مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد

کیفیت‌افزایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در اولویت قرار دارد

عصر نمایشگاه- امیرمسعود شهرام‌نیا درباره کم و کیف برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: جدول نمایشگاه‌های استانی کتاب سال ۱۳۹۵ مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا چند روز آینده نهایی خواهد شد.

کیفیت‌افزایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در اولویت قرار دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایپنا ، وی با بیان این‌که به احتمال خیلی زیاد همدان، نخستین استان میزبان نمایشگاه‌های استانی کتاب در سال جاری خواهد بود، افزود: امسال در نظر داریم به منظور رفاه حال ناشران در رفت و آمدها، زمان برپایی نمایشگاه‌های کتاب استان‌های گرمسیر را به فصل زمستان و موعد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استان‌های سردسیر را به فصل تابستان انتقال دهیم. 

    برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها به امکانات آنها بستگی دارد

    شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال در تمام استان‌ها شاهد برپایی نمایشگاه‌ کتاب خواهیم بود؟» گفت: معمولاً برنامه این‌گونه نیست که هر سال در تمام استان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار شود؛ برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها بر اساس ارزیابی‌هایی که از ظرفیت، شرایط، امکانات و آمادگی استان‌ها صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

    مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ادامه داد: سال گذشته 27 استان میزبان نمایشگاه‌ کتاب بودند اما امسال به‌جای افزایش تعداد نمایشگاه‌های استانی کتاب، کیفیت‌افزایی این رویداد را در اولویت قرار داده‌ایم. البته همواره از سوی استان‌های مختلف مطالبه برپایی نمایشگاه کتاب وجود دارد که در حال حاضر در حال همفکری و رایزنی با مدیران اداره فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به این منظور هستیم.

    وی توضیح داد: نمایشگاه‌های استانی کتاب با وجود این‌که برکات و ثمرات خوبی برای مردم استان‌ دارد، همواره با نقدهایی نیز همراه بوده است. یکی از این نقدها این است که برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب به کتابفروشی‌ها آسیب وارد می‌کند. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به‌منظور رفع این مشکل در سال جاری برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

    توزیع بُن کتاب به صورت همزمان در نمایشگاه‌ها و کتابفروشی‌ها

    شهرام‌نیا توضیح داد: یکی از برنامه‌ها این است که همزمان با توزیع بُن‌های تخفیف در نمایشگاه‌های استانی کتاب، بُن‌های تخفیف در اختیار کتابفروشی‌های استان‌ها نیز قرار گیرد.

    مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با اشاره به دیگر تسهیلات این مؤسسه به منظور تقلیل آسیب‌های وارده به کتابفروشی‌های استانی در اثر برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، اظهار کرد: امسال در نظر داریم حضور برخی ناشران به‌ویژه ناشران آموزشی و دانشگاهی در نمایشگاه‌های استانی کتاب را از طریق نمایندگی‌های آنها در کتابفروشی‌های استان میسر کنیم. ضمن این‌که بخش فروش متمرکز نمایشگاه‌های استانی کتاب همچنان پابرجاست و فرصتی برای ناشرانی که امکان حضور مستقیم در این نمایشگاه‌ها را ندارند، فراهم می‌کند.

    تبدیل نمایشگاه‌های استانی کتاب به جشنواره

    وی درباره اقدام‌های مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای غنی‌تر شدن نمایشگاه‌های استانی کتاب، گفت: امسال در نظر داریم با غنی‌سازی برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های استانی کتاب، فرصت تبدیل این نمایشگاه‌ها به جشنواره را فراهم کنیم.

    همچنین در سال جاری می‌کوشیم در دو استان دیگر (یزد و خوزستان) که به‌وفور مطالبه داشته‌اند، شرایط را برای برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت بین‌المللی فراهم کنیم. البته تحقق این امر به ارزیابی‌های ما از امکانات و ظرفیت‌های این دو استان بستگی دارد. سال گذشته در 5 استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذریابجان شرقی، فارس و اصفهان این مهم رُخ داده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت