مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد

برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای به منظور تقویت برندسازی واحدهای تولیدی

عصر نمایشگاه- مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای کمک به تولیدکنندگان استان خراسان رضوی نمایشگاه‌هایی را در بازارهای کشورهای منطقه ایجاد کرده و با حضور شخص استاندار از آنها حمایت کنیم.

برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای به منظور تقویت برندسازی واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، علی رسولیان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی جایگاهی داشته باشیم باید در حوزه برند ملی کار کنیم، اظهار داشت: صادرات دو الزام اساسی دارد که یکی تولید کالای صادراتی و دوم بازاریابی است و برای بازاریابی و جلب نظر خریدار نیاز به کیفیت مرغوب و برند ملی داریم.

    وی افزود: برند یک نیاز اساسی امروز برای حضور در بازارهای جهانی است و در حال حاضر کالاهای بسیار خوبی با کیفیت بالا در کشور داریم که برند نیستند در نتیجه خریداری نمی‌شوند.

    مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بسیاری از کالاهای تولید داخل در کشورهای منطقه برند شده و در آن کشورها واحد تولیدی راه اندازی کرده‌اند، گفت: هم اکنون در بازارهای جهانی بدون داشتن برند نمی‌توان کار کرد و متاسفانه ما در حوزه برندسازی بسیار کم کار کرده‌ایم.

    رسولیان عنوان کرد: برند یکی از عوامل ایجاد مزیت رقابت‌پذیری است و زمانی واحدهای تولیدی می‌توانند در میان کالاهای رنگارنگ خارجی انتخاب شوند که علاوه بر کیفیت، برند ملی خود را ثبت کنند.

    وی در ارتباط با اینکه آیا دولت برنامه خاصی برای حمایت از برندهای ملی دارد؟ اظهار داشت: برای کمک دولتی اختیارات ما محدود بوده و نمی‌توانیم کمک مالی و هزینه تبلیغات بدهیم و سازمان توسعه تجارت در این موضوع دخیل است، اما سعی کرده‌ایم برای کمک به تولیدکنندگان استان نمایشگاه‌هایی را در بازارهای کشورهای منطقه ایجاد کرده و با حضور شخص استاندار از آنها حمایت کنیم.

    مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان رضوی نسبت به سایر استانهای کشور برندهای بهتری به ویژه در لوازم خانگی و مواد غذایی دارد، هرچند که در حوزه برندسازی خیلی کار نکرده‌ایم و با وجود توانمندی‌های موجود آن طور که باید این بخش مورد حمایت واقع نشده است.

    رسولیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه انجمن مدیران صنایع استان با برگزاری همایش برندینگ در چند سال اخیر کمک شایانی برای برندینگ و آگاه سازی واحدهای تولیدی از ثبت برند داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت