روز جمعه ۲۲مرداد ماه ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی زمستان خیال در فرهنگسرای نیاوران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی آرش مهراف با عنوان زمستان خیال، روز جمعه ۲۲مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

برگزاری نمایشگاه نقاشی زمستان خیال در فرهنگسرای نیاوران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، آرش مهراف نقاش معاصر با گفتن اینکه پاکی ،خلوص و سپیدی زمستان دست مایه آثار من دراین نمایشگاه است افزود : مجموعه حاضر، حاصل تجربیات من در زمینه نقاشی از طبیعت با تکنیک ساخت و ساز آبرنگ است. تلاش کردم در این مقال ، با الهام از طبیعت بکر زمستانی این سرزمین ، آثاری متفاوت خلق کنم.

    وی ادامه داد : کوشیدم هویت خیال انگیز زمستان و لطافت و سرمای روزهای برفی را به تصویر کشیده و حس لحظه های رویاگونه و زودگذر روزهای طبیعت زمستانی را برای مخاطب به نمایش بگذارم.

    وی گفت: این برداشت ها، بصورت تلفیقی از عینیت گرایی و ناتورالیسم طبیعت گرا همراه با رگه هایی از امپرسیونیسم است ،که سعی کردم دراین آثار خودنمایی کند.
    مهراف که دانش آموخته رشته معماری است معتقد است ،هر دو مقوله نقاشی و معماری هنر است با این تفاوت که هنردرمعماری ،کار با سخت افزار است اظهارداشت:یکی از مباحث مطرح در معماری ،اهمیت نگرش معماری سبز و پایدار و مفهوم sustainability در آن است. با توجه به این موضوع و اهمیت آن در حفظ چشم اندازها و گنجینه های محیط طبیعی است.

    همچنین به تصویر کشیدن زیباییهای طبیعت، به نوعی می تواند یاد آور ارزش و تاثیر فراون عناصر آن ، که جلوه ای از آفرینش است ، در زندگی انسان باشد. و با توجه به این مفهوم، بر این باور هستم که پرداختن به موضوع طبیعت، می تواند درگسترش مفهوم پایداری محیط طبیعی برای حفظ زندگی، مفید واقع شود.

    آرش مهراف، متولد سال 1354 و دانش آموخته رشته معماری از دانشگاههای اهواز، تبریز و شهید بهشتی تهران ،مدیردفترطرح و معماری «آف» و استاد دانشگاه معماری تبریز،نفاشی را از کودکی نزد پدرمرحومش «محمد مهراف» بنیانگذار نقاشی نوین در خراسان و از هنرمندان شناخته شده سبک رئالیسم،امپرسیونیسم و پرتره، آموخته است.

    این نمایشگاه از22 لغایت 31 مرداد ماه درگالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران ، ازساعت 10 صبح الی 21 و روزهای تعطیل ازساعت 14 تا 21 برای بازدید عموم دایر می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت