با موضوع زن ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی گروهی در گالری شیرین

عصر نمایشگاه- ˝انعکاس˝ نمایشگاهی گروهی با موضوع زن است که این روزها در گالری شیرین برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی گروهی در گالری شیرین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین، سعید احمدزاده کیوریتور نمایشگاه نقاشی "انعکاس" که در گالری شیرین برپا شده است درباره این نمایشگاه گفت: این مجموعه نقاشی، کار گروهی من و پانته‌آ بغدادی، کیانا قاسملو، فرشته فتحعلی‌زاده، فاطمه صادقی، عسل دینبلی، فرشته فروغی، رقیه کاظمی، ترگل به‌مهر، یاسمن فولادی، حامد نظم‌ده، رزیتا برمر و مریم فرهند است. این آثار دارای چند نکته مشترک بودند که موجب شد در قالب یک مجموعه قابل ارائه باشند، فضایی دارای تناقضات، ساخت و ساز و فضای کلاسیک، توجه به تکنیک و همچنین موضوع زن و مسائل اجتماعی پیرامونی آن نکاتی است که برای همه هنرمندان این نمایشگاه دارای اهمیت بوده است.

    وی ادامه داد: این آثار به لحاظ تکنیکی دارای لایه‎های بسیاری هستند و می‎توان آنها را میکس مدیا دانست، این اتفاق نظر در میان همه هنرمندان وجود داشت که آثار به فضای هنر معاصر نزدیک‎تر باشند. ما دوست داشتیم که نمایشگاه حالت یک‌دستی داشته باشد به همین دلیل این تاکید بر استفاده از تکنیک مشابه وجود داشته است. همه هنرمندان نیز نگاهی رئالیستی به موضوع زن داشتند و این موضوع نیز به انسجام آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه کمک کرده است.

    کیوریتور نمایشگاه "انعکاس" با اشاره به اینکه موضوع زن بر اساس یک همگرایی و نه اعلام قبلی برای نمایشگاه انتخاب شده است اظهار کرد: بیشتر نقاشان این نمایشگاه زن هستند و این موضوع روی انتخاب موضوع "زن" تاثیر داشته است به هر حال آنها تمایل داشتند دغدغه‏‌های شخصی خودشان را به لحاظ اجتماعی و فرهنگی بیان کنند. البته آنها به شکلی کاملا صریح به سراغ این موضوع نرفته‎اند؛ بعضی به سراغ نقد اجتماعی و بیان تضادهای موجود در جامعه رفته‎اند و بعضی به بازنمایی اتفاقات روزمره در مورد زنان پرداخته‎اند و همین تمایل به طرح چنین مسائلی موجب شد که موضوع کلی نمایشگاه انتخاب شود.

    احمدزاده همچنین گفت: چیزی که برای من مهم بود این است که می‏‌خواستم نمایشگاه یک‎دستی برگزار کنم، معمولا نمایشگاه‎های گروهی آثاری منفرد و جدا از هم را به نمایش می‏‌گذارند، اما ما تلاش کردیم آثار نزدیکی بیشتری به هم داشته باشند. ما در این نمایشگاه با یک مجموعه نگاه متفاوت به موضوع زن مواجه هستیم که در عین حال به هم نزدیک نیز هستند و به نظر من همین موضوع است که نمایشگاه را جذاب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت