برج میلاد برگزارکرد

سیزدهمین جشنواره ونمایشگاه کتاب یادیارمهربان

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نمایشگاه کتاب یادیارمهربان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه و جشنواره را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد.

سیزدهمین جشنواره ونمایشگاه کتاب یادیارمهربان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،علی جنتی روز دوشنبه درآیین گشایش سیزدهمین جشنواره ونمایشگاه کتاب یادیارمهربان در سالن همایش های برج میلاد افزود : پیدا کردن ریشه های این تنبلی و تلاش برای یافتن علاج آن باید ازمهمترین برنامه های نهادهای موثر در توسعه کتابخوانی باشد.
    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی ازشاخص های توسعه یافتگی در جهان در هر کشوری ،سرانه مطالعه مردم آن است.
    جنتی تاکید کرد: برای آن که سنت کتابخوانی در جامعه نهادینه شود در گام نخست باید شوق مطالعه را در بطن جامعه و به ویژه کودک و نوجوان برانگیزانیم و برای این کار برنامه داشته باشیم.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، کتاب را میراث گرانبار فرهنگ اسلامی و ارمغان آور آگاهی و دانایی توصیف کرد و گفت: کتاب چون نسیم بهار، روح را طراوت می بخشد و اگر از خوبی ، زیبایی و راستی ها بگوید؛ درخت زندگی پربار و محکم خواهد شد.

    جنتی افزود: کتاب قدمتی به بلندای تاریخ دارد و هرگاه تاریخ از کتاب و خواندن گفته، به فراز رفته و افتخارهای بی شماری آورده است.

    به گفته جنتی، کتابی که مخاطب ندارد یا به مخاطبان معرفی نشود، از گردونه مطالعه خارج خواهد شد و نویسنده و پدیدآورنده اش نیز انگیزه خود را از دست خواهند داد، لذا کتابی باید در دسترس مخاطب قرار گیرد که با علاقه و سطح درک و توانایی هایش تناسب داشته باشد.

    وی اضافه کرد: پس باید کتابی که انتخاب می کنیم مناسب با قدرت درک و فهم مان باشد تا وقتی می خواهیم آن را بخوانیم چیزی را حفظ و به دست آوریم.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کتاب این یار مهربان، نباید در تاریکی قفسه ها و انبارها محبوس شود چرا که کتاب وقتی ارزش آفرین است که در دست مخاطب قرار گرفته، ورق بخورد و واژه هایش را با سخاوت به خوانندگانش ببخشاید.

    جنتی اظهار داشت: مطمئنا کسانی که در راه ترویج مطالعه و کتابخوانی گام برمی دارند ماجورند و اجرشان به هیچ عنوان کمتر از کسانی نیست که در اطعام و پوشش نیازمندان، نیت و فعل خیر دارند.


    جنتی، تقویت بخش کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی و تجهیز کتابخانه های مدارس همراه با بومی سازی روش های رایج در دنیا و استفاده از راهکارهای نوین متناسب با فرهنگ ملی و دینی را زمینه ارتقای فرهنگ کتابخوانی و اهل کتابخانه شدن برای عموم مردم به ویژه برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه و جشنواره را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد.

    جنتی با بیان اینکه امسال یاد یار مهربان با تغییر و تحولات اساسی همراه بوده است گفت: برگزاری اختصاصی نمایشگاه این دوره برای پایه های هفتم و هشتم آموزش متوسطه و برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی از مهمترین تحولات به شمار می رود.

    وی ادامه داد: همچنین بخشی از هزینه کتاب ها را ناشران شرکت کننده تامین می کنند و بخش دیگر با هماهنگی شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده تا نسل آینده ساز به راحتی از کتاب های عرضه شده استفاده کرده و هدف این نمایشگاه در تامین کتاب های مفید و مورد نیاز برای کتابخانه های مدارس محقق شود.

    وی گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای دانش آموزان است تا بیشتر به موضوع مطالعه و کتابخوانی توجه کنند چرا که کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس به طور دائمی میان دانش آموزان دست به دست می شود، از این رو ضرورت دارد کتاب های جدید و تازه های نشر دائم به کتابخانه ای مدارس سرازیر شود

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هر چند برگزاری مجازی نمایشگاه سیزدهم یاد یار مهربان امکان ورق زدن کتب، دیدن محتوا را از دانش آموزان سلب می کند اما در عوض سرعت و دقت انتخاب را بالا می برد، البته دانش آموزان مقاطع هفتم و هشتم آنقدر دارای درک و درایت و کنجکاوی هستند که از صورت مجازی این نمایشگاه به بهترین نحو بهره برداری می کنند.

    وی افزود: فراهم شدن جزوه ای که محتوا را تشریح و طرح جلد کتاب ها را می نمایاند این خلاء را تا حدودی جبران خواهد کرد.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از تمامی دست اندرکاران برپایی این رویداد فرهنگی قدردانی کرد.

    سیزدهمین جشنواره و نمایشگاه یاد یار مهربان روز دوشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، چمران رییس شورای شهر تهران، حمید کفاش معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معلمان در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت