رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بیان کرد

ازبکستان و پاکستان نمایشگاه تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه های مشترک امضا کردند

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد اظهار داشت: تبادلات بیشتر با هیئت‌ها و نمایشگاه‌های بازرگانی در قلمرو هر ۲ کشور در توسعه تجارت دوجانبه ابزارهای کارآیی خواهند بود.

ازبکستان و پاکستان نمایشگاه تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه های مشترک امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سفیر ازبکستان در «اسلام آباد» در دیدار با تجار و بازرگانان پاکستان در اتاق بازرگانی و صنایع این کشور گفت: ازبکستان خواستار توسعه تجارت دوجانبه با پاکستان است.

    «فرقت صدیق اف» افزود: ازبکستان و پاکستان دارای مناسبات خوب سیاسی بوده و این موضوع فرصتی برای تحکیم روابط دوجانبه اقتصادی و بازرگانی می‌باشد.

    وی اظهار داشت: ازبکستان فن‌آوری‌های کشاورزی، تراکتورهای با کیفیت، کامیون‌ و اتوبوس‌ تولید می‌کند و لازم است تا کارآفرینان پاکستانی امکانات موجود در ازبکستان برای ورود به اسلام آباد را بررسی کنند.

    صدیق‌اف خاطرنشان کرد: ازبکستان همچنین آماده است با پاکستان در زمینه انرژی همکاری نزدیک داشته باشد.

    سفیر ازبکستان در اسلام آباد یادآور شد: علت کم‌رنگ بودن همکاری‌های تجاری بین دو کشور، نبود پرواز مستقیم و وجود اطلاعات کم در زمینه تجاری و اقتصادی می‌باشد.

    وی افزود: پروازهای مستقیم بین «لاهور» و تاشکند از ماه مارس سال 2016 میلادی آغاز خواهد شد.

    «اکرام شیخ» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد نیز گفت: بسیاری از فرآورده‌های پاکستانی به ازبکستان از طریق «ابوظبی» صادر می‌شود که باید صادرات مستقیم بین 2 کشور توسعه یابد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد اظهار داشت: تبادلات بیشتر با هیئت‌ها و نمایشگاه‌های بازرگانی در قلمرو هر 2 کشور در توسعه تجارت دوجانبه ابزارهای کارآیی خواهند بود.

    وی ادامه داد: امروز بین ازبکستان و پاکستان 42 سند بین دولتی و اداری به امضا رسیده است.

    هم اکنون در ازبکستان 57 شرکت مشترک با سرمایه گذاری‌های سرمایه گذاران پاکستانی در زمینه‌های تولید فرآورده‌های نساجی، کاغذ، چرم، مواد غذایی، ارائه خدمات حمل‌ونقلی و گردشگری فعالیت می‌کنند.

    پاکستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 20 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت