مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد

اجرای نمایش شیران پرده در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

عصر نمایشگاه- مدیر کانون پرورش فکری و نواجوانان خراسان رضوی گفت: نمایش «شیران پرده» پیرامون زندگی امام رضا (ع) در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

اجرای نمایش شیران پرده در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، جواد محقق نیشابوری درباره فعالیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در یازدهمین نمایشگاه قران و عترت، اظهار داشت: کمیته اجرایی کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بوده که فعالیت‌ها در دسته‌های متعدد شامل نمایش‌های خلاق، همایش علمی، نقد کتاب و برگزار شد.

    وی افزود: تمام فضاسازی و ایجاد جذابیت‌های بصری برای کودکان و نوجوانان در سالن انوری نیز توسط هنرمندان و مسئولان کانون پرورش قکری انجام شد.

    محقق نیشابوری با اشاره به برگزاری نمایش قرآنی حضرت یونس (ع) با جانمایی المان‌هایی در ابعاد بزرگ در نمایشگاه قرآن تصریح کرد: نمایش قرآنی داستان حضرت یونس (ع) با قصه‌گویی قاسم سیدی مقدم و سارا امیدوار و طراحی فضای داستان در قالب المان‌های کشتی، نهنگ و غیره که کودکان در آن رفت و آمد می‌کردند محیطی متفاوت و ملموس را برای درک بهتر داستان توسط کودکان در سالن انوری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ایجاد کرد.

    مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایش «شیران پرده» با موضوعی درباره زندگی امام رضا (ع) در 6 اجرا توسط استاد حلیمی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

    وی افزود: همایش علمی الزامات بازنویسی قصه‌های قرآن با توجه به اهمیت این موضوع در عصر حاضر و با سخنرانی اینجانب به عنوان محقق فعال در این عرصه برگزار شد.

    محقق نیشابوری با اشاره اینکه به برگزاری انجمن ادبی نقد 2 کتاب دینی توسط نوجوانان از فعالیت‌های قابل توجه کانون در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس بود، اظهار داشت: 2 کتاب «هنوز روز چهارم باقی مانده بود» و «زمین او» توسط نوجوانان نقد شد و نظرات آنان مورد توجه نویسندگان قرار گرفت.

    مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی تصریح کرد: کارگاه شعر، داستان، نوشتن خلاق، خوشنویسی، کاردستی با تخته چوبی، بخش مکاتبه‌ای ادبی، فروش محصولات کانون و غیره از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون در نمایشگاه قرآن بود.

    وی درباره ارزیابی روند اجرایی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: در مجموع خراسان ظرفیت بسیار بالاتری دارد و با توجه به اینکه سال آینده مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده نمایشگاه قرآن و عترت باید از نظری کیفی حداقل 10 تا 15 برابر ارتقا یابد تا بتواند میزبان این حادثه بزرگ فرهنگی باشد.

    محقق نیشابوری درباره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کوک و نوجوانان خراسان رضوی در سال 2017 ، تصریح کرد: برنامه‌های کلی کانون توسط دفتر کشوری مشخص می‌شود اما مشهد ظرفیت و قابلیت نرم افزاری میزبانی جشنواره بین المللی قصه گویی در سال 2017 را دارد که امیدوارم مسائل سخت افزاری آن نیز تأمین شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت