مدیر کتاب سفیر اصفهان بیان کرد

مخالفت اصفهانی‌ها با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی

عصر نمایشگاه- بعد از کتابفروشان رشت، کتابفروشان اصفهان نیز درخواست تغییر زمان برگزاری نمایشگاه آتی کتاب استانی در شهر خود را دارند.

مخالفت اصفهانی‌ها با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ، رستمی (مدیر کتاب سفیر اصفهان) ضمن ابراز نارضایتی کتابفروشی‌های اصفهان از تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استانی اصفهان گفت: مسئله ما بر سر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استانی اصفهان است. شهری که بیش از 90 کتابفروشی دارد نیازی به برگزاری نمایشگاه کتاب آن هم به شکل فروشگاهی ندارد. اگر هم بنا به برگزاری نمایشگاهی است باید جنبه نمایشگاهی داشته باشد نه فروشگاهی که باعث مختل شدن کسب و کار کتابفروشی‌های فعال در شهر شود.

    او ادامه داد: در تمام دنیا هم نمایشگاه‌های کتاب حکم فروشگاه ندارند و در مدت برگزاری اجازه فروش به حاضران داده نمی‌شود. متاسفانه در نمایشگاه‌های کشور ما از جمله نمایشگاه کتاب استانی اصفهان؛ بازار فروش کتاب را هدف قرار داده‌اند و مخصوصا امسال با تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از شهریورماه به مهرماه، عملا فروش در کتابفروشی‌ها را به صفر می‌رسانند و به رکود بازار کتابفروشی‌ها دامن می‌زنند. آن هم در شهری مثل اصفهان که یک شهر کارگری است و مردم توانایی چندانی برای خرید کتاب ندارند.

    رستمی سپس از ارسال نامه‌ای به اداره کل وزارت ارشاد استان اصفهان برای درخواست پیگیری اصلاح زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استانی اصفهان خبر داد و بیان کرد: ما نامه‌ای را خطاب به مدیر اداره کل ارشاد اصفهان نوشته‌ایم و در اختیار این اداره قرار داده‌ایم تا بررسی شود. آن‌ها هم قول پیگیری داده‌اند که تاکنون جوابی نگرفته‌ایم.

    مدیر کتاب سفیر اصفهان همچنین در ارزیابی وضعیت طرح «تابستانه کتاب» در اصفهان یادآور شد: اصفهان در طرح «عیدانه کتاب» رکورددار بود و کتابفروشی‌های اصفهان با استقبال خوبی از این طرح مواجه شدند و بهترین فروش کشور را در اصفهان داشتیم ولی فکر نمی‌کنیم در طرح «تابستانه کتاب» رتبه دوم و سوم را هم به دست بیاوریم. همان طور که گفتم شهر اصفهان یک شهرکارگری است و توان خرید مردم به شدت افت کرده است. البته گویا دیگر شهرها از طرح «تابستانه کتاب» رضایت نسبی دارند اما در اصفهان اوضاع اصلا مثل طرح «عیدانه کتاب» نیست.

    چندی پیش کتابفروشان رشت نیز نسبت به زمان برگزاری نمایشگاه آتی کتاب در استان گیلان معترض شده بودند. به همین دلیل قرار است برای این استان نیز زمان جدید برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شود که تاکنون عملی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت