در عشق‌آباد ترکمنستان ؛

معرفی تجهیزات نفتی و سازه ای ایران در سومین نمایشگاه «ایران پروژه» ترکمنستان

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه «ایران پروژه» در بخش‌های صنعت ساختمان از بیست و هشتم تا سی ام مردادماه امسال در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود.

معرفی تجهیزات نفتی و سازه ای ایران در سومین نمایشگاه «ایران پروژه» ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، ترکمنستان کشوری در آسیای میانه است. این کشور تا سال 1991 با نام جمهوری شورایی ترکمنستان یکی از جمهوری‌های تشکیل دهنده اتحاد شوروی بود. ترکمنستان از جنوب با افغانستان و ایران، از شمال با ازبکستان و قزاقستان و از باختر با دریای خزر همسایه و از طریق این دریا با کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز همسایه‌است. ترکمنستان در فهرست چهار کشور بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی و چهار کشور تولیدکننده نفت در شوروی سابق قرار دارد.

    ذخائر اثبات شده نفت و گاز این کشور 2000 میلیارد متر مکعب گاز مقام چهاردهم جهان و 546 میلیون بشکه نفت است. بیشتر ذخایر نفتی کشور در غرب ترکمنستان از جمله در پهنه دریای خزر متمرکز شده‌است. ذخایر گاز طبیعی تقریباً در سراسر خاک کشور پراکنده‌است. رشد اقتصادی این کشور در سال 2007 براساس آمار صندوق بین‌المللی پول حدود 11=5 درصد بوده‌است که آن را جزو کشورهای دارای رشد اقتصادی بالا می‌سازد.

    بنابراین گزارش، با توجه به توانمندی ترکمنستان در حوزه نفت و گاز؛ این کشور تمایل دارد با دیگر همسایگان خود که در این حوزه به دستاوردهایی رسیده اند تعاملاتی داشته باشد این در حالی است که کشورمان در طی سالهای متمادی توانسته به قابلیت های بسیاری در حوزه نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، توسعه شهری و ساخت و سازها دست پیدا کند که این امر بهترین گزینه برای ترکمنستان برای انجام تبادلات علم و فناوری در این حوزه است بر همین اساس قرار است مرداد ماه سال جاری سومین نمایشگاه «ایران پروژه» در بخش‌های صنعت ساختمان درعشق‌آباد ترکمنستان برگزار شود.

    این گزارش می افزاید: در این نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، توسعه شهری و ساخت و سازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت و گاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سنگ، شیشه، درب و پنجره، انواع لوله، بالابرها، سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌های ساختمانی، برق و... به نمایش در می آید.

    یادآور می شود: سازمان توسعه تجارت در این رابطه به نقل از ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نوشته است: "نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان است. شرایط کنونی ترکمنستان بیش از هر زمان دیگری آماده حضور کالاهای ایرانی است و با توجه به صادرات یک میلیارد دلاری به ترکمنستان و واردات هشت میلیارد دلاری ترکمنستان از جهان، امکان افزایش حجم مبادلات تجاری وجود دارد."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت