معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد

نمایندگان نشرهای بین الملل درنمایشگاه کتاب تهران را تقویت می‌کنیم

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور نمایندگان نشرهای بین المللی در نمایشگاه کتاب تهران را تقویت می کنیم.

نمایندگان نشرهای بین الملل درنمایشگاه کتاب تهران را تقویت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، عباس صالحی یک شنبه در دومین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با موضوع بخش بین‌الملل نمایشگاه افزود: دعوت از نمایندگان ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مناسب برای گسترش ظرفیت نشر ایران است.

    وی تاکید کرد: حضور نمایندگان و مسئولان نشرهای بین‌المللی در نمایشگاه کتاب تهران حتی برای مدتی کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار است و نگاه ما باید بر تقویت حضور این نمایندگی‌های باشد.

    گفتنی است ،در این جلسه همایون امیرزاده، محمود آموزگار، داود موسایی، رضا هاشمی‌نژاد، حامد میرزابابایی، احد رضایی، علی اصغر محمدخانی، همایون امیرزاده، علی اصغر سیدآبادی، امیرمسعود شهرام‌نیا، علی فریدونی، محسن عموشاهی و تعدادی دیگر از فعالان بخش بین الملل نمایشگاه حضور داشتند.

    صالحی هدف برگزاری این نشست را بررسی وضعیت موجود، تغییراتی که در این چند سال با توجه به مصوبات شورای سیاست‌گذاری در نمایشگاه ایجاد شده و پیشنهادات برای بهتر شدن نمایشگاه عنوان کرد.

    معاون وزیر در ادامه گفت: در این بخش با سه موضوع مواجه هستیم. اول ناشران خارجی که حوزه فروش کتاب‌های وارداتی به ایران را دنبال می کنند و بیشتر به بخش اقتصادی نشر مربوط می شوند، دوم بخش نشر بین‌الملل که به حوزه خرید و فروش رایت مربوط است و سوم ارتباطات فرهنگی بین‌المللی اعم از میهمان ویژه و دیگر فعالیت‌ها به منظور گسترش دیپلماسی فرهنگی.
    صالحی از نیاز به وضع مقررات برای حضور موزعان ناشران خارجی و تخلفات ناشران سخن گفت.

    حامد میرزابابایی؛ مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه از ارتقای کیفی فعالیت‌های گمرکی و علی فریدونی؛ ناظر کتاب های خارجی از صدور روادید 90 نفر برای حضور در نمایشگاه خبر دادند.
    تاکید بر ممانعت از ورود کتابهای افستی، لب کلام داود موسایی، مدیر انتشارات فرهنگ معاصر در این جلسه بود.
    پرداختن به مبادلات و تعاملات فرهنگی با دنیا از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد نظر حضار قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت