برای نخستین بار ؛

برگزاری نخستین نمایشگاه طراحی لباس ایرانی اسلامی در اصفهان‌‌

عصر نمایشگاه- کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری استان اصفهان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب برای نخستین بار در استان اصفهان با نگاهی هنری و غیرمستقیم به برگزاری نمایشگاه طراحی لباس اسلامی ایرانی، نصب بنرهای گرافیکی در سطح شهر و مدیریت بزرگترین کانال تخصصی مد و لباس کشور اقدام کرده است.

برگزاری نخستین نمایشگاه طراحی لباس ایرانی اسلامی در اصفهان‌‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، در فضای مد، انسان به دنبال این است که شکل ظاهری خودش را تغییر بدهد، اما از آنجا که این تغییر اگر همراه با اشکال عجیب و غریب باشد به مرور او را دلزده می‌کند، به سرعت به دنبال شکل‌های ظاهری جدید می‌رود. اما اگر این ظواهر نوین به شکل اجتماعی و مذهبی جامعه در اختیار قرار نگیرد، فرد یا آن‌ها را خلق می‌کند یا آن‌ها را از دیگران یا سایر جوامع تقلید می‌کند.

    ”مد“ نوعی تنوع طلبی است، اما اگر کسانی که تابع مد هستند تابع هنجارهای اجتماعی و مذهبی جامعه باشند، پذیرش آن‌ها می‌تواند به جامعه‌ای دور از هرج و مرج کمک کند، ولی متاسفانه اکثر مدهایی که به عنوان الگوی جوانان ایرانی پذیرفته می شود به دور از هنجارهای اجتماعی و مذهبی جامعه ما است.

    شاید بتوان گفت، در کشور ما نوجوانان و جوانان به خاطر نداشتن اعتماد به نفس و مهارت ابراز وجود در زمینه‌های گوناگون تلاش می‌کنند از طریق گرایش به مدهای عجیب و غریب و دور از عفاف و حیا خود را به دیگران نشان دهند.

    اما نباید نقش خانواده را در پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مدهای عجیب و غریب و دوری از عفاف و حیا کمرنگ دانست، پدر و مادر باید درباره مد و نوآوری لباس و الگوها با فرزند خود صحبت کنند و اطلاعات لازم را به او بدهند. آنها نباید اصرار داشته باشند هر چیز که خودشان می‌پسندند، مورد پسند جوان هم واقع شوند و به گفته بسیاری والدین باید در زمینه انتخاب‌ها او را آزاد بگذارند. موضوع مهم این است که در مقابل مدگرایی او، از وی انتقاد نکنند و او را مسخره نکنند چون این موضوع باعث می‌شود جوان با حالت تدافعی برخورد کند و مشکلات و تنش در خانواده افزایش یابد.

    توجه به ناهنجاری‌های اجتماعی، راهکاری برای گرایش جوانان به مُد اسلامی

    متاسفانه رسانه‌های داخلی ما این بار هم خیلی دیر به نبرد ناهنجاری‌های اجتماعی آمدند، هنوز هم هستند روزنامه‌ها و مجلاتی که برای هر اتفاق سیاسی مهم در کشور یادداشت و گزارش می‌نویسند، اما غافل‌اند از دست‌هایی که پشت پرده مدها و فرهنگ سازی‌هایی است که روز به روز در کشور ما بیشتر می‌شود، تا در پی منافع مادی و انگیزه‌های ضدآرمانی یک کشور اسلامی دست به فاجعه‌ای بزرگ بزند و با پیروی جوانان از الگو و مد مغز متفکر و اندیشه جوانان ایران که می‌تواند فرداها را بسازد، به تزلزل بکشاند و در نهایت از بین ببرد.

    شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده است. قیام مردم مشهد و واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب رضاخان مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متاسفانه آثار شوم آن در کشور وجود دارد.

    نمایشگاه طراحی لباس ایرانی اسلامی، برای نخستین بار در اصفهان

    در همین راستا کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری استان اصفهان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب برای نخستین بار در استان اصفهان با نگاهی هنری و غیرمستقیم به برگزاری نمایشگاه طراحی لباس اسلامی ایرانی، نصب بنرهای گرافیکی در سطح شهر و مدیریت بزرگترین کانال تخصصی مد و لباس کشور اقدام کرده است.

    فرهنگ‌سازی برای حجاب باید غیر مستقیم و هنری باشد

    دبیر کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری استان اصفهان با اشاره به ضرورت بسترسازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: برای نخستین بار در اصفهان، کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری از طرح‌های گرافیکی عفاف و حیا در سطح شهر رونمایی می‌کند.

    حامد رحمانی با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در حوزه حجاب و عفاف افزود: فرهنگ‌سازی برای عفاف و حجاب باید غیرمستقیم و هنری باشد، در غیر این صورت، تلاش‌ها در این زمینه اثر عکس دارد. همچنین این ایده‌پردازی‌ها در سطح شهر، نوعی الگوسازی برای طراحان گرافیکی حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

    برگزاری نمایشگاه طراحی لباس اسلامی ایرانی، برای نخستین بار در استان

    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مد و لباس ایرانی در هفته دوم مرداد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه آثار فاخر اسلامی ایرانی با حضور طراحان برتر کشور برگزار می‌شود.

    دبیر کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی دوخت لباس و انتخاب رنگ و پارچه  برای طراحان لباس و مد برگزار می‌شود.

    بزرگ‌ترین کانال تخصصی مد و لباس راه اندازی شد

    رحمانی احیای طراحی تولید لباس اسلامی ایرانی را برای جامعه دینی مهم دانست و اظهار داشت: در همین راستا کانال تخصصی مد و لباس به صورت آزمایشی با مدیریت انجمن های صنفی و طراحان لباس توسط کمیته فرهنگ عفاف و حجاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری استان اصفهان راه اندازی شده و در حال حاضر فعالیت‌های مختلفی در این حوزه اجرایی می‌کند.

    وی با اشاره به آثار شکل‌گیری فعالیت‌هایی در این حوزه ادامه داد: مخاطب وقتی وارد کانال می شود غیر مستقیم تحت تاثیر پوشش اسلامی قرار می گیرد و همین موضوع تاثیر خوبی دارد.

    بدون شک بی‌توجهی به نیاز نسل جدید، عامل اصلی عدم تولید مدل‌های اصیل ایرانی است که در این موضوع می‌توان با ارائه راهکارها و اجرای برنامه‌های مناسب، اقدامات مختلفی را اجرایی کرد. در واقع نامگذاری صرف روز عفاف و حجاب برای این موضوع کافی نیست و عدم تصمیم‌گیری‌های جدی در کمیسیون فرهنگی مجلس، عدم تصویب قوانین برای مقابله با مدل‌های غربی، و نبود بودجه‌های مناسب یکی از مشکلات در این حوزه به شمار می‌رود که سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برای رفع مشکلاتی از این دست و فرهنگ‌سازی در این حوزه، وارد عمل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت