رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد

حمایت نمایشگاه «نگار مکتب خانه» از هنر انقلابی، اهل بیتی و قرآنی

عصر نمایشگاه- رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هدف نمایشگاه «نگارمکتب خانه» کتابشهر حمایت از هنر انقلابی، اهل بیتی و قرآنی است، گفت: باید برای فروش آثار هنری که بهتر از کمک‌های صرف دولتی است، تدبیر کنیم.

حمایت نمایشگاه «نگار مکتب خانه» از هنر انقلابی، اهل بیتی و قرآنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم، نمایشگاه دائمی نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی نگار مکتب خانه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه، استاد جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی، احمد نثاری رییس هیئت مدیره کتابشهر، حامد شفیق مدیرعامل کتابشهر و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در گالری «نگار مکتب‌خانه» یادمان شهدای هفتم افتتاح شد.

    حجت الاسلام خاموشی در این مراسم با اشاره به مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: فضایی که در آن قرار داریم، یادمان شهدای هفتم تیر با لگوی «سرچشمه» است؛ یعنی سرچشمه شهیدان انقلاب اسلامی و این مجموعه به دلیل همراهی این شهدای بزرگ با حرکت انقلاب اسلامی چنین نامی گرفته است.

    وی افزود: این فضا در درجه اول برای عرضه محصولات فرهنگی ایثار و شهادت به خانواده‌ها و نسل جوان ایرانی مهیا شده است؛ اما اینکه افرادی همچون جناب زائری و سایر عزیزانی که پرورش‌یافته مکتب امام صادق (ع) هستند و در محضر فقه و نگاه اعتقادی این مکتب تحصیل کرده‌اند، مسئولیت اداره این مجموعه را به عهده گرفته‌اند، قطعا محصول فکری بوده است که بر اساس آن مرکزی برای پرورش استعدادهای آینده و گردهمایی آنان مهیا شود و انشاءالله این فضا در آینده نیز روی دیگر فضاهای فرهنگی تاثیرگذار باشد.

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هدف از افتتاح گالری و نمایشگاه «نگار مکتب‌خانه» را حمایت از هنر انقلابی و دینی خواند و اظهار داشت: این فضا از بدو تأسیس برای همین کار بوده است. مدت‌های مدید در فکرم بود که هنر انقلابی، دفاع مقدس، اهل بیتی، قرآنی و ایرانی اسلامی متولیانی دارد و هنرمندانی در این حوزه مشغول به کار هستند که نیاز به حمایت‌های ویژه‌ دارند. به هیئت مدیره کتابشهر پیشنهاد دادم که برای حمایت از این هنرمندان برنامه-ریزی کنند.
    خاموشی با بیان اینکه باید با عرضه آثار هنری به کسانی که خواهان این آثار هستند، به داد ستد جریان تولید هنر کمک کنیم، تصریح کرد: از روز پیشنهاد به کتابشهر تا به امروز حدود پنج سال می‌گذرد و آثاری که امروز در این نمایشگاه می‌بینید همه نتیجه جستجو و خریداری از هنرمندان است، علاوه بر آن‌ها همانطور که گفتند قرار است آثار به نمایش درآمده هر ماه تغییر کند و تابلوهای جدیدی در معرض دید مردم قرار گیرد؛ چرا که ما یک سال و حتی بیشتر امکان عرضه این محصولات را داریم.

    وی همچنین با تاکید بر برنامه‌ریزی برای فروش آثار گالری «نگار مکتب‌خانه» یادآور شد: از آقایان زائری و شفیق انتظار دارم که برای فروش این آثار تدبیری کنند و جریان فروش راه بیفتد، این روش بهتر از حمایت‌های صرف دولتی است، چرا که با تهیه و نگه‌داری این آثار هم هنرمند برای تولید بهتر ترغیب و تشویق می‌‌شود و هم آثارهنری مثل مبلمان منزل و محیط کاری، وارد منازل و ادارات می‌شود.

    رییس سازمان تبلیغلات اسلامی با تقدیر از تلاش‌های هئیت مدیره کتابشهر و مجموعه شهدای هفتم تیر برای برگزاری نمایشگاه نگار مکتب‌خانه ابراز امیدواری کرد: هنر انقلابی، ایثار و شهادت و اهل بیتی در این گالری شکل خوبی بگیرد و رونق دو چندان یابد.

    وی در پایان تاکید کرد: با کمک گرفتن از شهدای انقلاب و شهید بهشتی که روح بلندی دارند و اینجا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند؛ می‌توانیم این مسیر را به خوبی طی و به وظیفه خود عمل کنیم.

    حامد شفیق مدیر عامل کتاب شهر در این مراسم با بیان اینکه در طول یک سال نمایشگاه بیش از یک هزار اثر نفیس نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی به نمایش در می‌آید، گفت: این نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب خانه (schoollery) با همکاری کتابشهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.
    وی نقطه قوت و قابل تاکید این نمایشگاه را مخاطبان ویژه آن یعنی دانش آموزان تهرانی خواند و افزود: لازمه ایجاد نهضت توسعه هنرهای تجسمی، ترویج انوع هنرهای تجسمی در مدارس کشور است، چرا که دانش آموزان در مدرسه تجربه و فرصت چندانی برای آشنایی با هنرهای تجسمی به جز شرکت در کلاس هنر و نگارش چند سرمشق خوشنویسی و طرح‌های بسیار ابتدایی ندارند، حال آنکه با بازدید از این نمایشگاه و حضور در ورکشاپ‌های استادان طراز اول، از نزدیک و به صورت حرفه‌ای با هنر نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط آشنا می‌شوند.

    نمایشگاه نگار مکتب‌خانه، همه روزه از ساعت 8 تا 19 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقمندان و دانش آموزان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت