سفیر ایتالیا مطرح کرد

همکاری میلان و ایتالیا در زمینه مدیریت نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- سفیر ایتالیا با بیان اینکه تصور بنده بر این است که امکان همکاری میلان و تهران در حوزه های شهری وجود دارد،گفت: تا آنجایی که بنده مطالعه کردم، ما می توانیم با شهرداری تهران در موضوعات متعددی ازجمله حوزه های شهری و مدیریت نمایشگاهی همکاری کنیم.

همکاری میلان و ایتالیا در زمینه مدیریت نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،شهرام گیل آبادی در این دیدار با اشاره به زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌ که در تهران به عنوان فرصت‌های پیش رو برای تعاملات اقتصادی تاثیرگذار در بعد بین‌المللی وجود دارد، گفت: بدون شک زمینه‌های همکاری مانند مدیریت پسماند، توسعه خطوط مترو، ‌توسعه تکنولوژی‌های مدرن و تاثیرگذار در حوزه محیط زیست و ... وجود دارد که امکان سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را در این کلانشهر فراهم خواهد کرد.

    وی با اشاره به سابقه روابط دو کشور ایران و ایتالیا ادامه داد: مطالعات تاریخی نشان می دهد که دو کشور ایران و ایتالیا جزو 5 کشور تمدن ساز جهان هستند و رابطه این دو کشور از دیرباز باعث ایجاد اشتراکاتی در فرهنگ، هنر و ادبیات این دو کشور شده است.

    رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین درباره توسعه فضای سبز در تهران نیز یادآور شد:  تهران، کلانشهری با 700 کیلومتر مربع وسعت است که توانسته در یک دهه اخیر رکوردهای بی نظیری را در دنیا رقم بزند. به عنوان مثال میانگین بارش باران در تهران 200 میلیمتر در سال است. با توجه به میزان کم بارش باران در تهران توسعه فضای سبز در این شهر یک رکورد به حساب می آید، به گونه ای که در سال گذشته در شهر تهران و اطراف آن 5 میلیون درخت کاشته شده است.

    به گفته وی؛ طبق تاکید شهردار تهران هر سال طرح کاشت درخت در تهران و حریم آن اجرا می‌شود، به گونه‌ای که اکنون وسعت طرح کمربند سبز اطراف تهران به 38 هزار هکتار رسیده است و این پروژه تا زمانی که وسعت کمربند سبز اطراف تهران به 55 هزار هکتار برسد، همچنان ادامه خواهد داشت.

    شهرام گیل آبادی همچنین با استقبال از سفر شهردار میلان به تهران بیان کرد: با برنامه ریزی های مناسبی که انجام خواهد شد، امیدواریم که به امضای یک تفاهم نامه جامع همکاری دو شهر تهران و میلان نیز دست پیدا کنیم. در همین رابطه هماهنگی های مربوط به جلسات، نشست ها و ملاقات ها را در دستور کار قرار خواهیم داد تا  زمینه های مناسب برای همکاری را استخراج کرده و محور گفت و گوها را مشخص کنیم.

    سفیر ایتالیا در تهران  نیز با بیان اینکه تهران در سال های اخیر تهران توسعه خوبی داشته است، گفت: تغییراتی که تهران در یک دهه اخیر در حوزه شهری صورت گرفته باعث شده تا این شهر نیز علاقه گردشگران، سرمایه گذاران و صنعتگران خارجی را به عنوان یک فرصت ویژه سرمایه گذاری معرفی کند.

    مائورو کونچاتوری در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون همکاری خوبی بین سفارت و حوزه بین الملل شهرداری تهران وجود دارد، افزود: ایران و ایتالیا مردم قدرتمند و بانفوذ زیادی دارند.

    وی با اشاره به سفر هیات های بزرگ اقتصادی و بازرگانی از ایتالیا به تهران و مذاکراتی که با شهرداری تهران داشته اند، ادامه داد: خوشبختانه براساس صحبت هایی که با این هیات ها داشته ام، عنوان کرده اند، بهترین نتایج را از سفرشان و دیدارهایی که با مقامات شهردار تهران، داشتند؛ به دست آورده اند.

    سفیر ایتالیا با اشاره به سفر معاون وزیر اقتصاد ایتالیا به تهران و ملاقاتی که با معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران داشته، بیان کرد: ماحصل این دیدار نیز ابراز تمایل و علاقمندی طرفین برای توسعه همکاری های دوجانبه بود.

    مائورو کونچاتوری با بیان اینکه این همکاری خوب، ما را بر آن داشت تا همکاری های ویژه ای را در حوزه شهری بین شهرهای دو کشور طراحی کنیم، یادآور شد: در این رابطه آقای جولیانو پیزاپیا شهردار میلان علاقمند است که به زودی در راس هیاتی از استان شمالی ایتالیا به تهران سفری داشته باشد.

    وی با بیان اینکه شهرداری میلان نمایندگی قطب صنعتی ایتالیا را عهده داراست، بیان کرد: در این سفر کارگزاران، صنعتگران و مدیران ارشد شرکت های وابسته به شهرداری میلان حضور خواهند داشت.

    سفیر ایتالیا تاکید کرد: شهردار میلان تمایل دارد در این سفر با شهردار تهران ملاقات کند.

    مائورو کونچاتوری با بیان اینکه تصور بنده بر این است که امکان همکاری میلان و تهران در حوزه های شهری وجود دارد، یادآور شد: تا آنجایی که بنده مطالعه کردم، ما می توانیم با شهرداری تهران در حوزه های مدیریت پسماند، مدیریت منابع آب، فرودگاه و خدمات آن، حمل و نقل و ترافیک و شبکه های داخل شهری، انرژی های مصرفی در حوزه های شهری و مدیریت نمایشگاهی همکاری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت