مدیر کمپین آرتوان خبر داد

اولین نمایشگاه نگارش خط کوفی بنایی توسط درب بطری

عصر نمایشگاه- در نمایشگاه "درهای رحمت" که از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ دی ماه در نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می شود، تابلوهایی ارائه می شود که در آنها اسامی ائمه اطهار توسط درب بطری های پلاستیکی به خط کوفی نستعلیق طراحی شده اند و توسط نگارگری تذهیب و تشعیر هنرمندان این کمپین، تزئین شده اند.

اولین نمایشگاه نگارش خط کوفی بنایی توسط درب بطری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » ،محسن میزانی مدیر کمپین آرتوان (کمپین جمع‌آوری درب بطری های پلاستیکی در استان خراسان) از ابتکار جدید این کمپین رونمایی کرده است.

    میزانی هدف از برگزاری این نمایشگاه راجلب توجه جامعه به اهمیت بازیافت و  ارزش آفرینی از اقلام دور ریختنی بیان کرد. 

    محسن میزانی بیان کرد: ما در این نمایشگاه نشان می دهیم که چگونه می شود از زباله های کوچک و به ظاهر بی ارزش، زیبایی ظاهری و معنوی آفرید. زیبایی ظاهری از جنبه ترکیب رنگ این زباله های ارزشمند و زیبایی معنوی از جنبه کمک به نیازمندان است.

    "سید سعید حسینیون سرپرست تیم تحقیق و آموزش این کمپین می افزاید: "استفاده از اسامی ائمه اطهار به شکل هوشمندانه ای به دو مطلب اشاره می کند اول اینکه خاندان عصمت و طهارت بر لزوم توجه بر صرفه جویی و پرهیز از اسراف تاکید داشته اند و دوم ایشان همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه منش و رفتار پرهیزگارانه قرار داده اند. منش و رفتاری که حالا به کمک این نمایشگاه می تواند نه تنها اهداف اجتماعی داشته باشد بلکه همزمان به طبیعت و محیط زیست نیز توجه کند و سیره این بزرگواران را جاری سازد"

    لازم به ذکر است که بر اساس تحقیقات علمی، بازیافت و جداسازی درب بطری های پلاستیکی از بدنه آن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در فرآیند بازیافت شده و به میزان قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

    حضور برای عموم افراد در نمایشگاه "درهای رحمت" رایگان و آزاد است و عواید فروش تابلوهای طراحی شده صرف کمک به نیازمندان خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت