حضور هیات تجاری از ۱۰ کشور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱

عصر نمایشگاه- دبیر نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ از حضور تجار و سرمایه گذاران خارجی ۱۰ کشور در سیزدهمین دوره‌ نمایشگاه نانو خبر داد و گفت:امسال بیش از ۱۰۰ محصول جدید نانویی تایید شده ارائه می شوند.

حضور هیات تجاری از ۱۰ کشور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، دکتر عماد احمدوند درباره سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو که در مهرماه برگزار می‌شود گفت: این دوره از نمایشگاه پس از دوسال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به مدت 4 روز از 9_12 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی دایر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این دوره همانند سال‌های گذشته از بخش‌های مختلفی منجمله نشست‌های تجاری، بازدید نماینده‌های خارجی، معرفی محصولات جدید نانو، معرفی شرکتهای دانش بنیان و…تشکیل می‌شود افزود: تا کنون 200 نهاد و شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند. از این تعداد 180 شرکت تأیید نهایی شده است.

    دبیر نمایشگاه ایران‌نانو 1401 با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی در نمایشگاه حضور می‌یابند که مورد تأیید ستاد نانو و دارای تاییدیه نانو مقیاس هستند، گفت: طی دوره‌های گذشته نمایشگاه، در بخش نمونه‌های اولیه 15_20 محصول عرضه می‌شدند اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته در این است که تعداد این محصولات به بیش از 100 مورد رسیده است.

    احمدوند با بیان اینکه بخش طرح‌های فناورانه، شامل محصولاتی است که در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند و قرار است به محصول تبدیل شوند.

    وی ادامه داد: این بخش از نمایشگاه که مختص فناوری‌های جدید است شامل ایده‌هایی می‌شود که با گذراندن دوره‌های آموزشی و شتابدهی به مرحله‌ای از جذب سرمایه و تبدیل به محصول تجاری رسیده اند.

    به گفته احمدوند، در بخش‌های دیگر این نمایشگاه، نشست‌های تجاری بین صاحبان صنایع و شرکتهای دانش بنیان برگزار می‌شود. همچنین شبکه تبادل فناوری و کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو، نشستهایی را با حضور صنایع و مدیران شرکتهای فناور برگزار می‌کنند تا چالش‌های صنایع مشخص و به واسطه دانش بنیان‌ها رفع شود.

    دبیر نمایشگاه ایران‌نانو 1401 با اشاره به دیگر بخش‌های نمایشگاه نانوی امسال گفت: محتوای درونی نمایشگاه دوره سیزدهم رشد زیادی نسبت به سالهای گذشته دارد به طوریکه محصولات جدیدی که امکان صادرات دارند بیشتر در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    سبد محصولات نانویی دوبرابر شد

    وی با بیان اینکه تعداد محصولات نانو در سال 98 برابر 680 مورد بوده، گفت: اکنون سبد محصولات نانو برابر با 1200 محصول است که این نشان می‌دهد محتوای درونی شرکت‌ها حدود دوبرابر شده است.

    احمدوند با بیان اینکه این هزار و 200 محصول خروجی 325 شرکت دانش بنیان بوده است، گفت: تا امروز حدود 180 شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.

    حضور تجار خارجی از 10 کشور

    وی گفت: پیش بینی شده تفاهم‌نامه و قراردادهایی بین شرکتهای دانش بنیان، صنایع و تجار خارجی منعقد شود.

    احمدوند همچنین در مورد تفاوت دیگر نمایشگاه امسال با سالهای قبل گفت: بر اساس تعاملاتی که با کشورهای خارجی داشتیم قرار است نمایندگانی از برخی کشورها که شامل تجار و سرمایه گذاران می‌شوند در نمایشگاه حاضر شوند تا تعاملات بین آنها به واسطه محصولات فناورانه نانویی برقرار شود؛ این نمایندگان از کشورهای آمریکای لاتین، قاره آفریقا، کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه هستند.

    وی گفت: حضور این نمایندگان در راستای ارتباطات فناورانه برای فروش محصول و انتقال فناوری است که تاکنون حدود ده کشور برای بازدید از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. از جمله این کشورها می‌توان به مکزیک، برزیل، اندونزی، سوریه، عراق، اتیوپی، هند، چین، مالزی و تایلند اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت