به بهانه برپایی کاروان صنایع دستی در البرز؛

نمایشگاه ها، رسانه هنرمندان صنایع دستی هستند

عصر نمایشگاه- برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به صورت استانی و فصلی یکی از روزنه‌های امید هنرمندان صنایع دستی است. به عبارتی این نمایشگاه‌ها، رسانه هنرمندان صنایع دستی هستند.

نمایشگاه ها، رسانه هنرمندان صنایع دستی هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به صورت استانی و فصلی یکی از روزنه های امید برای هنرمندان صنایع دستی است، هنرمندانی که وقتی از مشکلاتشان می گویند، فهرست بلند بالایی می شود اما در کنار تمام مشکلاتی که دارند، دلشان به نمایشگاه های صنایع دستی خوش است و آن را نقطه مثبتی در کار خود می دانند.

    هنرمندان شرکت کننده در نخستین کاروان صنایع دستی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بیشترشان بر این نکته تاکید داشتند که نمایشگاه ها سبب رونق کارشان می شود. مسئول فروش یکی از غرفه ها که در تولید میناکاری روی سفال فعال بود، با اشاره به اینکه امروزه برای هر کالایی یک محله و خیابان تبدیل به بورس شده است، گفت: «برای مثال بورس صنایع دستی در تهران در خیابانی قرار گرفته که دسترسی از تمام مناطق تهران به خصوص مناطق شرقی به این خیابان آسان نیست و همچنین قرار گرفتن بورس صنایع دستی در محدوده طرح ترافیک اصلی عاملی است که افراد برای خرید صنایع دستی به این خیابان نمی روند و این امر یکی از مشکلات هنمندانصنایع دستی استان تهران است.»

    او افزود: «نکته قابل توجه در خرید کالا مخصوصا کالاهای صنایع دستی از بورس توجه به این نکنه است که معمولا در بورس کالا قیمتی که روی کالا گذاشته می شود بسیار بیشتر از هزینه تمام شده آن است و همین امر باعث می شود در این تصور اشتباه شکل گیرد که صنایع دستی گران است اما نمایشگاه ها این فرصت را ایجاد میکند که صنایع دستی با قیمت پخش عمده برای فروش عرضه می شود و مخاطب این امکان را دارد که صنایع دستی را با قیمت پایین تر تهیه کنند و همچنین با تنوع صنایع دستی ایران آشنا شوند.»

    غرفه دار دیگری که تابلوهای معرق تولید می‌کرد هم، معتقد بود نمایشگاه های صنایع دستی دستی، واسطه ها را کوتاه می کند و باعث می شود کالاها بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرند ضمن اینکه زمینه آشنایی هنرمندان صنایع دستی با صادرکنندگان نیز فراهم می شود.

    ساعی یکی از هنرمندان فعال در زمینه تولید ظروف مسی نیز در مورد تاثیر برپایی کاروان های صنایع دستی بیان  کرد: «یکی از مزیت هایی که این نمایشگاه ها دارد دراین است که دامنه مخاطبان هنرهای دستی بزرگ تر می شود. هر هنرمند صنایع دستی مشتری های ثابت خود را دارد که بعد از چند بار خرید کردن از یک هنرمند در صورت رضایت باز هم مراجعه می کنند اما هدف هر هنرمندی این است که در کنار این مشتری های ثابت افراد دیگری را نیز جذب کند که نمایشگاه ها فضای مناسبی را برای این امر فراهم می کنند.»

    یک نگاه کلی به نظرات غرفه داران شرکت کننده در این کاروان نشان دهنده نظر مثبت هنرمندان صنایع دستی به برپایی نمایشگاه ها به عنوان فضایی برای معرفی آثارشان است. در واقع می توان از این نمایشگاه ها به عنوان رسانه ای برای هنرمندان صنایع دستی یاد کرد که از طریق آن هنر خود را به مخاطب نشان دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت