تدوین برنامه عملیاتی شهر هوشمند مشهد;

نمایشگاه فناوری اطلاعات فرصتی ارزنده برای دستیابی به آخرین دستاوردها

عصر نمایشگاه- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: برنامه عملیاتی شهر هوشمند مشهد تدوین و تنظیم شده و فعالیتهای اجرایی آن در دست تدوین است.

نمایشگاه فناوری اطلاعات فرصتی ارزنده برای دستیابی به آخرین دستاوردها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمد جواد رجائیان افزود : دولت یازدهم در دوره فعالیت خود اقدامات مفیدی را در حمایت از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام داده است.
    وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان فناوری اطلاعات در حال فعال کردن مدیریت های استانی خود می باشد، تمرکزی در امر فناوری اطلاعات کشور در حال شکل گیری است که باعث ایجاد یکپارچگی در سیاست گذاری و اجرای برنامه ها در کشور می شود.
    وی گفت: مشهد در بین کلان شهرهای کشور، با توجه به ظرفیت های بسیار در حوزه گردشگری و زیارتی، از توان بسیار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار است.
    رجائیان افزود: همچنین با توجه به اینکه در بخش زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان و به خصوص در مشهد اقدامات خوب و زیربنایی انجام شده است، این شهر در مقایسه با دیگر شهرها، وضعیت بسیار خوبی در حوزه زیرساخت ها دارد.
    وی ادامه داد: برنامه عملیاتی در شهرداری مشهد، در زمینه شهر هوشمند تدوین و حول شش محور تنظیم شده و بر این اساس فعالیت های اجرایی نیز در حال تدوین است.
    وی گفت: این فعالیت ها در حوزه های محیط زیست، حمل و نقل، اقتصاد، حکمرانی، شهروند و زندگی هوشمند دسته بندی شده اند.
    رجائیان اظهار کرد: هرچند در این زمینه ها، تا کنون فعالیت هایی صورت گرفته اما برنامه های تکمیلی از سال آینده عملیاتی می شود.
    مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در زمینه سرویس دهی به شهروندان و زائرین نیز در مشهد سرویس هایی ارائه می شود که در بسیاری از شهرهای دیگر موارد مشابه آن مشاهده نمی شود.
    وی ادامه داد: در زمینه زیرساخت های فیبر نوری، تاکنون بیش از 200 کیلومتر فیبر نوری اختصاصی به منظور توسعه خدمات الکترونیک در این کلانشهر ایجاد شده و این ظرفیت در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت تا بتوانند خدمات خود را سریع تر و ارزان تر در اختیار مردم قرار دهند.
    رجائیان افزود: در زمینه هوشمند سازی شهر، مدیریت آنلاین ترافیک و مدیریت توقفگاه های حاشیه ای نیز از جمله اقداماتی است که از طریق آن خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می شود و این امکان برای آن ها فراهم می شود که از وضعیت ترافیک و توقفگاه های شهر مطلع شوند.
    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکترونیک ایران کام در محل نمایشگاه بین المللی مشهد از 12 تا 16 شهریور ماه جاری گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی این امکان را فراهم می کند که شرکت ها و سازمان های مربوطه، فعالیت های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
    رجائیان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه ها می تواند باعث تقویت این شرکت ها و سازمان ها شود، افزود: شرکت ها و سازمان های مزبور می توانند با اطلاع از بازخورد خدمات خود بین عموم، نسبت به توسعه و ارتقای این خدمات اقدام کنند.
    وی در باره برنامه تعریف شده در جهت رسیدن به اهداف مشهد 2017، خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه، تعدادی پروژه نظیر ایجاد پوشش 'وای.فای' در معابر اصلی شهر، ایجاد شبکه هوشمند اطلاع رسانی شهری و ایجاد بستر مناسب برای توسعه ارائه خدمات الکترونیک تعریف شده است.
    سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
    در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 ذیل دبیرخانه شورا شهریور سال 1394 برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
    همچنین سه ستاد اصلی و 10 کمیته با شرح وظایف مشخص به همین مناسبت در مشهد فعال شده که موضوعات و برنامه های مربوط برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این رویداد را پیگیری می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت