در غرفه سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی ؛

نمایش ماکت‌های قرآنی مزین به دست‌خط ائمه(ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

عصر نمایشگاه- ماکت‌های جزوات قرآن دست‌خط منسوب به ائمه اطهار(ع) در غرفه سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در محل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

نمایش ماکت‌های قرآنی مزین به دست‌خط ائمه(ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، حسین سنابادی‌عزیز، کارشناس روابط عمومی سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی عنوان کرد: به همراه بالغ بر70 عنوان کتاب تخصصی در موضوعات قرآن و حدیث به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد آمده‌ایم.
    وی با بیان اینکه از این تعداد 50 عنوان مربوط به کتابخانه تخصصی قرآن و حدیث آستان قدس رضوی است، اضافه کرد: همچنین 20 عنوان کتاب مرجع و نیز دو کتاب متعلق به کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی را در این غرفه به نمایش گذاشته‌ایم.
    سنابادی‌عزیز ضمن اشاره به سه ماکت نسخ خطی جزوات قرآن به دست خط منسوب به ائمه(ع) موجود در این بخش افزود: تصویر قرآن‌های دست‌نویس منسوب به ائمه(ع) همچون حضرات معصومین علی(ع)، حسین(ع)، سجاد(ع)، صادق(ع)، موسی کاظم(ع)، رضا(ع) و نیز برخی از نسخ متفاوت به دست خط ائمه هدی(ع) وجود دارد.
    وی به تشریح دیگر نسخ خطی ارزشمند حاضر در این غرفه نمایشگاهی پرداخت و با بیان اینکه «مفاتیح الصغیر» با موضوع ادعیه به خط نسخ 17 سطری و در قرن ششم کتابت شده است، عنوان کرد: مبین، کتب اربعه، اصول کافی، سه نرم‌ا‌فزار قرآنی از میان هفت نرم‎افزار دیگر جزء ویترین نمایشگاهی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی محسوب می‌شود.
    کارشناس روابط عمومی سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اضافه کرد: علاقه‌مندان به دیدار از این غرفه می‌توانند از ساعت 18 تا 23 و از تاریخ 26 خرداد لغایت دوم تیرماه به سالن ابوسعید واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت