معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق

عصر نمایشگاه- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمانشاه تا پایان امسال در اربیل یا سلیمانیه عراق خبر داد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، مهدی محمدپور با اشاره به صادرات دو میلیارد و 941 میلیون دلاری از مرزهای استان در سال گذشته، اظهار کرد: این رقم سال قبل از آن دو میلیارد و 406 میلیون دلار بود.

    وی از کاهش حدود یازده درصدی صادرات چهار ماهه استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و دلیل آن را افزایش تعرفه‌های واردات کالا در عراق اعلام کرد و ادامه داد: در چهار ماهه امسال 678 میلیون دلار صادرات کالا به عراق داشتیم.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه برای جلوگیری از کاهش صادرات استان به دلیل افزایش تعرفه‌ها در عراق برنامه داریم، تاکید کرد: یکی از این برنامه‌ها برپایی نمایشگاه در اربیل یا سلیمانیه عراق است که مجوز آن اخذ شده و تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

    به گفته این مسئول، همچنین در سال جاری نمایشگاه و همایش توانمندی‌های صادراتی استان با دعوت از طرف عراقی برگزار خواهد شد.

    محمدپور معتقد است، بسته‌های تشویقی سازمان توسعه تجارت که به صورت پرداخت درصدی از هزینه‌های صادرات، بیمه، مالیات و ... است نیز می‌تواند در افزایش صادرات مفید باشد.

    وی رونق صادرات را یکی از مهمترین راه‌های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان دانست.

    فعالیت 91 هزار خانوار در قالب تعاونی‌های مرزنشین

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه از وضعیت تعاونی‌های مرزنشین استان هم یاد کرد و گفت: 91 هزار خانوار با 311 هزار نفر جمعیت، سال گذشته در 29 تعاونی مرزنشین استان فعالیت داشتتد و از سهمیه واردات در برابر صادرات استفاده کردند.

    محمدپور با بیان اینکه این افراد می‌توانند لوازم خانگی، مواد غذایی و در مجموع 71 قلم کالا وارد کنند، یادآوری کرد: موازین قرنطینه‌ای بهداشتی در خصوص کالاهای سلامت محور از جمله مواد غذایی برای واردات رعایت می‌شود.

    خبازی‌های غیرمجاز پلمب می‌شوند

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آرد و نان نیز اشاره کرد و افزود: اکنون حدود دو هزار خبازی در کرمانشاه فعالند که 350 واحد آنها آزادپز و مابقی دولتی هستند.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برخورد با رویش قارچ گونه نانوایی‌های بدون مجوز خبر داد و خاطرنشان کرد: دستور پلمب 35 نانوایی را صادر کردیم.

    به گفته این مسئول، در خصوص کیفیت آرد و نان نیز آموزش‌های لازم با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای خبازان در نظر گرفته شده است.

    ثبت جهانی فرش سنقر به صادرات فرش استان کمک می‌کند

    محمدپور در ادامه از وضعیت فرش استان هم یاد کرد و ثبت جهانی برند فرش سنقر و کلیایی را اقدامی دانست که می تواند به بازاریابی و صادرات فرش استان کمک کند.

    وی معتقد است، چون قیمت فرش بسیار بالا است، امکان خرید آن در داخل کشور برای همه وجود ندارد و باید بیشتر روی بازارهای صادراتی تمرکز کنیم.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از در نظر گرفتن تسهیلات برای کارگاه‌های فرش بافی که فرآوری، شست و شو، ریسندگی، رنگرزی و ... را نیز بر عهده بگیرند خبر داد و اظهار کرد: برای فروشگاه‌هایی که فرش تولیدی استان را بفروشند نیز تا یک میلیارد ریال تسهیلات دیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت