برگزاری دومین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران;

آثار نقاشان زیر ۴۰ سال در خانه هنرمندان

عصر نمایشگاه- آثار نقاشان زیر ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش ایران در یک نمایشگاه پژوهشی در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

آثار نقاشان زیر ۴۰ سال در خانه هنرمندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از هنرآنلاین، دومین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران با نمایش آثار 48 نفر از هنرمندان زیر 40 سال این انجمن از 12 شهریور ماه به مدت 9 روز در گالری‌های مختلف خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

    بابک اطمینانی عضو هیات مدیره‌ ‌انجمن و مسئول کمیته‌ ‌نمایشگاه‌های انجمن درباره ماهیت این نمایشگاه گفت: طبق آماری که داریم انجمن 1050 عضو دارد که از این عده حدود 470 نفر از آن‌ها زیر 40 سال هستند. ما متاسفانه آرشیوی از این افراد در دست نداشتیم و بر همین اساس طرح کارنمای پژوهش را طراحی کردیم تا بتوانیم یک بازبینی در آثار و عملکرد اعضای انجمن داشته باشیم و ببینیم چه تعداد از این افراد نقاشی کار می‌کنند و چه تعدادی به سمت نیو آرت رفته‌اند.

    این هنرمند نقاش با اشاره به این که سعی داریم دوسالانه مستمری در این زمینه داشته باشیم اظهار داشت: این اتفاق موجب می‌شود تا بتوانیم به صورت عادلانه و بر اساس رده سنی آثار اعضای انجمن را به نمایش در بیاوریم.

    اطمینانی با بیان این که امروز ظرفیت برگزاری سه یا چهار دوسالانه کارنما، وجود دارد افزود: به منظور اجرای این طرح ما اعضا را به سه رده سنی زیر 40 سال، بین 40 تا 60 و بالای 60 سال تقسیم کرده‌ایم تا در روندی مشخص بتوانیم آثارشان را به نمایش در بیاوریم.

    وی با اشاره به این که در این کارنما که در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود ما آثار جوان‌ها و افراد زیر چهل را سال را به نمایش در می‌آوریم ادامه داد: این کار موجب آن می‌شود تا تصور درستی از بازتاب فکر و اندیشه هنرمندان جوان نیز به دست بیاوریم.

    این هنرمند عرصه تجسمی با اشاره به تفاوت‌های نقاشان جوان و کهنه‌کار در ارائه آثار، حسن این نمایشگاه را در عدم قضاوت در نگاه عنوان کرد و گفت: چون این نقاشی‌ها در کنار آثار نقاشان کهنه‌کار نیست می‌شود آن‌ها را به دور از قضاوت و همراه با یک عدالت در نگاه تماشا کرد.

    اطمینانی با بیان این که تصمیم داریم در هر دوسالانه داخلی کارنمای پژوهشی آثار 50 یا 60 هنرمند را به نمایش در بیاوریم افزود: در این نمایشگاه 5 اثر از هر هنرمند وجود دارد تا با کنار هم قرار گرفتن این آثار بتوانیم تشخیص بدهیم که تفکر و نوع برخورد هنرمند با موضوع چگونه است.

    وی با بیان این که از طرفی نمایش این تعداد اثر از هر هنرمند همچون برگزاری نمایشگاهی انفرادی در دل یک نمایشگاه گروهی است گفت: این نمایشگاه ما را متوجه تنوع سبک‌ها و موضوع‌های مدنظر هنرمندان می‌کند و به ما نشان می‌دهد که دیتا و اطلاعات چگونه پیش می‌رود.

    این هنرمند نقاش سنجش مناسبات انجمن با اعضایش را یکی دیگر از مهم‌ترین خواسته‌های انجمن دانست و گفت: ما اگر آگاه باشیم که چه چیزی در چنته داریم می‌توانیم برای اعضا بستری سازی کنیم و با دعوت از گالری‌دارها و مجموعه‌داران برای حضور در این نمایشگاه اعضا را به آن‌ها متصل کنیم تا کارهای‌شان بهتر و بیشتر دیده شوند.

    اطمینانی با بیان این که قصد داریم با برگزاری یک نظرسنجی در جریان نمایشگاه، نظرات صاحبان تخصص در این عرصه را جویا شویم اظهار داشت: ما هفت نفری که در این نظرسنجی رتبه بالاتری را کسب کنند برای برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی کوچک‌تری انتخاب می‌کنیم.

    وی با بیان این که برای اولین بار بدون داوری از همه افراد اثری در این نمایشگاه ارائه می‌شود گفت: ما قضاوتی در کیفیت آثار نکردیم و سعی کردیم آن را به خود شرکت‌کنندگان بسپاریم.

    این هنرمند عرصه تجسمی با بیان این که ما سعی داریم بیش از هر اتفاقی برای این هنرمندان بسترسازی کنیم گفت: هدف اصلی این نمایشگاه فروش نیست.

    وی در انتها به تنوع آثار در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: آثار این نمایشگاه براساس موضوع و یا سبک و تکنیک دسته‌بندی نشده و آثاری از سبک‌ها و تکنیک‌های گوناگون در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

    اولین کارنمای پژوهشی این انجمن نیز با تمرکز بر آثار نقاشان زیر چهل سال (ویژه‌ اعضای پیوسته و وابسته انجمن هنرمندان نقاش ایران) تیرماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود.

    در دومین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران آثاری از مصطفی دمیرچی، اکرم احمدی توانا، شیرین ملت‌گهر، پروانه فرمانی، رضا هادی‌زاده، سعید چاواری، مرسده نجفی، مریم جهانی، مهرشید انیرپور رایینی، مینا انوشه نی، نگین جواهری‌فر، هدیس صباغ‌پور، فهیمه بقایی، محبوبه نمازی، ستاره حیدرزاده، آیدا پور جبار، مرضیه بقایی، حمیده استاد علی اکبر جبار، روجا بهروش، مریم اصغری، بصیرا بلبلی، بنفشه بند‌علی، سارا اشرفی، فهیمه توکلی، غزال زارع، فرشته آقامیری، مریم آقاجانی، مژده سجادی، شهریار آریافر، یاسمن بازرگان، علی بابایی، شیرین آزادی، فرزانه تاک، سارا سهیلی‌فر، مرجان آقامیری، عرفان شهیاد، بهشید فرهنگیان، لیلا اسلامی، امیر وحید سعیدی‌فر، آیدا براتی، سمیه محمدعلی، ویدا مهری، تینا باطنی، نسرین صادقی بجد، بدرالسادات معراجی، اسما سبزکار، مانیا پاکپور و نازیتا انصاری‌نژاد به نمایش در می‌آید.

    این نمایشگاه از 12 تا 21 شهریور هر روز از ساعت 15 تا 21 در خانه هنرمندان ایران میزبن علاقمندان به هنر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت