در محل نمایشگاه های «کونمینگ» از توابع استان یوننان در جنوب غربی چین ؛

گشایش نمایشگاه تجاری آسیا در چین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه شش روزه تجاری آسیا در «کونمینگ» از توابع استان یوننان در جنوب غربی چین گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه تجاری آسیا در چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه که با حمایت مالی دولت چین برپا شده و به عنوان بخشی از تلاش های چین برای افزایش نفوذ خود در آسیا از طریق تجارت است بیش از پنج هزار شرکت حضور دارند.

    وانگ یانگ معاون نخست وزیر در آیین افتتاحیه این نمایشگاه به راهبرد «یک کمربند، یک جاده» چین اشاره کرد و گفت: طرح اقتصادی و ژئوپولیتیک به بهبود تجارت زمینی و دریایی بین آسیا و اروپا می انجامد و راهبرد اقتصادی چین که مورد حمایت رئیس جمهوری چین نیز است می تواند اثرات مطلوبی در توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

    «یک کمربند، یک جاده» (کمربند اقتصادی جاده ابریشم و جاده ابریشم دریایی قرن 21) ابتکارهایی هستند که برای نخستین بار در پاییز 2013 توسط رییس جمهوری چین و به ترتیب در جریان دیدارهایی از قزاقستان و اندونزی ارائه شد.
    انتظار می رود که این دو طرح در سیزدهمین برنامه پنج ساله اقتصادی چین که از سال 2016 تا 2020 به اجرا در می آید، گنجانده شوند و راهبرد سرمایه گذاری ملی این کشور را در سراسر این دوره تعیین کند.

    وی افزود: براساس این طرح و راهبرد ابتکاری، دولت خواستار مشارکت شرکت های چینی در ساخت شبکه ریلی، بنادر و زیرساخت های دیگر است.

    یک تولید کننده واگن و قطار چینی که توان تولید قطارهایی با سرعت بالا دارد در این نمایشگاه حضور یافته است.
    شرکت های چینی امیدوارند با برپایی این نمایشگاه که در نقطه مرزی چین با ویتنام و میانمار دایر شده امکان حضور شرکت های کشورهای منطقه در این نمایشگاه فراهم و روابط دوستانه توسعه یابد.
    یک مقام شرکتی به ان اچ کی گفت: امیدوارم روابط دوستانه چین با ویتنام ادامه یابد و مشکلات سیاسی مانع از همکاری ها و روابط دو کشور نشود.

    برپایی این نمایشگاه تجاری در مرز چین با ویتنام و میانمار، از اهمیت و جایگاه خاصی در نزد دولتمردان چینی برای اجرای طرح «یک کمربند، یک جاده» برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت