مشاور فرهنگی سفارت ایتالیا خبر داد

نمایش کتاب‌های ادبیات کلاسیک ایران و نسخ خطی فارسی موجود در ایتالیا

عصر نمایشگاه- مدیرکل اداره مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا دیدارکرد و درباره گسترش فعالیت‌های فرهنگی به تبادل نظر پرداخت.

نمایش کتاب‌های ادبیات کلاسیک ایران و نسخ خطی فارسی موجود در ایتالیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین ، علی فریدونی مدیرکل اداره مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارلو چریتی؛ رایزن فرهنگی ایتالیا، آنتونینی مائورتیزیو؛ کاردار سفارت ایتالیا و پروفسور چرتی؛ ایران‌شناس دانشگاه رم و مشاور فرهنگی سفارت ایتالیا دیدار کرد و به تبادل نظر درباره گسترش فعالیت‌های فرهنگی گفت و گو کرد.

    در این جلسه آنتونی مائورتیزیو ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده برای برگزاری این نشست، از روابط حسنه فرهنگی میان ایران و ایتالیا یاد کرد و گفت: رویدادهای فرهنگی و دیدارهای دیپلماتیک اخیر میان ایران و ایتالیا، دفاتر رایزنی دو کشور را بسیار فعال کرده است.

    کاردار سفارت ایتالیا در ادامه به شرح فعالیت‌های فرهنگی انجام شده بین ایران و ایتالیا در چند سال گذشته پرداخت و گفت: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به ایتالیا، تفاهم‌نامه‌های فرهنگی متعددی به امضا رسید که امیدوارم به گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور منتهی شود.

    پروفسور چرتی ایران‌شناس دانشگاه رم و مشاور فرهنگی سفارت ایتالیا نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی با موضوع نقشه‌های جغرافیایی با نام خلیج فارس را ارائه کرد و گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تهران در اردیبشهت ماه می‌توانیم نمایشگاهی با موضوع نقشه‌های جغرافیایی را در کتابخانه ملی برپا کنیم. همچنین می‌توان کتاب‌های نسخ خطی فارسی، قرآن‌های خطی و کتاب‌های ادبیات کلاسیک ایران که در ایتالیا موجود است را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت.

    علی فریدونی نیز در این دیدار اظهار داشت: در دو سال گذشته معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفارت ایتالیا در ارتباط بوده و بر ایجاد ارتباطات فرهنگی مبتنی بر علاقمندی‌های مشترک بین دو کشور تاکید کرده است.

    مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه تمایلات فرهنگی بین ایران و ایتالیا منتج به مهمان ویژه شدن کشور ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 1396 شد. همچنین برنامه اجرایی مشترک بین دو کشور برای این رویداد فرهنگی بزرگ در دست پیگیری و بررسی است.

    فریدونی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های فرهنگی مربوط به طرح ترجمه آثار ایرانی در ایتالیا مطرح شده است که در حال بررسی است.

    در پایان مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌ها ضمن اعلام بررسی موارد فوق و امکان اجرایی شدن آن‌ها به معرفی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب‌های برگزیده دوره‌های پیشین این جایزه پرداخت .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت