مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی تاکید کرد:

ضرورت حضور پررنگ صنعتگران در چهارمین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی

عصر نمایشگاه- مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعتگران و فناوران گفت: چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی فرصتی مناسب برای ایجاد تعامل سازنده بین صنعتگران و فناوران است و ضروری است صنعتگران در این نمایشگاه حضور پررنگ تری نسبت به سال های پیش داشته باشند.

ضرورت حضور پررنگ صنعتگران در چهارمین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از آناج، دکتر علی جهانگیری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با مدیران این مرکز اظهار کرد: مناطق ویژه علم و فناوری از سال 1384 مطرح شده اند و تاکنون تنها 5 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد مجوز تاسیس دریافت کرده اند.

    وی افزود: وظیفه این مناطق ویژه استفاده حداکثری از زیرساخت های موجود، یافتن عناصر تاثیر گذار در اقتصاد استان و ایجاد اتصال بین آنها و در نهایت استفاده از خروجی های حاصل شده در راستای ایجاد و حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد.

    جهانگیری به فعالیت های انجام شده در منطقه ویژه ربع رشیدی، شبکه سازی متخصصان و یافتن ایده های نوآورانه ای که منجر به ایجاد کسب و کار می شوند و شناسایی ابزارها و زیرساخت ها و اختصاص آنها به اصناف تخصصی اشاره کرد و گفت: تمرکز این منطقه ویژه علم و فناوری به تجاری سازی فناور معطوف است.

    وی به معرفی نمایشگاه ربع رشیدی که در پاییز امسال برگزار می شود، پرداخت و این نمایشگاه را با رویکرد تجاری سازی فناوری ارزیابی کرده و از پژوهشگاه و مرکز رشد خواست تا فناوری ها و محصولاتی که قابلیت تجاری سازی و فروش دارند را به نمایشگاه عرضه کنند.

    جهانگیری اظهار کرد: در این نمایشگاه سعی کردیم تا حضور صنعتگران پر رنگ باشد، به همین منظور با خانه صنعت، اتاق بازرگانی و انجمن های صنفی صنایع ارتباطات موثری ایجاد شده است و در حاشیه این نمایشگاه تورهای سرمایه گذاری خارج از استان وارد تبریز خواهند شد و شرکت های خارجی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. علاوه بر این مد نظر است تا بتوان از خدمات لیزینگ فروش محصولات دانش بنیان در این نمایشگاه هم بهره برد.

    وی افزود: فضای اختصاص یافته به پژوهشگاه و مرکز رشد رایگان است و مهمانسرا برای اسکان در طول دوره نمایشگاه در نظر گرفته شده است و به برگزیدگان نمایشگاه نیز جوایز ارزشمندی اختصاص خواهد یافت.

    رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  نیز در این نشست با اشاره به زمینه های همکاری پژوهشگاه با استان آذربایجان شرقی در حوزه های انرژی، محیط زیست، آب، صنعت مواد پیشرفته، معدن و توسعه فناوری، اظهارکرد: در حال حاضر پژوهشگاه مواد و انرژی در حوزه صنعت و معدن با استان سمنان، در زمینه صنایع دستی و نقره جات با استان اصفهان، در زمینه لعاب کاری سرامیک ها با استان یزد و کرمان همکاری می کند.

    دکتر سید محمدمهدی هادوی افزود: همچنین پژوهشگاه، جهت مثمر ثمر بودن هرچه بیشتر، دفاتری در برخی از استان های کشور دایر کرده است.

    وی خاطر نشان کرد: در زمینه صنایع بومی و معادن بویژه آلومینا قابلیت همکاری با استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

    هادوی  ایجاد مرکز رشد در پژوهشگاه را در راستای توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور ارزیابی کرد و گفت: پژوهشگاه و مرکز رشد تعهد موفقیت شرکت های زیر مجموعه را برای خود قائل هستند، زیرا با حمایت این شرکت ها می توان در زمینه اشتغال زایی و سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری گام های موثری برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت