چگونه از نمایشگاه‌های تجاری استفــــاده بیشتری ببریم؟

عصر نمایشگاه- مردم از یکدیگر خرید می‌کنند و در دنیای دیجیتال کنونی نیز نمایشگاه‌ها فرصت بزرگی برای بازاریابی به شمار می‌آیند؛ چرا که افراد می‌توانند یکدیگر را ملاقات کنند، با هم ارتباط برقرار کنند و در آینده دوستان و مشتریان هم شوند. در این مقاله برخی از نکات سودمند در این زمینه مطرح شده است.

چگونه از نمایشگاه‌های تجاری استفــــاده بیشتری ببریم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نمایشگاه می‌تواند به عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری، مخصوصا برای تجارت‌های کوچک، عمل کند. از طریق سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت می‌توانید در بازه زمانی طولانی‌تر به سود برسید، به طوری که بازدیدکنندگان غرفه شما در آینده جزو مشتریان دائمی شوند.
    برای اینکه بهترین استفاده را از فرصت پیش‌رو داشته باشید، باید در مناسب‌ترین نمایشگاه‌ها و همایش‌ها شرکت کنید. با تحقیق و تحلیل همه‌جانبه، می‌توانید تشخیص دهید که آیا رویداد مورد نظر با اهداف شما سازگار است و اینکه آیا مخاطب خاص خود را خواهید یافت یا خیر. برنامه‌های همایش باید سمینار و سخنران قوی داشته باشد تا شرکت‌کنندگان بیشتری جذب شوند. علاوه بر این، بودجه‌ای که اختصاص داده شده باید بر جذب بیشتر بازدیدکنندگان متمرکز شود. به عبارت دیگر، مشتریانی که تصمیم‌گیرنده یا خریدار هستند از در وارد شوند. از برگزارکنندگان رویداد بپرسید که روش آنها برای بازاریابی و افزایش تعداد بازدیدکنندگان چیست.
    روابط جدید بسازید
    نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مکان مناسبی هستند تا افراد مهم فعال در زمینه مورد نظر را ببینید و به صورت چهره به چهره برای کسب و کار خود بازاریابی کنید. تا می‌توانید با افراد بیشتری صحبت کنید، زمان بگذارید تا با نحوه تجارت آنها آشنا شوید. کارت شرکت‌شان را فراموش نکنید، زیرا بعد از اتمام نمایشگاه به آن نیاز پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید رویدادی که در آن شرکت کرده‌اید محل تحقیق عملی است. از مردم راجع به مارک، محصولات، قسمت فروش و محتوای بازاریابی خود سوال کنید. شگفت‌زده خواهید شد که در طول چند روز بازاریابی چهره به چهره چه موارد جدیدی را یاد گرفته‌اید.
    برنامه‌ریزی نمایشگاه
    آماده‌سازی عاملی اساسی در جهت موفقیت است و فرصت‌ها را افزایش می‌دهد، به طوری که برای میزان پول خود ارزش بیشتری قائل می‌شوید. هرچه برای نمایشگاه فکر و برنامه‌ریزی بیشتری صرف کنید، به نسبت بیشتری موفق خواهید شد. کاتالوگ غرفه را به خوبی مطالعه کنید و مطمئن شوید که همه چیز را در غرفه (مانند نورپردازی و برق) به درستی سازماندهی کرده‌اید. هرچه زودتر برای نمایشگاه خود هدف تعیین کنید. اهداف باید تمام ضرب‌الاجل‌ها برای طراحی غرفه و اطلاعات مورد نیاز برای تحویل به مسئولان نمایشگاه را در خود داشته باشد.
    پیام‌های بازاریابی
    مطمئن شوید که تمام پیام‌های بازاریابی شما از قبل آماده شده‌اند. پیام‌تان باید با محتوای ارائه شده در غرفه، شرکت و انتشارات یکسان باشد. اگر هنوز پیامی ندارید، باید عبارتی کوتاه و متقاعدکننده برگزینید. این عبارت باید همه چیزهایی را که یک بازدیدکننده باید در مورد کسب و کار شما بداند، در کمتر از 30‌ثانیه منتقل کند.
    پیگیری‌های بعد از برنامه
    فراموش نکنید نمایشگاه با ترک غرفه به پایان نمی‌رسد. در حقیقت، در بیشتر موارد بعد از اتمام نمایشگاه تازه کار آغاز می‌شود. مطمئن شوید که پیگیر تمام مشتریان و کسانی که با آنها صحبت کرده بودید، هستید. بیشتر نمایشگاه‌ها data scanner‌های خود را به غرفه‌داران پیشنهاد می‌کنند که اطلاعات مورد نظر کسب و کارتان را بعد از نمایشگاه  در صفحه گسترده‌ای به نمایش می‌گذارند. این تکنولوژی باعث می‌شود حتی اگر کارت شرکت یا جزئیات افراد را دریافت نکرده باشید، شرایط را به شکل کارآمدتری پیگیری کنید.   با در دسترس قرار گرفتن بعد از نمایشگاه باید کسب و کارتان را در چشم‌انداز ذهنی خود پرورش دهید. به این ترتیب بازدیدکنندگان غرفه‌تان به مشتریان کسب و کارتان تبدیل خواهند شد. ایمیل‌های شخصی به افراد ارسال کنید. به جای اینکه پیامی را برای همه بفرستید، پست الکترونیکی خاصی را به هر شخص ارسال کنید و او را ترغیب به پاسخ دادن کنید تا در ارتباط بمانید. با وجود اینکه عده‌ای ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد تا وارد رابطه شوند، اما ارسال پیام به طور پیوسته باعث می‌شود تا در طولانی‌مدت بازدیدکنندگان باز به غرفه‌تان مراجعه کنند. 
    با آماده‌سازی مناسب، نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی با مارک شرکت و افزایش بازدیدکنندگان است. نکته مهم این است که باید فرصت‌های کسب و کار جدید  ایجاد کنید و مشتریان فعلی خود را خشنود سازید. شرکت در یک رویداد، همایش یا نمایشگاه باعث می‌شود تا هم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و هم چشم‌اندازهای نو خلق کنید.
    منبع: وب‌سایت Marketing Donut

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت