    به خاطر داشته باشید، نمایشگاه با ترک کردن غرفه تمام نمی‌شود. در حقیقت، تازه کار مهم آغاز می‌شود. از مشتریانی که جذب کردید یا هرکسی که با آنها صحبت کرده‌اید، کسب خبر کنید. در تماس بودن با مشتریان باعث می‌شود تا چشم‌انداز کارتان همیشه در ذهن‌تان باقی بماند. این مورد شانس تبدیل بازدیدکنندگان را به مشتری محصول‌تان افزایش می‌‌دهد. تماس با مشتریان به طور منظم، برگشت آنها را به نمایشگاه بعدی به حداکثر می‌رساند.
    9. سوال درست بپرسید
    گفت‌وگو با مشتریان باید سرزنده، مرتبط و جالب باشد. نباید سوالی بپرسید که پاسخ آری / نه داشته باشد، زیرا پاسخ معمولا «نه» خواهد بود و مکالمه به پایان می‌رسد و فرصت شما برای فروش به هدر می‌رود. مشتری باید بتواند هر سوالی که خواست بپرسد تا پاسخی با جزئیات دقیق دریافت کند. سعی کنید سؤالاتی بپرسید، مانند دلایل شما برای شرکت در این نمایشگاه چیست؟ آیا شما به دنبال محصولات یا خدمات خاص هستید؟ برای چه شرکتی با چه ظرفیتی کار می‌کنید؟ در حال حاضر از کدام محصول یا تولیدکننده استفاده می‌کنید؟ چه چیزی را راجع به آنها دوست دارید؟ به نظر شما، چه مواردی را باید ارتقا داد؟
    10. خلاصه‌ ارزیابی خود را ارائه دهید
    پس از نمایش مهم است تا گزارش کار مدیران و کارکنان را ارائه دهید. ببینید چه کاری نتیجه‌بخش بود و یا برعکس، و اینکه برای نمایشگاه بعدی چه کاری را باید انجام دهید. همچنین باید میزان موفقیت را در مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده بسنجید. باید گزارشی از مکان غرفه و طراحی آن، تعداد افراد شرکت‌کننده در همایش و نمایشگاه، تعداد بازدیدکنندگان، رقابت، متن فروش و کیفیت نمایش تیم را ارائه دهید. اگر عملکردتان موفقیت‌آمیز بود، گزارشی از فعالیت‌های موفقیت‌آمیز و اشتباهات خود تهیه کنید تا در نمایشگاه بعدی استفاده کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت