در فرهنگسرای خاوران ؛

اولین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور ۱۴ مردادماه در فرهنگسرای خاوران در تهران برگزار می شود.

اولین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از پانا ،سید محسن حسینی مقدم در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اظهار کرد: این جشنواره هفدهمین دوره جشنواره در شاخه فنی و حرفه ای است که از مرحله هنرستانی آغاز و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

    وی بیان کرد: امسال 8 هزار و 200 اثر در سراسر کشور از هنرجوها در رشته های مختلف هنری از هنرستان ها ارسال شد که پس از بررسی منطقه ای، استانی و کشوری 200 اثر هنرجویی و 13 اثر هنرآموزی انتخاب شدند.

    مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: این آثار در استان سمنان به نمایش گذاشته شد و در 29 تیرماه نفرات برگزیده به صورت عملی آزمون دادند.

    حسینی مقدم تصریح کرد: این جشنواره در رشته های عکاسی، چاپ دستی، کارگاه هنر برای دوره پیش دانشگاهی و سرامیک که امسال اضافه شده است، برگزار شد.

    وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ها رشد و شکوفایی همچنین آگاهی جامعه در خصوص رشته های هنری بود. ایجاد رقابت سالم برای هنرجویان و هنرآموزان همچنین رصد شدن وضعیت آموزشی آن ها در رشته های هنری از جمله اهداف دیگر برگزاری بود تا فرهنگ علم و عمل اعمال شود.

    وی تصریح کرد: 30 تیرماه مراسم اختتامیه این جشنواره در 7 رشته فنی و حرفه ای نقاشی، گرافیک، نقشه کشی معماری، طراحی و دوخت، صنایع دستی و سرامیک در سمنان برگزار شد.

    مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری این جشنواره در سمنان مرحله اول و ساماندهی بود که مرحله دوم آن پس از دریافت آثار برای تشویق دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود تا با رشته ها آشنا شوند.

    حسینی مقدم گفت: افتتاحیه این جشنواره 14 مردادماه در فرهنگسرای خاوران تهران ساعت 5 عصر برگزار می شود تا برای اولین بار هنرآموزان استان سمنان با دانش آموزان استان تهران آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و خانواده ها قرار دهند.

    وی بیان کرد: این دانش آموزان منتخب کشوری هستند که با اخذ هدیه ای رشته های فنی و حرفه ای را به مردم شناسانده و نشان می دهند.

    وی در پایان اضافه کرد: بر اساس ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و نیاز بازار کار برای توجه عموم مردم به خصوص خانواده ها و نوجوانانی که در این برهه سنی نیاز به مشاوره در انتخاب رشته دارند لازم دیده شد تا برخی آثار منتخب از رشته های هنری (انیمیشن،گرافیک،نقاشی،نقشه کشی و معماری،طراحی و دوخت و صنایع دستی و تمامی زمینه های آن که شامل٤٨زمینه است) در هفدهمین جشنواره هنرستان های فنی و حرفه ای کشور به حمایت دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش به میزبانی استان سمنان برگزار شده بود را در شهر تهران و فرهنگسرای خاوران همراه با ورک شاپ هنرجویان منتخب برگزار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت