در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ؛

افتتاح نمایشگاه نقاشی هنرمند آذربایجانی در آستارا

عصر نمایشگاه- - نمایشگاه انفرادی نقاشی رفیقه حسین آوا هنرمند برجسته جمهوری آذربایجان با حضور فرماندار ، جمعی از مسئولان محلی و اصحاب فرهنگ و هنر آستارا در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نقاشی هنرمند آذربایجانی در آستارا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: کشور ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی فراوانی دارند.
    ابوطالب جوان با اشاره به اینکه با نگاه به آثار نقاشی این بانوی آذربایجانی می توان به عمق غنای فرهنگ اسلامی پی برد ، افزود: آشنایی با ظرفیت های فرهنگی و هنری کشورهای همسایه می تواند به بسط و گسترش جغرافیای هنر بینجامد.
    وی با تقدیر از همکاری واحد فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان آستارا در برپایی این نمایشگاه بیان کرد: ویژه برنامه های فرهنگی دیگری با همکاری انجمن های هنری تا پایان تابستان در آستارا برگزار می شود.
    رفیقه حسین آوا بانوی هنرمند آذربایجانی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این نمایشگاه متشکل از 32 تابلوی نقاشی است که در ابعاد مختلف و عمدتا با استفاده از تکنیک رنگ روغن برای بازدید علاقمندان عرضه شده است.
    این هنرمند 30 ساله که برای نخستین بار در یک کشور خارجی اقدام به برپایی نمایشگاه کرده، اظهار کرد: پیش از هفت نمایشگاه در باکو پایتخت کشوری جمهوری آذربایجان برپا کرده ام و یک بار نیز موفق به دریافت جایزه ویژه هنر در کشور خودم شده ام.
    وی موضوع عمده نقاشی های خود را طبیعت ، مظاهر اسلامی و پدیده های انسانی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز و در دو شیفت زمانی صبح و عصر در گالری معراج اداره ارشاد آستارا برپاست.
    وی که سابقه 10 ساله در زمینه مربیگری نقاشی دارد ، ادامه داد: در مدت پنج روزی که زمینه های برپایی این نمایشگاه را فراهم می کردم، ایرانیان را مردمی مهربان و عاشق هنر دیدم و این امر ریشه در غنای فرهنگی و هنری این کشور دارد.
    رفیقه حسین اوا فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه باکوست و بیش از 20 سال است که در این عرصه فعالیت می کند.
    شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است و 400 هنرمند ساماندهی شده دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت